• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • MiWe

Wow Lokattis, det var nästan oförskämt bra resultat! ! Håller tummarna för fortsatt tur! :D

TreTriss, tycker du borde ringa o kolla om det kan vara hormonerna, det låter ju troligt men dumt att chansa när det hållit i sig så länge. .. Beklagar att det inte gick vägen denna gång. .. :/

• lucylight
    Lokattis skrev 2014-09-18 15:41:01 följande:

Nu är jag ruvare, testdag 6 oktober, men jag kommer veta långt innan dess (kort lutealfas). Alla 5 som befruktades hade delat sig och vi fick 1 in och 4 till frysen! Känns fantastiskt! Hurra!

Åh, vad härligt! Solig Grattis! 

Hur kort lutefas har du? På vilken ruvardag fick du mens sist? Tog du lutinus då? 
    Sorry för så många frågor.. 

Jag har 10-11 dagars lutefas ungefär och är på RD 8 nu. 
    Tyvärr tror jag mensen är på väg men hoppet är väl det sista som överger en antar jag ... 
  • Lokattis

Tack MiWe!

Lucylight: På första ET fick jag mens på RD9, jag har också 10-11 dagars lutealfas. Japp, tog lutinus då. Dessutom fick jag en "mens" till, efter att jag slutat med lutinus efter testdagen, men det var den första blödningen som var den rätta. Det räknade jag ut i efterhand eftersom ÄL stämde med den.

Men däremot var jag även helt övertygad om att mensen skulle dyka upp efter mitt förra FET på RD 8-9, det kändes exakt likadant som vanligt men det blev plus istället! Så ge inte upp hoppet ännu!

• Saturnus

Min graviditet blev inte långlivad! Fick minus på testdagen, känner mig så deppad! Blev så glad gör plusset!

TreTriss: ingen aning men jag sitter med samma huvudvärk som dig men det kom efter det att jag plussade. :( har du fått mens?

Någon som vet om man kan stimulera redan i nästa cykel eller om dom rekommenderar att vänta en cykel?

• Niisan

Jag är på rd 5 och har fått sparsamma bruna flytningar!! Mensen kan ju inte vara på väg nu heller!! Har en lutealfas på 13 dagar och nu har det ju bara gått 7 dagar sedan "ägglossningen" (återföring av 2-dagars och rd 5 nu).

Brukar det bli så av Lutinus?

• lucylight
    Lokattis skrev 2014-09-18 17:58:21 följande:

Tack MiWe!

Lucylight: På första ET fick jag mens på RD9, jag har också 10-11 dagars lutealfas. Japp, tog lutinus då. Dessutom fick jag en "mens" till, efter att jag slutat med lutinus efter testdagen, men det var den första blödningen som var den rätta. Det räknade jag ut i efterhand eftersom ÄL stämde med den.

Men däremot var jag även helt övertygad om att mensen skulle dyka upp efter mitt förra FET på RD 8-9, det kändes exakt likadant som vanligt men det blev plus istället! Så ge inte upp hoppet ännu!

Nej, hoppet försvinner nog inte först mensen kommer och den skulle göra det! 

Jag blir alltid febrig & får frossa innan mens, men nu har det hållt i sig i över ett dygn och ingen mens i sikte ännu. Brukar inte hålla i sig så länge! Så peppar peppar, hoppas det är en riktig förkylning istället, eller kroppen som inte riktigt hajjat. Drömmer
  • lucylight
    Saturnus skrev 2014-09-18 18:01:22 följande:

Min graviditet blev inte långlivad! Fick minus på testdagen, känner mig så deppad! Blev så glad gör plusset!

TreTriss: ingen aning men jag sitter med samma huvudvärk som dig men det kom efter det att jag plussade. :( har du fått mens?

Någon som vet om man kan stimulera redan i nästa cykel eller om dom rekommenderar att vänta en cykel?

Beklagar {#emotions_dlg.flower}
  • Niisan

Blomflugan- Jag får hoppas på det!

Hade jag inte haft trosskydd pga den vidriga lutinusen så hade jag inte märkt något så det är inte mycket alls.

• Speck

Hjälp tjejer! Hur hade ni gjort? När jag tog min spruta ikväll så vred jag in dosen 375 som vanligt, fastän jag visste att det inte fanns så mycket kvar i, eftersom det står man ska göra så och få veta hur mycket som måste i från nästa spruta! 900-375=525, -375=150, så efter jag tagit dosen förväntade jag mig det skulle stå jag skulle injicera 225ie från nästa spruta men ICKE! Det stod 175! Nu vet jag inte hur jag ska göra... Fanns det mer än 900ie i sprutan? Eller ska jag utgå från att den typ räknat fel o ta 225ie som det rent matematiskt fattas?

Jag har lämnat ett meddelande på deras jourtelefon men ingen har svarat än o jag vet inte hur jag ska göra.... Vad hade ni gjort?

Svar på tråden IVF hösten 2014