Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Kela vi får ta och träffas nu så får våra tre bebisar leka med varandra :)
Öppna förskolan är såååå roligt, isabelle älskar det, vi går på onsdagar i kävlinge då är det barn upp till ett år samt tisdagar är det baby cafe i löddeköpinge.
Efter ÖF sover hon i typ två timmar :)
Någon mer som går på babyrytmik?
Vi har både i biblioteket samt i församlingshemmet.
Vad gör ni för aktiviteter med era?
Vi brukar gå till badhuset en gg i veckan,öppna förskolan varje vecka,rytmiken blir varannan vecka,babycafe ska vi testa nästa vecka.
Kela vi får ta och träffas nu så får våra tre bebisar leka med varandra :)
Öppna förskolan är såååå roligt, isabelle älskar det, vi går på onsdagar i kävlinge då är det barn upp till ett år samt tisdagar är det baby cafe i löddeköpinge.
Efter ÖF sover hon i typ två timmar :)
Någon mer som går på babyrytmik?
Vi har både i biblioteket samt i församlingshemmet.
Vad gör ni för aktiviteter med era?
Vi brukar gå till badhuset en gg i veckan,öppna förskolan varje vecka,rytmiken blir varannan vecka,babycafe ska vi testa nästa vecka.
Herrejösses vad ni hinner med mycket!
Tycker inte jag hinner med något alls på dagarna medan storebror är på dagis.
Har varit på öppna förskolan någon gång och har tänkt åka dit varje torsdag när det är babycafe, men jag har så mycket annat jag vill passa på att göra så jag hinner knappt med det.
Åh jag blir galen! Tappar tålamodet totalt.... L är trött och gnällig, bär runt på honom så han ska bli lugn och tröttare. Lägger ner i sängen då ligger han bara och är hyperaktiv och typ skrattar. Mammans tålamod räcker inte riktigt till och jag brukar bara gå därifrån men få börjat skriken istället. Vad gör man?
ok...inte för er som är känsliga. Men är det någon mer än jag som märkt att man blivit sååå mycket mer gasig i magen efter förlossningen... är ju 7 månader sedan nu men..gosshh! Neverending liksom... :S xD
ok...inte för er som är känsliga. Men är det någon mer än jag som märkt att man blivit sååå mycket mer gasig i magen efter förlossningen... är ju 7 månader sedan nu men..gosshh! Neverending liksom... :S xD
I två dagar nu så har jag begränsat Alice sovstunder på dagen till 3 stycken. Förmiddag,lunch och eftermiddag. Det har ju resulterat i en hyfsat gnällig bebis men ändå ganska hanterbart. I natt sov hon jättebra och jag hoppas att det har med det att göra. Ska bli spännande att se hur denna natten blir. Allt som ger en hopp om ostörd nattsömn är bra ;)
Åh nu inser jag hur lyxigt vi haft det. Min tjej har fått sju tänder utan minsta lilla gnäll. Men nr åtta och nr nio innebär nu både feber och gråt. Stackars liten!
Min tjej vägrar både vällign och ersättning på kvällen så jag "måste" amma henne innan hon lägger sig. Det är i sig inget problem för jag ammar gärna, men jag har ju knappt något kvar! Känns som att en rejäl flaska av välling eller ersättning säkrar att hon har både vätska och mat i magen innan nattsömnen. Hoppas det är denna 8månadersångest som gör henne extra tuttig så att hon kan acceptera flaska snart igen. Tuttarna känns rejält tömda så jag fattar inte at hon lyckas få ut någon mat, men det gör hon tydligen :)
Amalian 9 tänder?? Herregud min har bara två vassa fram där nere.
Vart har tänderna kommit på din bebis?
Något är på gång här för hon vaknar var femte minut och är så ledsen, pappan får sova på soffan så hon kan sova ordentligt bredvid mig och ja kan trösta och lugna direkt.
Hon var vart dålig i två veckor och hostar massor även om hon fått slemlösande.
Min loppa är helt tandlös och när vi var på BVC så trodde hon att de kommer dröja ett tag till...nackdelen var att hon kan få många tänder på en gång sen och tycka de är jobbigt
min lilla är också förkyld och fått sova upprätt hos oss annars går de inte, hon kan inte sova annars.
Ett knep jag hört om att blo av med hosta är att hacka en gul lök lägga i kokande vatten sen ha de under sängen. Många som sagt agg de hjälper, jag haR inte provat själv dock
Igår vägde och mätte vi vår prinsessa och hon hade växt massa 7,8 kg och 6 6 cm
hon börjar bli stor!