• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • Sparv15

Fjärde graviditeten och första gå gen jag gjorde kub. Dels är jag över 35 och sedan ville jag veta eftersom att jag redan har fyra barn som kräver sitt och som skulle få stå tillbaka en hel del om det nu skulle vara ett barn med tex ds. Tidigare har det inte spelat mig någon roll.

• Tussludd
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-13 00:22:42 följande:

Är jag den enda som inte gjort Kub? Varken med första grav eller denna, v 15..

Nej, vi har inte heller gjort KUB. Det skulle kosta mellan 1500-2000kr och jag är inte orolig. Sannolikheten för ett barn med kromosomavvikelse är väldigt liten och när jag gått 12v känns abort ändå inte som ett alternativ. Så det får bli som det blir.
  • Pojkmamma01

LillLouise84: jag bor också i Norrland.. Fick med mig papper om kub från hälsosamtalet men inget som har pratats om direkt.. Jag har nyss fyllt 34 så det är klart att rädslan finns ju att barnet inte ska vara friskt.. Vill helst inte tänka den tanken faktiskt..

Vilken v är du i?

• LillLouise84
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-13 15:06:43 följande:

LillLouise84: jag bor också i Norrland.. Fick med mig papper om kub från hälsosamtalet men inget som har pratats om direkt.. Jag har nyss fyllt 34 så det är klart att rädslan finns ju att barnet inte ska vara friskt.. Vill helst inte tänka den tanken faktiskt..

Vilken v är du i?

Jag är i v 14 nu så det är bara 4 veckor kvar till rul och får hoppas att allt är bra då. Jag hade gärna i alla fall fått höra hjärtljud innan så jag visste att den lever i alla fall. Nu sitter jag och väntar på att få känna riktiga sparkar för att få lite bekräftelse.
  • Mildamilda

Jag är 33 år och har inte gjort kub, lite orolig också p.g.a min ålder... Sex långa veckor kvar till RUL. Tackade nej till kub dels för det skulle kosta 1500 eftersom jag inte är 35, dels för att jag vet inte hur jag skulle ta ställning till dåliga siffror - gå vidare med fostervattenprov eller inte? Svår fråga det här och ibland ångrar jag mig men försöker tänka att de flesta barn föds friska ändå...

• Kpax

Jag ångrar att jag inte gjorde KUB, bara för att jag hade fått se om det fanns ett livsdugligt foster två månader tidigare än jag får veta nu. Jag hade fått betala själv, men det hade det varit värt :)

V 16 (15+4) nu, och tre veckor kvar till RUL! Jag har alltid sagt att jag inte vill ta reda på kön, för det har ingen betydelse, blablabla. Nu har jag ändrat mig! Könet spelar fortfarande ingen som helst roll, jag vill bara veta så mycket som möjligt om personen där inne.

• Nallebjörnis
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-13 00:22:42 följande:

Är jag den enda som inte gjort Kub? Varken med första grav eller denna, v 15..

Jag har inte gjort KUB
    *Michaela Victoria 091216*
  • chikita124

Japp de är redan bestämt. ..kub gick jätte bra..1på 19000 en pigg liten krabat showade som tusan gjorde massa konster fick 4 fina bilder. .

snö 81 skrev 2014-09-07 19:37:29 följande:

Ok, så dom har lovat dig att bli igångsatt?!

Det ska jag prata med min barnmorska om när jag ska dit nästa gång. Blev igångsatt med dottern och det hade jag helst velat slippa, men men

• LillLouise84

Hur mycket törs ni träna nu? Jag har ikväll umgåtts med en kompis som jag spelar innebandy med, och till veckan drar säsongen igång. Vi är ett stort tjejgäng som spelar bara för att det är så kul. Nu satt vi och pratade om att äntligen börjar det, då blev jag tvungen att berätta att jag kommer inte spela så mycket den här säsongen. Då fattade hon direkt att jag var gravid . Hur ska jag göra? Jag är så sugen att spela men jag vet inte vad kroppen kommer att säga, det är mycket spring och snabba vändningar. Törs jag prova? Känns så synd att inte kunna vara med, för vi har så grymt kul.

• Skumbollen
    LillLouise84 skrev 2014-09-13 23:28:01 följande:

Hur mycket törs ni träna nu? Jag har ikväll umgåtts med en kompis som jag spelar innebandy med, och till veckan drar säsongen igång. Vi är ett stort tjejgäng som spelar bara för att det är så kul. Nu satt vi och pratade om att äntligen börjar det, då blev jag tvungen att berätta att jag kommer inte spela så mycket den här säsongen. Då fattade hon direkt att jag var gravid smile1.gif . Hur ska jag göra? Jag är så sugen att spela men jag vet inte vad kroppen kommer att säga, det är mycket spring och snabba vändningar. Törs jag prova? Känns så synd att inte kunna vara med, för vi har så grymt kul.

Tycker absolut du skall prova! Så länge det inte känns obehagligt så tror jag absolut inte det är några problem! Min förra graviditet så upplevde jag att jag kunde röra mig helt obehindrat fram till vecka 25-26 iallafall. Sen blev det lite "badboll mellan benen" känsla :)