• leg4

Jag använder inte toalettpapper

Detta är ingen troll-tråd, även om det kanske verkar så.

För ungefär fyra år sedan slutade jag och min sambo använda toalettpapper och flera av våra släktingar har börjat göra likadant. Vi torkar oss istället med handen (och sköljer av oss i handfatet) eller tvättar bort bajset inne i duschen eller med hjälp av en vattenslang utomhus (fungerar dock bara på sommaren).

Hur kommer det sig att så mänga människor använder toalettpapper när det är helt onödigt? Om folk börjar göra som vi så skulle ni dels spara pengar och vi slipper hugga ner så mycket skog. Dessutom minskar risken för stopp i avloppet. Snälla förklara för mig varför ni använder toalettpapper. Endast seriösa svar!

• Svar på tråden Jag använder inte toalettpapper
  • Anonym (elle)
    leg4 skrev 2014-06-22 19:52:35 följande:
    Vilken fråga? Jag ser ingen fråga i ditt inlägg.
    även om du tvättar händerna efteråt så blir de ju inte renare än vad baken blir och du skulle väl aldrig äta mat som har suttit mellan skinkorna på någon?
  • Anonym (hff)

Är du tjej eller kille? Om tjej , hur gör du eller sambon när hon har mens?

• Anonym (hff)
    Anonym (elle) skrev 2014-06-22 19:56:07 följande:
    även om du tvättar händerna efteråt så blir de ju inte renare än vad baken blir och du skulle väl aldrig äta mat som har suttit mellan skinkorna på någon?

Vi får hoppas att ingen i den familjen jobbar som kock!
  • The past is now

Äh lägg av! Ingen är så äcklig..i ett u-land ute i ingenstans möjligen men fan inte i Sverige. När ni får gäster då? Nä nä aldrig..

• Anonym (hff)
    The past is now skrev 2014-06-22 20:16:06 följande:
    Äh lägg av! Ingen är så äcklig..i ett u-land ute i ingenstans möjligen men fan inte i Sverige. När ni får gäster då? Nä nä aldrig..

Säg inte det... ts har redan svarat att alla deras gäster gör likadant!
  • The past is now
    Anonym (hff) skrev 2014-06-22 20:21:35 följande:

Säg inte det... ts har redan svarat att alla deras gäster gör likadant!
    Aldrig..finns inte på kartan. Om man ska hitta på kan man ju göra det seriöst det här är bara så jäkla dåligt.
  • MajaNisse

Vilket bra sätt att infektera er med Clostridium difficile, E.coli och andra bakterier.
    För ni tvättar väl inte händerna i 15 minuter efter ett längre besök?

• Fia Maria
    leg4 skrev 2014-06-22 19:50:30 följande:
    Det kanske stämmer, men det blir ju billigare för oss.
    .... men inte bättre för miljön....
  • Anonym (Tjosan)
    leg4 skrev 2014-06-22 03:01:15 följande:

slipper hugga ner så mycket skog.

FYI: den skogen som blir papper odlas speciellt för just det ändamålet. Du räddar med andra ord inga träd. Möjligtvis blir färre planterade.
Svar på tråden Jag använder inte toalettpapper