• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • Lejonhierta
    LillLouise84 skrev 2014-09-14 16:23:22 följande:
    Men vad jobbigt men skönt att du har sett att en lever och mår bra. Du får bunkra upp med filmer och vila i säng/soffan och tänka på att det är det bästa för bebisen.
    Jag pluggar samtidigt som jag jobbar, så nu får jag ju tid för studierna :) förutom att hemtentan som ska vara inlämnad imorgon kl 9 får stryka på foten då jag hade planerat använda mig av universitetsbibliotekets referenslitteratur idag då jag inte köpt böckerna utan brukar läsa där. Men blir att omprioritera, bäbis går ju före..
  • trytofindme
    Lejonhierta skrev 2014-09-14 16:40:38 följande:
    Ofta så flyttar moderkakan på sig i takt med att magen växer, men jag kommer snittas av andra orsaker, så det i sig är inget bekymmer. Däremot är det något större risk för komplikationer om det blir moderkaksavlossning och man måste akutsnitta, den risker är något förhöjd om jag fattat rätt...
    Okej, då är det bara att hoppas på att det inte bler fler komplikationer. Bara att ta hand om sig och vila kroppen i det här läget då.
  • Tjejen01
    Lejonhierta skrev 2014-09-12 06:43:13 följande:

Har de senaste dygnen haft en grym huvudvärk, Åå pass ont att jag äter citodon men det hjälper föga. Vart till jobbet ändå igår och tog ett blodtryck o det var något högre än normalt. Ringde bm för att prata om det hela då jag endast känner igen den här huvudvärken från en tidigare händelse och det var lumbalpunktion dvs det som i folkmun kallas ryggmärgsprov. Fick först prata med en annan bm som inte tyckte blodtrycket var nåt att ojja sig över, däremot var mina järndepåer något låga för en månad sen. Så vi bestämde att min bm skulle höra av sig under dagen, hon ringde kvart över tre, riktigt otrevlig och enligt henne var inte mina järndepåer låga och hon hänvisade mig till vårdcentralen. Jag lyfte frågan om det kan vara min bindvävssjukdom som spökar men även det hänvisade hon till vc trots att hon på inskrivningen slog sig för bröstet om att de minsann kunde en massa om just min sjukdom, kontrade då med att det var konstigt eftersom vårdcentralen samt sjukhuset oftast inte ens hört talas om den. Har inte kännt mig så avfärdad och negligerad på många år. Vc ville inte heller ta emot mig men krävde faktiskt en läkartid och fick en till idag. Har så förbaskat ont att jag inte ens kan sova och åtta citodon per dygn är maxdos och ganska mycket särskilt med tanke på att jag är gravid. Sambon och jag är rörande överens om att det blir ett barnmorskebyte för hon är inte trevlig och det var hon inte på hälsosamtalet heller men något bättre på inskrivningen. Usch, numera både ont o ledsen är inte kul.. :(

Låter jobbigt! Hoppas det blir bättre.

Får man fråga vad du har för bindvävssjukdom? Jag har nämligen EDS-hypermobilitetstypen så tänkte mest på om vi har samma bindvävssjukdom? 

• Lejonhierta
    Tjejen01 skrev 2014-09-15 14:15:19 följande:

Låter jobbigt! Hoppas det blir bättre.

Får man fråga vad du har för bindvävssjukdom? Jag har nämligen EDS-hypermobilitetstypen så tänkte mest på om vi har samma bindvävssjukdom? 

Japp det har vi, fast för min del kunde de inte komma underfund om det är klassisk eller hypermobilitetstypen. 
  • Lejonhierta
    Skumbollen skrev 2014-09-15 10:43:00 följande:

Men usch leionhjerta! Det lät inget vidare alls! Hur mår du nu?

Mår ganska bra, blödde en massa igår kväll, sen har det lugnat sig men har lite konstiga sammandragningar som gör ont ut i ryggen -mer än i magen. Orkar inte oroa mig så mycket som jag trodde, nojjar mer över studierna :P

Har varit en snabb sväng på jobbet och lämnat sjukintyg eftersom jag kommer vara borta ganska länge nu, samt plockat fram de riskanalyser jag gjort och anat som underlättar för stressad chef, så mitt skrivbord är rent. Hr även en snäll klasskompis som har böckerna jag behöver till tentorna och jag får låna dom i en vecka, så hinner troligtvis läsa det jag behöver, så jag kan skriva klart dom nu när jag inte kan gå på några föreläsningar.

Det finns hopp om det. Annars klappar jag mest katten... typ...

• Tjejen01
    Lejonhierta skrev 2014-09-15 16:12:29 följande:
    Japp det har vi, fast för min del kunde de inte komma underfund om det är klassisk eller hypermobilitetstypen. 
    Okej, där ser man. Tråkigt när de inte kan sätta vilken av typerna man har. Men jag tycker det är intressant att det fanns en till här som har samma sjukdom samt ska ha barn i samma veva! :)
  • Lejonhierta
    Tjejen01 skrev 2014-09-15 16:54:37 följande:

Okej, där ser man. Tråkigt när de inte kan sätta vilken av typerna man har. Men jag tycker det är intressant att det fanns en till här som har samma sjukdom samt ska ha barn i samma veva! :)

Ja, det tillhör ju inte vanligheterna precis :)
  • Lejonhierta
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-14 08:58:30 följande:

Jag fick göra ett tidigt ul när jag var i v 12, 11+4.. Jag har varit rätt orolig och en dag innan inskrivningen så fick jag lite blod på pappret när jag var på toa.. Så det känns ju skönt att iaf ha sett lill*n i v 12.. Som levde rövaren där inne.. Men jag längtar så klart hur mycket som helst till Rul, 6oktober.. Men oron är tillbaka att nåt ska vara fel.. :-/

Skönt att kunna prata med andra (ni) som är i samma sits..

Oj, vi har inte fått någon kallelse till RUL än, de så på KUB att det kommer en och att ul beräknas göras i gravvecka 19. Nåja är ju ett tag dit. Är ju 14+4 men känns drygt att vänta på kallelsen trots att jag fick en ordentlig titt i förrgår då vi var in för blödningarna.
  • bb2014

Går in i vecka 16 idag (15+0) och vi kom

För nån dag sen hem efter 3 veckor i Malaysia. Har funkat jättebra och jag har mått toppenbra!

Kände sprattel i slutet av förra veckan! Tidigt, men jag är väldigt känslig eller vad man ska kalla det.

Har också fått råmjölk, vilket känns lite lustigt.

Blev också att köpa gravidbyxor då jag inte kunde knäppa mina jeans.

Vi gjorde KUB i v. 11+4 och fick 1 på 3700. Ett bra resultat (även det inte är det högsta, vilket många stirrar sig blinda på) Vi fick det gratis och jag är 34 (35 vid bf). Men anses ändå inte som "gammal" som förstföderska.

Vi gjorde det mest för att få en chans att få se bebis en extra gång vilket det absolut var värt! :)

Vi hade inte tänkt göra fvp vid dåliga siffror.

Nu väntar vi på RUL som är om 3 veckor!

Gällande motion är väl grundregeln att så länge det känns bra är det ok.

I Malaysia trekkade vi i regnskogen (i 34 grader) och snorklade massor. Utan problem.

Och nu rider jag och tänker göra det fram till december när jag är typ i vecka 26-27, om jag orkar!