• leg4

Jag använder inte toalettpapper

Detta är ingen troll-tråd, även om det kanske verkar så.

För ungefär fyra år sedan slutade jag och min sambo använda toalettpapper och flera av våra släktingar har börjat göra likadant. Vi torkar oss istället med handen (och sköljer av oss i handfatet) eller tvättar bort bajset inne i duschen eller med hjälp av en vattenslang utomhus (fungerar dock bara på sommaren).

Hur kommer det sig att så mänga människor använder toalettpapper när det är helt onödigt? Om folk börjar göra som vi så skulle ni dels spara pengar och vi slipper hugga ner så mycket skog. Dessutom minskar risken för stopp i avloppet. Snälla förklara för mig varför ni använder toalettpapper. Endast seriösa svar!

• Svar på tråden Jag använder inte toalettpapper
  • Anonym (trolldetektor)
    leg4 skrev 2014-06-22 19:45:51 följande:
    Hur menar du nu? Så vitt jag vet så har jag ingen svans, fast man kan ju aldrig vara helt säker.
    Johodu, i det här fallet kan man vara helt säker på att du har svans! Solig
  • Anonym (hahaha)

hahahaha sluuutaa!!

Ta en kanna, fyll den med vatten, istället för att köra bara handen.. hahahah

• Anonym (Bajamajan)

Har bara läst TS.
    Toalettpapper använder jag för att det är praktiskt. Om man ska torka kisset med handen så blir ju det lite konstigt om man är på en toalett där handfatet är utanför toabåset. Ska man då knäppa byxor eller motsvarande med en hand bara eller använda även den kissiga handen för att knäppa igen? Och efter bajsning på jobbet t.ex, tänk om dusch/slang inte finns, ska man då springa omkring med bajsig stjärt i jakt på avspolningsmöjligheter? 

• Indianica

Har faktiskt använt handen en gång och det var när toapapperet var slut och jag var ensam hemma. Tänkte att nöden har ingen lag och kan muslimerna, så kan väl jag. Sagt och gjort, jag tog handen och "torkade" snippan, men tycker det var svårt att få det torrt? Jag antar att det kanske är en vanesak, men det kändes konstigt att snippan liksom inte blev torr, för handen suger ju inte upp något, utan smörjer som bara ut kisset....Tycker också det var lite bök efteråt. Ville inte dra på mig trosor och så med "kiss/toahanden" så jag fick hasa till handfatet och sanera mig före jag kunde torka. Kontantan av den erfarenheten blev att det är värdelöst med fingrar som toapapper och måste va än värre att toka bajs med handen....

• Zoja
    leg4 skrev 2014-06-22 19:15:09 följande:
    På vilket sätt är det äckligt? Jag skrev ju att vi tvättar bort bajset efteråt!
    Handen lär ju lukta bajs efteråt, även om man tvättar med tvål och vatten..
  • Psychopath
    Indianica skrev 2014-06-23 22:05:17 följande:

Har faktiskt använt handen en gång och det var när toapapperet var slut och jag var ensam hemma. Tänkte att nöden har ingen lag och kan muslimerna, så kan väl jag. Sagt och gjort, jag tog handen och "torkade" snippan, men tycker det var svårt att få det torrt? Jag antar att det kanske är en vanesak, men det kändes konstigt att snippan liksom inte blev torr, för handen suger ju inte upp något, utan smörjer som bara ut kisset....Tycker också det var lite bök efteråt. Ville inte dra på mig trosor och så med "kiss/toahanden" så jag fick hasa till handfatet och sanera mig före jag kunde torka. Kontantan av den erfarenheten blev att det är värdelöst med fingrar som toapapper och måste va än värre att toka bajs med handen....

Alltså muslimer tvättar först med vatten för att få bort kiss och avföring, de flesta torkar även med toapapper, (sen använder dom flesta även tvål) och till slut vatten igen. Man torkar inte bara med handen, hela grejen med att använda vatten är ju för att tvätta bort smutsen, det gör man ju inte med en torr hand.
  • Psychopath
    Zoja skrev 2014-06-24 00:14:06 följande:
    Handen lär ju lukta bajs efteråt, även om man tvättar med tvål och vatten..
    Varför skulle den göra det? Kanske om man gräver in i rövhålet med torra händer då, men inte om man först tvättar av röven med vatten/+tvål och sedan tvättar händerna.
  • Psychopath
    Anonym (sillen) skrev 2014-06-22 08:36:34 följande:

Vet att man i finland oftast har en extra dusch med en kort vattenslang installerad precis brevid toastolen. Jävligt praktiskt och fattar ej varför det inte är vanligare i sverige (kostnadsfråga??). Men en sån vore ju perfekt för den som inte vill använda toapapper. Kan inte kosta multum att installera och garanterat fräschare än hur ni gör nu.

Det finns sådana "bidéslangar" att köpa på ÖB för drygt 100 spänn. Man kopplar in den i vanliga handfatskranen, och trycker bara på en knapp på slangen så växlas flödet från handfatet till bidéslangen.
  • Psychopath

Märker att jag spammar här eftersom ingen annan skriver, men aja, i alla fall, vilken dubbelmoral. Att det skulle vara äckligt tatt tvätta med vatten istället för toapapper? Hur jävla äckligt är det inte med folk som bara torkar med papper, och sen har långa naglar som smuts o bakterier fastnar under (och nej 10 sekunders tvätt av händerna tar inte bort det)? Där kan man ju snacka om invasion av e-coli osv...

• Zoja
    Psychopath skrev 2014-06-24 01:33:15 följande:
    Varför skulle den göra det? Kanske om man gräver in i rövhålet med torra händer då, men inte om man först tvättar av röven med vatten/+tvål och sedan tvättar händerna.
    I och med att man måste torka sig så lär det vara bajsrester kvar. Något som i vanliga fall hade hamnat på pappret, men nu hamnar på handen. I min värld är bajs på handen = bajslukt på handen efteråt.
Svar på tråden Jag använder inte toalettpapper