Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Alice har fram tills i går sovit i vagnen dagtid som stått i vardagsrummet. Men i går bytte jag till sittdelen i vagnen och då känns det inte lika naturligt att hon ska sova där i. Så nu ska hon sova sina dagslurar i sängen på ovanvåningen är det tänkt och än så länge har det funkat bra. Då kan man ju dessutom härja runt bäst man vill på bottenvåningen utan att hon vaknar direkt :) I dag sk det premiäråkas i vagnen också :) Hon och pappan ska gå till farmor så denna mamman får sova. Hela natten har hon vaknat minst två gånger i timmen, tror det är mardrömmar som har kickat in för hon skriker och jämrar sig i sömnen också. I dag är jag helt färdig :(
Här är en till som haft katastrof natt igen.
Soffipropp hur går det med häst försäljningen?
Jag la ut min på annons i måndags och kommer en till helgen och kollar
Åh stora tjejen nu! :)
Här har vi också vaknat typ två ggr i timmen, men bara legat och pratat och viftat med armar och ben och sparkat av täcket. Jobbig natt! Men vid 7 månader läste jag att de kan sova väldigt oroligt, så det är väl en period som allt annat. Man har ju lärt sig ett och annat om dom där perioderna på 7 månader :)
Här är en till som haft katastrof natt igen.
Soffipropp hur går det med häst försäljningen?
Jag la ut min på annons i måndags och kommer en till helgen och kollar
Jag tror både napp och bröst kan avvänjas om natten om man som förälder vill. Gäller bara att ha rätt attityd och en plan på vad man ska göra istället. Vi har som sagt ett upplägg nu där vi lugnar i sängen, tar inte upp henne för hon behöver inte "räddas" eller tröstas, bara lugnas. Så pratar vi med henne, men bara utanför hennes rum och bara om hon "frågar" oss. Vi säger samma sak varje gång men i olika tonlägen. I princip förmedlar vi att allt är lugnt och säkert, du kan sova vidare. Ibland måste man gå in till henne, men vi stannar bara tills hon blir lugn sedan går vi ut igen. Att hon vaknar om natten och sparkar lite gör ingenting. Huvudsaken är att hon kan somna om själv utan vår hjälp.
Jag tror både napp och bröst kan avvänjas om natten om man som förälder vill. Gäller bara att ha rätt attityd och en plan på vad man ska göra istället. Vi har som sagt ett upplägg nu där vi lugnar i sängen, tar inte upp henne för hon behöver inte "räddas" eller tröstas, bara lugnas. Så pratar vi med henne, men bara utanför hennes rum och bara om hon "frågar" oss. Vi säger samma sak varje gång men i olika tonlägen. I princip förmedlar vi att allt är lugnt och säkert, du kan sova vidare. Ibland måste man gå in till henne, men vi stannar bara tills hon blir lugn sedan går vi ut igen. Att hon vaknar om natten och sparkar lite gör ingenting. Huvudsaken är att hon kan somna om själv utan vår hjälp.
Oj vad man gör olika, kul att se och jämföra. När min lilla är ledsen ställer hon sig upp i sängen direkt. Hon sover i sin säng bredvid min säng så jag tar upp henne lägger oss i min säng och hon somnar om i min famn. Jag tycker de är så sjukt mysigt och känner att hon behöver den tryggheten. Vet sen att dom inte är så gosiga av sig när de blir äldre
Sen fungerar olika metoder bra på vissa barn och inte andra den som känner sitt barn bäst är föräldrarna
Igår skrek men lilla bebis 1 hel timme var helt förstörd och ville själv bara sätta mig i ett hörn och gråta
skönt att de inte är så varje kväll.
Ååååååååå! Antingen är det tänder på väg eller så håller hon på att bli sjuk igen :( Vilken katastrof det var i natt! Uppe 3ggr/timmen hela natten. Lyckades få henne att sova två timmar utan uppvak i min säng men sen var vi igång igen. Helt färdig idag och känner själv att jag börjar bli rosslig i halsen igen. Hoppas det bara är sömnbristen som satt sina spår så vi slipper mer sjukdom här hemma nu :(
Skönt att höra att det finns fler med bebisar som börjat vakna flera gånger i timmen. Hon har alltid sovit gott i sin säng men nu blir hon orolig så fort hon inte känner min närhet. Slutar med att hon får sova med mig och ingen av oss sover gott. Hoppas det går över snart.