• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • lucylight
    Lokattis skrev 2014-09-15 11:07:26 följande:

Då var ÄP avklarat för vår del även den här gången. Allt gick bra, det stack till lite när de satte lokalbedövningen men annars kändes det helt okej. 7 ägg blev resultatet!

Får väl se hur det känns senare idag när smärtlindringen klingar av...

Vad skönt! :D 
  • MissEmman
    Lokattis skrev 2014-09-15 11:07:26 följande:

Då var ÄP avklarat för vår del även den här gången. Allt gick bra, det stack till lite när de satte lokalbedövningen men annars kändes det helt okej. 7 ägg blev resultatet!

Får väl se hur det känns senare idag när smärtlindringen klingar av...

Lokattis, bra att allt gick bra! Hur var resten av dagen, haft ont?

Jag var på ultraljud idag och ska på äggplock på onsdag, spännande! :) 
  • Mallan82
    MissEmman skrev 2014-09-15 20:53:50 följande:
    Härligt! Lycka till!! 
  • karro 2014

Behövde inte vänta så länge på att mensen skulle komma, nu var d allt lite färgat på pappret så imorgon börjar den riktigt, blev bara en dag sen, vilket jag är glad över..:)) så imorgon blir de att ringa kliniken och få besked om när injektionerna skall börjas tas!!

Äntligen, kan inte fatta det riktigt att vi äntligen skall påbörja vår ivf resa:))

Har väntat sen den 22 augusti på nästa menstration, har känts som en evighet..:)

• Bubby

Jag är helt förkrossad... Stort minus på stickan, jag som verkligen trodde att det skulle gå vägen.

Nu känns allt skit, piss och åt helvete,!!!!!! Inget i frysen heller så nu är frågan om man orkar gå igenom skiten igen...

Åhhh,jag är så ledsen....

• Chasingdreams
    Mallan82 skrev 2014-09-15 18:28:13 följande:
    Åh vad segt. Det kommer säkert gå bra ändå, men kanske blir några dagar senare bara. Du hade ju en låg utgångsdos. Som jag förstått är det ganska vanligt att man får justera upp eller ner längs vägen. 

Jag ska ta mitt blodprov imorgon så får vi se hur det är med mig. Försök att inte oroa dig. 
    Tack. Gör så gott jag kan för att inte oroa mig, men det är inte lätt. Tog ökad dos igår, men fortfarande är det bara nedregleringssymtom som jag märker av. Kanske var tre veckors nedreglering lite väl mycket för mig... Känner mig dock riktigt snuvad om jag inte ens får chansen till äggplock. 

Bubby: Beklagar verkligen. Kram!
  • Lokattis
    MissEmman skrev 2014-09-15 20:53:50 följande:
    Lokattis, bra att allt gick bra! Hur var resten av dagen, haft ont?

Jag hade väldigt ont i natt, men nu mår jag bättre igen. Vet inte om det blir knas när jag försöker ligga på sidan, jag sover gärna så men det verkar inte vara en hit just nu... Lycka till på ÄP imorgon!
    Bubby skrev 2014-09-16 07:06:35 följande:

Jag är helt förkrossad... Stort minus på stickan, jag som verkligen trodde att det skulle gå vägen.

Nu känns allt skit, piss och åt helvete,!!!!!! Inget i frysen heller så nu är frågan om man orkar gå igenom skiten igen...

Åhhh,jag är så ledsen....

Stooor kram...

• Bubby

Jag är helt förvirrad, ger verkligen lutinus sådana gravidsymtom? Jag var helt säker på att jag var gravid, allt kändes så rätt.

Illamående (till och med kräkningar), ömma bröst, molvärkar i mage/rygg, trötthet och oförklarliga utbrott. Även doftkänslig.

Nu känns det som om jag blivit totalt lurad... Jag känner mig helt misslyckad...

• Speck

Bubby: stor kram vännen! Ja Lutinus är ju progesteron och det ger diverse graviditetssymptom.. Vilken ruvardag är du på? Är idag din td eller tjuvtestade du?

• Bubby
    Speck skrev 2014-09-16 11:41:46 följande:

Bubby: stor kram vännen! Ja Lutinus är ju progesteron och det ger diverse graviditetssymptom.. Vilken ruvardag är du på? Är idag din td eller tjuvtestade du?

Tack.

Ja idag var min testdag. Fick tillbaka en 5-dagars den 3:e september.

Ni som har gjort flera försök, hur orkar ni? Hur tar man sig vidare? Nu känns det som om det aldrig kommer gå för oss... Och dessutom får vi ju lov att betala allt själva.
Svar på tråden IVF hösten 2014