• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • LillLouise84
    Lejonhierta skrev 2014-09-24 13:32:19 följande:

Jo fast trots att vi bor i södra Sverige så vet jag flera som trots det har, ja inte 12 mil men 7 mil till sjukhus med förlossning även här har de valt att lägga ner förlossning och BB på vissa sjukhus.

Jo provade på de där 12 milen i somras då ena tvillingen dog då vi var hos svärföräldrarna i Edsbyn, blev Gävle som tog emot oss för Bollnäs hade inga resurser till det öht. Lite snopen blev man allt.

Då förstår du situationen i Gävleborg där jag bor. Gävle eller Hudiksvall som alternativa. Gävle får ibland neka födande kvinnor att komma in för det är överbelagt.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-09-24 08:57:09 följande:
    Jag tillhör gävleborg
    Nej, då är det inte samma. Jag tillhör Norrbottens läns landsting.

Men allt ovanför Stockholm är inte så prioriterat typ
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-09-24 17:44:01 följande:

Nej, då är det inte samma. Jag tillhör Norrbottens läns landsting.

Men allt ovanför Stockholm är inte så prioriterat typ

Precis, allt norr om dalälven är bortglömt.
  • Fiiaa

Säger bara att sjukvården i sverige är ett stort skämt, dom tar en inte på allvar, folk ska behöva dö. Eller ett barn ska dö i magen.

Jag litar inte på sjukvården alls längre..

• jessi84
    Kpax skrev 2014-09-24 10:49:07 följande:

Vilket landsting tillhör du? Jag överväger en flytt. ;) I Västmanland är det som LillLouise84 beskriver. Vill man ha KUB kan man vända sig till Örebro och betala själv, jag ångrar att jag inte gjorde det.

Kub är gratis i örebro.
  • trytofindme
    LillLouise84 skrev 2014-09-24 08:57:09 följande:
    Jag tillhör gävleborg
    Jag tillhör också Gävleborg. Vi ville göra KUB, men var i så fall tvingade att åka till Stockholm, fick jag veta efter att ha letat fram och tillbaka väldigt länge. Kändes inte värt att ta ledigt ifrån jobb för att åka långt, och dessutom betala tusenlappar för att göra testet. I och med att man inte får minsta bekräftelse på liv förrän RUL (som jag måste åka 10mil enkel resa för) köpte jag en doppler för att lyssna på hjärtat. Vet inte hur jag hade stått ut utan att höra hjärtat.
  • LillLouise84
    trytofindme skrev 2014-09-25 19:58:38 följande:

Jag tillhör också Gävleborg. Vi ville göra KUB, men var i så fall tvingade att åka till Stockholm, fick jag veta efter att ha letat fram och tillbaka väldigt länge. Kändes inte värt att ta ledigt ifrån jobb för att åka långt, och dessutom betala tusenlappar för att göra testet. I och med att man inte får minsta bekräftelse på liv förrän RUL (som jag måste åka 10mil enkel resa för) köpte jag en doppler för att lyssna på hjärtat. Vet inte hur jag hade stått ut utan att höra hjärtat.

Jag har också funderat på en doppler. Var köpte du? Pris och funkar den bra?
  • trytofindme
    LillLouise84 skrev 2014-09-13 16:09:26 följande:
    Jag är i v 14 nu så det är bara 4 veckor kvar till rul och får hoppas att allt är bra då. Jag hade gärna i alla fall fått höra hjärtljud innan så jag visste att den lever i alla fall. Nu sitter jag och väntar på att få känna riktiga sparkar för att få lite bekräftelse.
    Hur långt har du till Bollnäs? :) Du kan få låna min doppler om du vill.
  • trytofindme
    LillLouise84 skrev 2014-09-25 20:07:29 följande:
    Jag har också funderat på en doppler. Var köpte du? Pris och funkar den bra?
    Hann skriva inlägget nedan innan jag såg ditt svar. Jag köpte min begagnad på blocket. 88:- ink. frakt, så det var ju inga pengar att prata om. Märket är Caremaxx.
  • Kpax
    jessi84 skrev 2014-09-25 05:34:07 följande:

Kub är gratis i örebro.

Ja, men bara om man tillhör det landstinget, och det gör ju inte jag. Tyvärr...