• Rottiss

4000 kr budget för 1 års kalas. För lite pengar?

Anser ni att en budget på ett helt kalas för en 1 åring ca 30 gäster är för lite? Känns som att det inte räcker till när bara tårtan kostar 500 kr och sen presenterna 1300 kr och sen ska man köpa mat, dekorationer, dryck, fika mm.

Min sambo tycker jag överdriver, men jag vill att st ska vara speciellt. Hur mycket var eran budget på första kalaset?

• Svar på tråden 4000 kr budget för 1 års kalas. För lite pengar?
  • Flickan och kråkan
    Rottiss skrev 2014-06-20 09:52:24 följande:

Då vet jag att det är jag som har orimligt högvarv för jag trodde de flesta la så här mycket på kalas. Mina föräldrar har spenderat mkt pengar på kalas för att imponera på andra antar jag vilket är helt fel, men jag vill ju inte att folk ska tro eller tänka att jag är snål för att jag är student eller något.

Det intressanta är ju VARFÖR du vill spendera så mycket pengar. Det mina äldsta (5 och 6 år) tycker är bäst på sina födelsedagar med släktkalas är att farmor och farfar, morfar och moster kommer och umgås med dem. Inga presenter i världen slår kubbspel eller ett parti boule eller krocket med nära och kära. Min yngsta fyller 1 år på söndag och vi kommer inte i närheten av den summa du nämner.

Vad vill din 1-åring ha? 
  • Lindsey Egot the only one
    La Lola skrev 2014-06-20 10:32:58 följande:
    Några hundralappar.
    Barnet fyller 1 år. Barnet ska inte gifta sig eller nåt.

Herrejävlar vilken summa...4000 spänn!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    Hur många var ni, vad åt ni ?
  • Flickan och kråkan
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-06-20 11:16:31 följande: