• leg4

Jag använder inte toalettpapper

Detta är ingen troll-tråd, även om det kanske verkar så.

För ungefär fyra år sedan slutade jag och min sambo använda toalettpapper och flera av våra släktingar har börjat göra likadant. Vi torkar oss istället med handen (och sköljer av oss i handfatet) eller tvättar bort bajset inne i duschen eller med hjälp av en vattenslang utomhus (fungerar dock bara på sommaren).

Hur kommer det sig att så mänga människor använder toalettpapper när det är helt onödigt? Om folk börjar göra som vi så skulle ni dels spara pengar och vi slipper hugga ner så mycket skog. Dessutom minskar risken för stopp i avloppet. Snälla förklara för mig varför ni använder toalettpapper. Endast seriösa svar!

• Svar på tråden Jag använder inte toalettpapper
  • leg4

Hej alla, nu är jag tillbaka. Jag ber om ursäkt att jag inte har varit aktiv på länge, men jag har varit på rättegång p.g.a. förargelseväckande beteende (jag dansade naken och viftade med snoppen på offentlig plats).

Jag har inte ändrat mitt beteende d.v.s. jag använder inte toalettpapper. Istället så har jag börjat bajsa i duschen (jag tar bort brunnslocket och bajsar ner i röret). Sedan sköljer jag ur röven. Man sparar både tid och pengar med denna metod. Pröva själva!

• Anonym (Buffy the vampire slayer)

Jag tycker att det låter otroligt äckligt att torka sitt bajs och kiss med handen.

När ni sköljer av er i duschen, tänk på att det kommer bajs och kiss på duschgolvet, allt försvinner ju inte ner i avloppet utan det lär vara ganska mycket bajspartiklar som ligger kvar. Fy vad äckligt att duscha där sen då.

Här fortsätter vi med toapapper.

• leg4

Om man bor i villa och har kompost så går det också bra att sitta i komposten och bajsa. Vi gör det ibland på sommaren Fungerar dock bara om det är varmt ute. Sedan tar man några löv eller mossa och torkar sig.

Bor du i lägenhet sä kan du även bajsa ut igenom fönstret och torka dig genom att dra röven längs med fönsterbrädan. Jag gjorde detta när jag var ungkarl. Detta förutsätter att du inte bor pä bottenvåningen.

• Anonym (hff)
    leg4 skrev 2014-09-21 16:40:40 följande:

Hej alla, nu är jag tillbaka. Jag ber om ursäkt att jag inte har varit aktiv på länge, men jag har varit på rättegång p.g.a. förargelseväckande beteende (jag dansade naken och viftade med snoppen på offentlig plats).

Jag har inte ändrat mitt beteende d.v.s. jag använder inte toalettpapper. Istället så har jag börjat bajsa i duschen (jag tar bort brunnslocket och bajsar ner i röret). Sedan sköljer jag ur röven. Man sparar både tid och pengar med denna metod. Pröva själva!

Sök hjälp för dina sjuka livliga fantasier! Seriöst det finns ingen normal funtad människa som går på det du skriver!
  • leg4
    Anonym (hff) skrev 2014-09-23 21:32:10 följande:

Sök hjälp för dina sjuka livliga fantasier! Seriöst det finns ingen normal funtad människa som går på det du skriver!

Jag är faktiskt seriös. Detta är ingen troll-tråd om du trodde det. Mitt beteende må vara äckligt, men jag gör det enbart av ekonomiska skäl och delvis p.g.a. lathet
  • leg4

Hej på er, hoppas ni har en fin jul! Jag tänke blåsa liv i tråden igen eftersom jag har börjat inse att folk som använder toalettpapper är idioter.

Tänk efter själva, ni lägger ut pengar på någonting som ni torkar er i röven med och sedan slänger bort. I praktiken slänger ni pengarna i sjön d.v.s. ni skulle lika gäena torka er i röven med en hundralapp. Toalettpapper är dessutom en stor miljöbov.

Mina tips till er:

- Sluta använa toalettpapper och lägg pengarna på något vettigt t.ex. resor.

- Använd duschen för att skölja ur röven när ni har bajsat. Bajsar ni utomhus i trädgården på sommaren så fungerar en vattenslang också.

- Tvätta inte händerna med tvål efteråt. Tvål är dyrt och vatten räcker gott och väl.

Nu skall jag sova, godnatt!

• Anonym (Varför?)
    leg4 skrev 2014-12-26 00:34:19 följande:

Hej på er, hoppas ni har en fin jul! Jag tänke blåsa liv i tråden igen eftersom jag har börjat inse att folk som använder toalettpapper är idioter.

Tänk efter själva, ni lägger ut pengar på någonting som ni torkar er i röven med och sedan slänger bort. I praktiken slänger ni pengarna i sjön d.v.s. ni skulle lika gäena torka er i röven med en hundralapp. Toalettpapper är dessutom en stor miljöbov.

Mina tips till er:

- Använd duschen för att skölja ur röven när ni har bajsat. Bajsar ni utomhus i trädgården på sommaren så fungerar en vattenslang också.

- Tvätta inte händerna med tvål efteråt. Tvål är dyrt och vatten räcker gott och väl.

Varför göra det svårare? Varför slösa pengar på extra vatten? Varför vara äcklig och inte använda tvål och vatten för att tvätta händerna? Dig vill jag inte skaka hand med. Urk va äckligt
  • Anonym (sillen)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-12-26 02:03:11 följande:

Varför göra det svårare? Varför slösa pengar på extra vatten? Varför vara äcklig och inte använda tvål och vatten för att tvätta händerna? Dig vill jag inte skaka hand med. Urk va äckligt

Jag håller faktiskt med ts. Från början tyckte jag också att hen var lite ofräsch men har under resans gång ändrat mig och till och med ändrat åsikt.

Genial ide från ts. Har själv tagit det ett steg längre. Insett vilket slöseri det är och återanvänder numera maten. Bajsar helt enkelt i en kastrull och tar sedan ut den i köket där jag lagar ännu en smaskig måltid av bajset. Så länge man värmer maten riktigt ordentligt är det inga problem att äta bas. Sparar både miljön och en massa pengar.
  • Blomma51

Vi använder duschslangen från duschen elle så installerar vi en " toaduschslang" bredvid toaletten, tvättar med tvål och sedan torkar av med liten handduk som alltid hänger bakom toastolen, fresch och skönt!

Tete
  • Commandari

Det är kan inte vara ur någon anledning alls. Då slösar man bort massa vatten och för att bli av med alla bakterier får man använda klor som är frätande. Sprit räcker inte när man har tagit direkt i avföring

• Anonym (Toapapper)

Jag tänkte tanken när jag varit på långresa i Indien.

Inget toapapper! Men en deal är bättre än inget - vatten när man pissar och papper när man skiter. Rom byggdes liksom inte på en dag.

• Anonym (Toapapper)
    leg4 skrev 2014-12-26 00:34:19 följande:

Mina tips till er:

Ska vi snacka miljö så är ju resor en stor bov. Sorry!!! Det bästa är om du reser bort, gör en film och visar oss andra. Så.
Svar på tråden Jag använder inte toalettpapper