Bf mars 2015
Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)
Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)
Jo fast trots att vi bor i södra Sverige så vet jag flera som trots det har, ja inte 12 mil men 7 mil till sjukhus med förlossning även här har de valt att lägga ner förlossning och BB på vissa sjukhus.
Jo provade på de där 12 milen i somras då ena tvillingen dog då vi var hos svärföräldrarna i Edsbyn, blev Gävle som tog emot oss för Bollnäs hade inga resurser till det öht. Lite snopen blev man allt.
Nej, då är det inte samma. Jag tillhör Norrbottens läns landsting.
Men allt ovanför Stockholm är inte så prioriterat typ
Säger bara att sjukvården i sverige är ett stort skämt, dom tar en inte på allvar, folk ska behöva dö. Eller ett barn ska dö i magen.
Jag litar inte på sjukvården alls längre..
Vilket landsting tillhör du? Jag överväger en flytt. ;) I Västmanland är det som LillLouise84 beskriver. Vill man ha KUB kan man vända sig till Örebro och betala själv, jag ångrar att jag inte gjorde det.
Jag tillhör också Gävleborg. Vi ville göra KUB, men var i så fall tvingade att åka till Stockholm, fick jag veta efter att ha letat fram och tillbaka väldigt länge. Kändes inte värt att ta ledigt ifrån jobb för att åka långt, och dessutom betala tusenlappar för att göra testet. I och med att man inte får minsta bekräftelse på liv förrän RUL (som jag måste åka 10mil enkel resa för) köpte jag en doppler för att lyssna på hjärtat. Vet inte hur jag hade stått ut utan att höra hjärtat.
Kub är gratis i örebro.