• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • MiWe
    Niisan skrev 2014-09-17 09:56:42 följande:

Utan tvekan ett TYDLIGT plus MiWe!! GRATTIS!! :D

iiiih!! Tack!!!  :D Hoppas hoppas den lille klöser sig fast ordentligt nu då!! :D
  • Lokattis

Grattis MiWe! Jag hade också lite bruna flytningar när jag plussade, men mensen höll sig borta.

• Speck

Mallan: ok tack för svar! Känns bättre nu :) ja det var så skönt att få börja med sprutorna, men vilka flashbacks jag fick av doften av sprutan. Idag är första dagen sen jag började med nässpray som jag inte har svår huvudvärk... Min kropp sög visst upp hormonerna som en svamp igår o svarade bra på de! :)

Lokattis : håller tummarna att alla fortsätter utvecklas och att du får ett gäng till frysen!

Miwe : det verkar ha gått vägen! Grattis! Hoppas det håller i sig!

• Bubby

Det ser ju onekligen ut som om du är gravid MiWe, grattis!!!!!

Jag pratade med kliniken idag och vi ska köra igång med korta protokollet vid nästa mens, det känns bra. Vi vill inte vänta, vi kör på medans vi har ångan uppe. Den värsta besvikelsen har lagt sig och nu är det lite ny kämparglöd som börjar komma.

Dessutom känns det så himla skönt att slippa sprayen, med tanke på hur dåligt jag mådde av den.

Vi fick ju bara ut 5 ägg varav 3 befruktades (1 till mig inget till frysen) så nu ville dom testa om det skulle ge bättre utdelning av korta.

Ni som har provat båda, hur upplevde ni dem?

• Monsan

Jag börjar bli så frustrerad att jag inte vet vart jag ska ta vägen.. Hur lång tid ska egentligen en utredning ta innan man får besked.. Idag har min sambo inne och lämnade sitt anda sperma prov för att samtidigt få veta att set inte alls var något fel på första men att dom bara vill dubbel kolla.. Sen har han även fått tid för blodprov om en månad (som inte gick att snabba på).. Till vilken anledning då? Ska vi nu behöva vänta ännu en månad plus tiden för resultatet för att sedan få svaret att ivf via landstinget ej är ett alternativ.. Det är min största rädsla.. Känner att vi hade kunnat bespara denna tid genom att köra privat redan från början och kanske redan nu vara gravida.. Snälla.. Jag behöver råd på hur ju ska gå vidare..

• Speck

Monsan: vår utredning tog alltsomallt typ 1,5 år. Med väntetider för undersökning och sen provsvar, remisser... Min man opererades också och det var väntetid till operation, sen väntetid för att kunna göra nytt prov och sen väntetid på resultatet... Å sen väntetid till landstinget..

• Monsan
    Speck skrev 2014-09-17 11:03:33 följande:

Monsan: vår utredning tog alltsomallt typ 1,5 år. Med väntetider för undersökning och sen provsvar, remisser... Min man opererades också och det var väntetid till operation, sen väntetid för att kunna göra nytt prov och sen väntetid på resultatet... Å sen väntetid till landstinget..

Nu blir man ju ännu mer frustrerad över att man inte körde privat direkt.. Har ni lyckats bli gravida nu då?
  • MiaMorot

Har idag ringt och meddelat kliniken om vårat misslyckande. Fick telefontid med läkaren nästa vecka för att diskutera ny behandling och eventuell ändring i kommande behandling i hopp om att få något till frysen nästa gång.

Den som lever får se!

Grattis ni som plussat och lycka till till er andra!

• Speck

Monsan : vi gjorde utredning typ 2009-2010 och jag fick en son -11. I vårt fall hade det inte ändrats mycket om vi kört privat, provsvar tar tid och iom operationen så.. Vi gör syskonförsök nu.

• Emmli

Monsan: vår utredning gick betydligt snabbare, klart på ca 4 månader. I vårt fall var det endast min sambos spermier som var få till antalet som orsak timm barnlösheten.

Han fick lämna två olika spermaprover med tre månaders mellanrum. Under tiden fick vi båda lämna blodprover och jag gjorde en äggledarspoling som inte visade något fel. Vi fick resultatet av utredninen i juni i år och remitterades då till rmc linköping. Fick första tiden inför ivf i slutet på augusti, hade då mens och kunde omgående anmäla intresse för att börja ivf med långa protokollet med startdag 21 i menscykeln. Jag har nu sprayat med nässpray i ca 1 1/2 vecka och mår ganska bra. Lite yrsel och huvudvärk annars ok. På måndag har vi tid på rmc igen för att se hur nedregleringen gått och planering för sprutstart. Med detta sagt ville jag väcka lite hopp. ..det kan gå snabare än man vågat hoppas på, iaf att få klart utredning och påbörj ivf. Svårt att råda dig till något men fråga dem om vanliga väntetider och så...lycka till och hoppas att det blir er tur snart!

Svar på tråden IVF hösten 2014