• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • nica

Kela, Asjak - de är kul att se framstegen men nu känns de som de går alldeles för snabbt, hinner inte med min bebis blir stor för snabbt ! .

Har en förkyld och gnälligt bebis just nu, stackars liten så trött på alla sjukdomar nu.

• Kela1981
    nica skrev 2015-02-01 15:19:22 följande:

Kela, Asjak - de är kul att se framstegen men nu känns de som de går alldeles för snabbt, hinner inte med min bebis blir stor för snabbt ! .

Har en förkyld och gnälligt bebis just nu, stackars liten smile4.gif så trött på alla sjukdomar nu.

Usch då, krya på henne!

Vi har också förkyld bebis här hemma. Sov sammanlagt 2 timmar i natt kanske :( Det verkar inte bli bättre i natt heller tyvärr :/ Så jäkla less på alla sjukdomar nu!!!
  • Asjak

Nica en sån liten filur, jag hade fått hicka på henne :)

Här har lilla skrutten vart förkyld i snart tre veckor och fått medicin så trodde det skulle släppa nu, inatt har ja knappt sovit alls för hon har vart så tät och hostat ngt fruktansvärt, när ska det ge sig?

Nu ligger hon bredvid mig i sängen och slår mig på huvudet :) mysigt

• soffipropp1987

Vad jobbigt med alla förkylda bebisar!

Jag och L va på barnkalas igår, det va han och massa dagisbarn, så snart knackar väl förkylningen på dörren. Sambon kom h från kickoff igår med förkylning också....

• Juronjaure

...och nu är min också förkyld. Hon hostar och är så hes att hon inte ens kan skrika! Man ser när hon blir ledsen/arg, men när hon försöker låta kommer det bara ett väsande :( Föredrar hennes skrik framför tystnad pga heshet, lillputtan!

• Asjak

Juronjaure stackars liten :(

Min har hostat så inatt och vart så orolig så hon har "sovit" sittande emot mig, det var det enda som gick någorlunda.

Hon hostar tills hon kräks så går ju inte att mata henne på natten.

Hon får slemlösande tre ggr dagligen.

Tur att våra bebisar är såpass "gamla" ändå, tänk om dom va nyfödda och super förkylda

• Kela1981

I natt provar vi lök-metoden för att se om vi kan lindra hostan hos sessan när hon sover. Heeeela ovanvåningen luktar men det får det vara värt om det hjälper henne :)

• nica

Jag provad med lök metoden härom dagen. ..vet inte om de hjälpe eller jag inbillade mig lite:-P

Svar på tråden Junibebisar 2014