MiWe skrev 2014-09-18 09:38:20 följande:
Jag kände som du efter vårt första försök, vilket blev en chock i sig eftersom jag trodde jag var "starkare".
Det är ju ganska få som lyckas första försöket, chansen är väl undefär en tredjedel större vid andra försöket och hela 50% större chans på tredje (har jag för mig), så ge inte upp, det blir bara bättre odds med tiden, plus att läkarna kanske kan justera något i behandlingen nu så att det blir ännu bättre förutsättningar. :D
Men varför betalar ni själva? Kolla upp isf om någon av er har möjlighet att ta IVF som löneförmån, det vet jag flera arbetsgivare som har!
Håller tummarna för er!
Tack för dina ord. Vi är faktiskt redan på banan igen, med den sorgen trodde jag nog inte att jag skulle repa mig så fort som jag ändå gjort.
Trodde inte att jag skulle fixa att gå tillbaka till jobbet på ett tag( jobbar med en gravid kvinna som ska få sin bebis snart). Men jag behövde bara vara hemma ett par dagar(dessutom behövs ju pengarna nu mer än nånsin, så man får bita ihop)
Jo vi får betala själva för att vi har ett gemensamt barn, hon är 6 och ett oerhört stöd i allt detta.
Första försöket fick jag på bruttolöneavdrag och detta verkar det som om sambon kan få dra på sin lön. De gör ju ändå några kronor billigare.
Nästa gång hoppas vi att vi kan få några till frysen också...