• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2014-09-07 22:47:08 följande:

Fy så orättvist! Passa på och rösta på ett annat parti i landstingsvalet.

Ja jag vet det är skittråkigt att inte ha samma rättigheter som resten av landet,. Vi bor på landet och får åka 12 mil till förlossningen, och det är också på förlossningen vi får göra ultraljud. Så båda föräldrarna får ta en semesterdag för att göra ett enda litet ultraljud som tar 15 minuter? I vårt landsting finns nu 2 förlossningar och den ena är så fullbelagd att man kan få vända i dörren och åka 10 mil till nästa. Den andra vill de lägga ner för den är i renoveringsbehov.
  • snö 81

Idag fick jag komma på gyn och göra VUL.

Fick se en liten parvel som skuttade runt där inne. Jan mätte huvudet och daterade exakt som jag är enligt sista mens - v.12+5.

Känns så skönt att jag har fått se att allt är som det ska!

• Kurona
    snö 81 skrev 2014-09-09 13:20:43 följande:

Fick se en liten parvel som skuttade runt där inne. Jan mätte huvudet och daterade exakt som jag är enligt sista mens - v.12+5.

Va skönt att få se den lilla och behålla samma datum :)
  • LillLouise84

Vad skönt att allt var som det skulle
  • Mimipig

Grattis! Jag ska på kub imorgon, 11+5 idag enligt bm, fast 12+4 om man räknar från sista mens. Känner att jag inte har tänkt klart vilja siffror som jag är ok med imorgon. Dags att göra det nu...
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2014-09-08 07:58:00 följande:
    Ja jag vet det är skittråkigt att inte ha samma rättigheter som resten av landet,. Vi bor på landet och får åka 12 mil till förlossningen, och det är också på förlossningen vi får göra ultraljud. Så båda föräldrarna får ta en semesterdag för att göra ett enda litet ultraljud som tar 15 minuter? I vårt landsting finns nu 2 förlossningar och den ena är så fullbelagd att man kan få vända i dörren och åka 10 mil till nästa. Den andra vill de lägga ner för den är i renoveringsbehov. smile4.gif
    Det låter hemskt besvärligt, stackare. I Sthlm är allt så vansinnigt enkelt. Men jag har vett att uppskatta det i alla fall - är från landsbygden.
  • Skumbollen
    chikita124 skrev 2014-09-07 18:17:44 följande:

Jag har med GBS men så lågt värde att de inte ger antibiotika förrän 10 dagar innan

BF jag är i v.14 skall göra kub på tisdag o redan fått info att de kommer starta mig v.38

Kännar mig lugn o trygg...

Hjärtat slog v.9 så förhoppningsvis är allt bra på tisdag med..

Hur gick ditt kub idag?
  • Skumbollen

Men vad skönt! Det gick bra för oss också idag. En milstolpe passerad :)

När har du RUL?
  • Mimipig
    Skumbollen skrev 2014-09-09 20:48:14 följande:

När har du RUL?
    Grattis! Mitt kub är imorgon...
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-09-09 20:48:14 följande:

När har du RUL?
    Jag har inte fått tid för RUL ännu, men det borde väl bli i mitten av oktober. Ska till BM på fredag och då tror jag att jag får lappen med telefonnumret och info om att boka tid.