Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Amalian jag tror du missförstår Ellami.
Hon menar att bara för att det funkar för ert barn att göra så, så betyder det ju inte att det funkar för alla barn.
Min dotter är som Ellamis son,och blir hon minsta upprörd så kräks hon dessutom nästan direkt.
Ellami: ja det stämmer. Jag är enig i logiken och jag menar ju att man inte alls lämnar bebisen att skrika. Alltså ingen skrikmetod. Men här kan man ju tycka olika och man ska inte göra något man inte tror på eller är enig i. För mig är det viktigare att min bebis får ordentligt med sömn än att hon får närhet av mig både dag och natt. Närhet om dagen, sömn om natten.
Fy så jobbigt att han blir så ledsen. :( jag hade troligtvis gjort som du hade jag varit i samma situation. AW menar ju att man kan införa shn redan från fyra månader men det hade jag aldrig klarat. Då kändes hon för liten.
Jag tror du gör rätt i att läsa boken för perspektiv, men som sagt: är du inte bekväm med upplägget eller inte känner att det skulle funka för er så ska du ju såklart inte göra det.
Måste bara skriva av mig lite. Har inget med våra barn att göra men jag måste bara lätta mitt hjärta.
Jag och min sambo umgicks med ett kompisgäng. En av killarna blev tillsammans med en tjej som jag verkligen inte klickade med men vi accepterade varandra. Julen 2013 gjorde dom slut och juni 2014 när jag fyllde år och bjöd hem "gänget" va inte hon bjuden (konstigt?). Under kvällen lades ett och annat kort upp på fb och hon tog tydligen väldigt illa upp och skrev en lång status om vad mobbning är. Hon har ändå fortsatt att umgås med några av tjejerna i gänget. Ikväll ska vi på samma 25 årsfest... Hon kommer garanterat att ta upp detta och min enda tanke är att jag typ inte ska säga något eller bara gå ifrån henne. Hon är VÄLDIGT självupptagen och för alltid samtal som endast handlar om henne. Hon blev så avundsjuk när jag outade våran förlovning så att hon började gråta och för att inte nämna när jag berättade att jag va gravid. Har lite smått ångest inför kvällen. Vad hade ni gjort?
Stolt mamma idag! Min lilla bebis är inte så mycket bebis längre. Idag började han krypa

Stolt mamma idag! Min lilla bebis är inte så mycket bebis längre. Idag började han krypa
Så kul Då har du att göra min lilla terrorist är överallt :-P
Stolt mamma idag! Min lilla bebis är inte så mycket bebis längre. Idag började han krypa ![]()