• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • MiWe
    Bubby skrev 2014-09-16 12:02:02 följande:
    Tack.

Ja idag var min testdag. Fick tillbaka en 5-dagars den 3:e september.

Ni som har gjort flera försök, hur orkar ni? Hur tar man sig vidare? Nu känns det som om det aldrig kommer gå för oss... Och dessutom får vi ju lov att betala allt själva.

Jag kände som du efter vårt första försök, vilket blev en chock i sig eftersom jag trodde jag var "starkare".

Det är ju ganska få som lyckas första försöket, chansen är väl undefär en tredjedel större vid andra försöket och hela 50% större chans på tredje (har jag för mig), så ge inte upp, det blir bara bättre odds med tiden, plus att läkarna kanske kan justera något i behandlingen nu så att det blir ännu bättre förutsättningar. :D

Men varför betalar ni själva? Kolla upp isf om någon av er har möjlighet att ta IVF som löneförmån, det vet jag flera arbetsgivare som har!

Håller tummarna för er!

• Lokattis

Nu har jag gjort en arkeologisk utgrävning och lyckats få fram listan, jag tror att detta är den senaste versionen. Jag uppdaterade Speck, men det kanske finns fler som vill vill lägga till sig eller uppdatera informationen.

Under behandling:
    Lilla0 - ET 25/8 
    MiaMorot - ET 27/8 
    TreTriss - ET 27/8 
    Moolie - FET 30/8 
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9 
    Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9 
    Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9 
    lucylight - ET 10/9, TD 28/9
    Niisan - ÄP 11/9. Planerat ET 13/9
    Lokattis - ET 18/9
    Speck - Spraystart 2/9, VÚL 22/9 och ev. ÄP 29/9
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket) 
    Frugis- beräknad sprutstart 17/9 
    MissEmman: Sprutstart 5/9. ÄP v.38

Gravida:

• MiWe

Fyller på listan med mina uppgifter:

Under behandling:

Lilla0 - ET 25/8 
    MiaMorot - ET 27/8  
    TreTriss - ET 27/8  
    Moolie - FET 30/8  
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9  
    Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9 
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9  
    Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9 
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9  
    MiWe: (2:a försöket) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9
    lucylight - ET 10/9, TD 28/9 
    Niisan - ÄP 11/9. Planerat ET 13/9 
    Lokattis - ET 18/9
    Speck - Spraystart 2/9, VÚL 22/9 och ev. ÄP 29/9
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)  
    Frugis- beräknad sprutstart 17/9  
    MissEmman: Sprutstart 5/9. ÄP v.38

Gravida:

• Bubby
    MiWe skrev 2014-09-18 09:38:20 följande:

Jag kände som du efter vårt första försök, vilket blev en chock i sig eftersom jag trodde jag var "starkare".

Det är ju ganska få som lyckas första försöket, chansen är väl undefär en tredjedel större vid andra försöket och hela 50% större chans på tredje (har jag för mig), så ge inte upp, det blir bara bättre odds med tiden, plus att läkarna kanske kan justera något i behandlingen nu så att det blir ännu bättre förutsättningar. :D

Men varför betalar ni själva? Kolla upp isf om någon av er har möjlighet att ta IVF som löneförmån, det vet jag flera arbetsgivare som har!

Håller tummarna för er!

Tack för dina ord. Vi är faktiskt redan på banan igen, med den sorgen trodde jag nog inte att jag skulle repa mig så fort som jag ändå gjort.

Trodde inte att jag skulle fixa att gå tillbaka till jobbet på ett tag( jobbar med en gravid kvinna som ska få sin bebis snart). Men jag behövde bara vara hemma ett par dagar(dessutom behövs ju pengarna nu mer än nånsin, så man får bita ihop)

Jo vi får betala själva för att vi har ett gemensamt barn, hon är 6 och ett oerhört stöd i allt detta.

Första försöket fick jag på bruttolöneavdrag och detta verkar det som om sambon kan få dra på sin lön. De gör ju ändå några kronor billigare.

Nästa gång hoppas vi att vi kan få några till frysen också...
  • TreTriss

Hej på er!
    Har någon av er upplevt huvudvärk vid misslyckad ET?
    Slutade med Lutinus i lördags och sen i söndags-måndag har jag haft huvudvärk liksom över pannan.
    Kopplar det till att jag slutade med hormoner men vettesjutton!
    Kanske urladdning över att det inte gick vägen?

• Chasingdreams

Tack MiWe och LoKattis!

Fick precis besked om att vi ska fortsätta. Dosen ska ökas från 225 till 300 (från början hade jag 150). På måndag blir det nytt ultraljud. Jag tycker att det känns bra att mina ägg får en ärlig chans. Även om jag sammanlagt sprutat i en vecka var jag ju kvar i klimakteriet till för tre dagar sen. Tror ni att de kan avbryta behandlingen om mina fyra ägg fortsätter att växa till måndag?

• MiWe

På vårt första försök fick vi avbryta sent (vid VUL under sprutningen) pga att det blev bara 1 enda gigantisk äggblåsa, vilket i efterhand var bra (avbrottet) eftersom försöket då inte räknas till de tre vi får gratis.

Jag tror att de skulle avbryta redan nu om de inte trodde att det skulle bli bra, så jag håller tummarna att du får minst 4 fina ägg och att alla befruktas bra! :D

• Lokattis

Nu är jag ruvare, testdag 6 oktober, men jag kommer veta långt innan dess (kort lutealfas). Alla 5 som befruktades hade delat sig och vi fick 1 in och 4 till frysen! Känns fantastiskt! Hurra!

Svar på tråden IVF hösten 2014