• leg4

Jag använder inte toalettpapper

Detta är ingen troll-tråd, även om det kanske verkar så.

För ungefär fyra år sedan slutade jag och min sambo använda toalettpapper och flera av våra släktingar har börjat göra likadant. Vi torkar oss istället med handen (och sköljer av oss i handfatet) eller tvättar bort bajset inne i duschen eller med hjälp av en vattenslang utomhus (fungerar dock bara på sommaren).

Hur kommer det sig att så mänga människor använder toalettpapper när det är helt onödigt? Om folk börjar göra som vi så skulle ni dels spara pengar och vi slipper hugga ner så mycket skog. Dessutom minskar risken för stopp i avloppet. Snälla förklara för mig varför ni använder toalettpapper. Endast seriösa svar!

• Svar på tråden Jag använder inte toalettpapper
  • Fia 28

Handdusch finns vid de flesta wc i Finland, så att använda en sådan är ju inget problem. Men att torka med bara handen?? Handen suger ju inte upp urinet eller avföringen, så hur sjutton får du bort allt? Du måste ha väldigt äckliga underkläder...

• leg4
    Fia 28 skrev 2014-06-24 11:42:39 följande:

Handdusch finns vid de flesta wc i Finland, så att använda en sådan är ju inget problem. Men att torka med bara handen?? Handen suger ju inte upp urinet eller avföringen, så hur sjutton får du bort allt? Du måste ha väldigt äckliga underkläder...

Det kan vara svårt att få bort allt bajs med handen. Därför försöker jag gräva bort så mycket jag kan med handen och sedan skölja ur rumpan i duschen. Jag får ganska många fläckar i kalsongerna, men det får min sambo tvätta bort.
  • leg4
    Anonym (hahaha) skrev 2014-06-23 19:14:29 följande:

hahahaha sluuutaa!!

Ta en kanna, fyll den med vatten, istället för att köra bara handen.. hahahah

Hur menar du? Skall jag doppa handen i vatten innan jag torkar mig?
  • leg4
    Anonym (trolldetektor) skrev 2014-06-23 18:48:57 följande:

Johodu, i det här fallet kan man vara helt säker på att du har svans!

Nej jag har ingen svans!!! Du är dum! :(
  • leg4
    Anonym (Bajamajan) skrev 2014-06-23 21:17:23 följande:

Har bara läst TS.

Toalettpapper använder jag för att det är praktiskt. Om man ska torka kisset med handen så blir ju det lite konstigt om man är på en toalett där handfatet är utanför toabåset. Ska man då knäppa byxor eller motsvarande med en hand bara eller använda även den kissiga handen för att knäppa igen? Och efter bajsning på jobbet t.ex, tänk om dusch/slang inte finns, ska man då springa omkring med bajsig stjärt i jakt på avspolningsmöjligheter? 

Jag brukar aldrig bajsa på jobbet, så detta har aldrig varit ett problem. Om jag behöver bajsa så åker jag hem och bajsar.
  • leg4
    Anonym (elle) skrev 2014-06-22 19:56:07 följande:

även om du tvättar händerna efteråt så blir de ju inte renare än vad baken blir och du skulle väl aldrig äta mat som har suttit mellan skinkorna på någon?

Händerna blir rena eftersom jag alltid tvättar dem med tvål och mycket vatten. Händerna kan dock lukta lite bajs efteråt, men jag försöker att inte bry mig.
  • leg4
    Anonym (hff) skrev 2014-06-22 19:59:01 följande:

Är du tjej eller kille? Om tjej , hur gör du eller sambon när hon har mens?

Jag är kille. Jag vet inte hur min sambo gör när hon har mens, har aldrig frågat henne. Hon använder dock inte toalettpapper (hoppas jag).
  • leg4
    Zoja skrev 2014-06-24 00:14:06 följande:

Handen lär ju lukta bajs efteråt, även om man tvättar med tvål och vatten..

Handen kan lukta bajs ibland om man inte tvättar händerna ordentligt, men det brukar inte besvära mig så mycket.
  • Anonym (Heh)

Använder vatten + handen.

Vad ofräscht att bara använda toapapper, man blir ju inte helt ren efter det, och så luktar det säkert skit också.

• Madmoiselle

Då slösar du ju på vatten istället eftersom det går åt mer vatten för dig. Det finns betydligt bättre sätt att spara papper, man kan tex sätta upp en ej reklamskylt på dörren, be om att få fakturor på mejl/e-faktura/autogiro, läsa tidningen på nätet istället för att få morgontidning varje dag. Det var några exempel.

Svar på tråden Jag använder inte toalettpapper