• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • nica

Lindex hitta vi den på, dock inte så praktisk att krypa i:-P

• soffipropp1987

Så söt nica!!!

Inatt har Ludwig sovit hela natten utan uppvak! Blöjan va torr och han va pigg och glad, dessutom tog han en timmes sovmorgon :) utsövd och glad mamma också!

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-03-01 09:18:33 följande:

Så söt nica!!!

Inatt har Ludwig sovit hela natten utan uppvak! Blöjan va torr och han va pigg och glad, dessutom tog han en timmes sovmorgon :) utsövd och glad mamma också!

Åååå vad härligt det lät! Hoppas han håller den trenden nu så du får sova lite :)
  • Kela1981
    nica skrev 2015-03-01 08:28:22 följande:

Lindex hitta vi den på, dock inte så praktisk att krypa i:-P

Jaha! Den var vansinnigt söt i alla fall :)

Alice är supernära att börja krypa fast i dag ställde hon sig i plankan flera gånger så jag undrar lite vad hon sysslar med ;) Snart är nog lugnet över när hon börjar flänga rundor här hemma :)
  • Asjak
    Kela1981 skrev 2015-03-01 20:16:28 följande:

Jaha! Den var vansinnigt söt i alla fall :)

Alice är supernära att börja krypa fast i dag ställde hon sig i plankan flera gånger så jag undrar lite vad hon sysslar med ;) Snart är nog lugnet över när hon börjar flänga rundor här hemma :)

Hon kanske oxå blir en liten gym tjej ;)

Soffipropp sovmorgon låter ju underbart!

Har din häst åkt ännu? Min åkte igår, det gjorde ont men va väldigt skönt.

Igår vaknade vi 4.30 och idag 5.30 så hoppas på iaf kl 7 imorgon, ja klarar inte sova på dagen när hon sover så man blir lätt zoombie.
  • soffipropp1987
    Asjak skrev 2015-03-01 21:36:31 följande:
    Hon kanske oxå blir en liten gym tjej ;)

Soffipropp sovmorgon låter ju underbart!

Har din häst åkt ännu? Min åkte igår, det gjorde ont men va väldigt skönt.

Igår vaknade vi 4.30 och idag 5.30 så hoppas på iaf kl 7 imorgon, ja klarar inte sova på dagen när hon sover så man blir lätt zoombie.
    Nej han är kvar... Hon som har haft hans mamma ska komma på söndag nästa vecka och provrida, det hade jag också velat göra innan jag bestämde mig. Men med allt annat runtomkring så verkar hon väldigt exalterad av att få chansen att köpa honom.

Håller tummarna att ni får sova lite längre! 4.30 är ju omänskligt tidigt ;)
  • Asjak

5.30 idag igen vad ska ja göra???

Och hon vaknade hela natten o va ledsen tills jag tog över henne i vår säng, då låg hon o sparkade mig i ryggen ist :)

Soffipropp ja det måste man ju göra, nu va inte min inriden ännu bara skrittad så va inte så mycket att testa

• Kela1981
    Asjak skrev 2015-03-02 11:46:26 följande:

5.30 idag igen vad ska ja göra???

Och hon vaknade hela natten o va ledsen tills jag tog över henne i vår säng, då låg hon o sparkade mig i ryggen ist :)

Soffipropp ja det måste man ju göra, nu va inte min inriden ännu bara skrittad så va inte så mycket att testa

Så tidigt vaknade Alice också tills jag började reglera hennes sömn på dagen. Nu får jag sova till halv sju, halv åtta om jag har riktig tur. Får fortfarande ta över henne i min säng vissa nätter men det brukar inte behövas förrän vid 4-5 snåret nu. Det är ju ett språng nu vid 8-9 månader med separationsångest så det kanske är det som spökar?

Hur mycket sover hon på dagarna?
  • soffipropp1987

Hade en jättejobbig natt... Visade sig vid halv sju (lyfte över honom till min säng då) att han kommit över på mage och sovit så hela natten. Det va gnäll ca en gång i timmen o jag stoppade i napp, stackarn kan inte ta sig tillbaka till rygg, inte konstigt att han sov dåligt.

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-03-02 20:06:02 följande:

Hade en jättejobbig natt... Visade sig vid halv sju (lyfte över honom till min säng då) att han kommit över på mage och sovit så hela natten. Det va gnäll ca en gång i timmen o jag stoppade i napp, stackarn kan inte ta sig tillbaka till rygg, inte konstigt att han sov dåligt.

Stackarn :( Men vad tapper han var som ändå försökte somna om då. Hade A kommit över på mage så hade det blitt illvrål om hon inte lyckats vänd sig själv ha ha ha ha...
Svar på tråden Junibebisar 2014