• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • Sparv15

Var på kub idag, fick sannolikhet1:12000 för ds och 1:20000 på trisomi. Tillbakaflyttad några dar så 13+0 idag.

• Skumbollen
    Sparv15 skrev 2014-09-11 18:30:06 följande:

Var på kub idag, fick sannolikhet1:12000 för ds och 1:20000 på trisomi. Tillbakaflyttad några dar så 13+0 idag.

Vad skönt! Fick du någon fin bild på bebbrn då?
  • Kurona
    Sparv15 skrev 2014-09-11 18:30:06 följande:

Vill gärna se den lilla :D
  • Tjejen01

Idag hade jag nytt besök hos BM. Jag insåg innan vi kom dit att jag inte hade en aning om varför jag skulle dit igen på så kort tid. Men en glad överraskning kom när vi stiger innanför dörrarna och hon säger att hennes tanke var att lyssna på bebis hjärtljud! Hon sa först att det kan ta en stund att hitta något hjärta, men hon satte den rätt i prick på första försöket. Hjärtat slog så fint så! 

Nöjda blivande föräldrar gick ifrån dagens möte! :)

• Lejonhierta

Har de senaste dygnen haft en grym huvudvärk, Åå pass ont att jag äter citodon men det hjälper föga. Vart till jobbet ändå igår och tog ett blodtryck o det var något högre än normalt. Ringde bm för att prata om det hela då jag endast känner igen den här huvudvärken från en tidigare händelse och det var lumbalpunktion dvs det som i folkmun kallas ryggmärgsprov. Fick först prata med en annan bm som inte tyckte blodtrycket var nåt att ojja sig över, däremot var mina järndepåer något låga för en månad sen. Så vi bestämde att min bm skulle höra av sig under dagen, hon ringde kvart över tre, riktigt otrevlig och enligt henne var inte mina järndepåer låga och hon hänvisade mig till vårdcentralen. Jag lyfte frågan om det kan vara min bindvävssjukdom som spökar men även det hänvisade hon till vc trots att hon på inskrivningen slog sig för bröstet om att de minsann kunde en massa om just min sjukdom, kontrade då med att det var konstigt eftersom vårdcentralen samt sjukhuset oftast inte ens hört talas om den. Har inte kännt mig så avfärdad och negligerad på många år. Vc ville inte heller ta emot mig men krävde faktiskt en läkartid och fick en till idag. Har så förbaskat ont att jag inte ens kan sova och åtta citodon per dygn är maxdos och ganska mycket särskilt med tanke på att jag är gravid. Sambon och jag är rörande överens om att det blir ett barnmorskebyte för hon är inte trevlig och det var hon inte på hälsosamtalet heller men något bättre på inskrivningen. Usch, numera både ont o ledsen är inte kul.. :(

• Beautyfly

Hej hej

Tänkte hoppa in här om jag får. Väntar andra barnet i början/mitten på mars är 26 år och bor i Norrland och har haft en rätt bra graviditet bortsett från att min hormonella migrän kom som ett brev på posten samma dag som jag blev gravid. Ligger i kraftiga migränanfall tre till sex gånger i veckan och har varit sjukskriven sen v 6.

Så tänkte de kunde vara skönt med lite folk som är i "samma sits" att ventilera oro å glädje med ??

• Nallebjörnis
    Lejonhierta skrev 2014-09-12 06:43:13 följande:

Har de senaste dygnen haft en grym huvudvärk, Åå pass ont att jag äter citodon men det hjälper föga. Vart till jobbet ändå igår och tog ett blodtryck o det var något högre än normalt. Ringde bm för att prata om det hela då jag endast känner igen den här huvudvärken från en tidigare händelse och det var lumbalpunktion dvs det som i folkmun kallas ryggmärgsprov. Fick först prata med en annan bm som inte tyckte blodtrycket var nåt att ojja sig över, däremot var mina järndepåer något låga för en månad sen. Så vi bestämde att min bm skulle höra av sig under dagen, hon ringde kvart över tre, riktigt otrevlig och enligt henne var inte mina järndepåer låga och hon hänvisade mig till vårdcentralen. Jag lyfte frågan om det kan vara min bindvävssjukdom som spökar men även det hänvisade hon till vc trots att hon på inskrivningen slog sig för bröstet om att de minsann kunde en massa om just min sjukdom, kontrade då med att det var konstigt eftersom vårdcentralen samt sjukhuset oftast inte ens hört talas om den. Har inte kännt mig så avfärdad och negligerad på många år. Vc ville inte heller ta emot mig men krävde faktiskt en läkartid och fick en till idag. Har så förbaskat ont att jag inte ens kan sova och åtta citodon per dygn är maxdos och ganska mycket särskilt med tanke på att jag är gravid. Sambon och jag är rörande överens om att det blir ett barnmorskebyte för hon är inte trevlig och det var hon inte på hälsosamtalet heller men något bättre på inskrivningen. Usch, numera både ont o ledsen är inte kul.. :(

Usch vad jobbigt för dig. Har åxå konstant huvudvärk och yrsel och inget hjälper. Hoppas du mår bättre snart
    *Michaela Victoria 091216*
  • LillLouise84
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-13 00:22:42 följande:

Är jag den enda som inte gjort Kub? Varken med första grav eller denna, v 15..

Nej jag har inte heller gjort kub eftersom jag bor i norrland och här finns inte kub.