Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Och DÄR sprack det :( Läggningen igår slutade i vaggande trots att jag lovat mig själv att inte ge upp. Men när man har suttit i 2,5 timme med en övertrött bebis så har man inte riktigt samma pepp längre :/ Hon har varit supergnällig och allmänt grinig i ett par dagar nu så antingen har det med språnget att göra eller så är det ny sjukdom på g här, jag blir så trött! Hon har sovit jätteroligt hela natten och även om hon åt mer igår kväll och somnade senare än vanligt så vaknade hon ändå halv sex, wtf!?! Funderar på om det är dags att se över sömnen på dagen och kanske försöka ta bort den sista luren på em.
Så....nu har jag kräkt av mig lite ;)
Och DÄR sprack det :( Läggningen igår slutade i vaggande trots att jag lovat mig själv att inte ge upp. Men när man har suttit i 2,5 timme med en övertrött bebis så har man inte riktigt samma pepp längre :/ Hon har varit supergnällig och allmänt grinig i ett par dagar nu så antingen har det med språnget att göra eller så är det ny sjukdom på g här, jag blir så trött! Hon har sovit jätteroligt hela natten och även om hon åt mer igår kväll och somnade senare än vanligt så vaknade hon ändå halv sex, wtf!?! Funderar på om det är dags att se över sömnen på dagen och kanske försöka ta bort den sista luren på em.
Vad spännande att bygga sitt eget hus! Det kan jag bara drömma om som bor i svindyra Oslo och som blir skogstokig innan jag ens lämnat kommungränsen. Häromveckan såldes ett renoveringsobjekt på 160 kvm där stort sett allt var från 60talet. Utgångspris 7,5 miljoner. Gick för över 11 miljoner. Så jag tror vi sitter fint kvar i vår lägenhet en stund till :)
Min tjej har som sagt åtta tänder och vi har borstat sedan hon var tre månader. Det har blivit svårare och svårare, men häromdagen köpte jag nu tandkräm och den smaken verkar hon gilla bättre. Plus att tandborsten måste vara mjuk. Vi borstar efter vällingen och hon brukar få ligga på golvet och leka när jag borstar. Enklast så.
Idag är min sista dag som mammaledig. På måndag kör jag igång heltid. Pappan är väldigt motiverad och glad så det är kul!
Om två veckor är sista ansökningsdag i Oslo för dagis. Hon växer mycket på ett halvår, men det känns ändå så overkligt.
Det är så mysigt när dom babblar :)
Måste berätta om min underbara alla hjärtans dag!!
Fick sova natten i gästrummet så maken tog bebis så jag fick sova till kl nio... :)
När ja kommer upp har han köpt rosor och choklad hjärtan till mig, och isabelle skriker efter mig så fort hon ser mig o vill upp i min famn <3
Sedan går vi på långpromenad och handlar frallor innan vi åker på möte med dom som äger tomten vi vill köpa, till slut pizza och mys... Ahh tänk om alla dagar kunde va så :)
Var hos arbetsterapeuten för två veckor sedan och fick reda på att jag har senskideinflammation i vänster hand. Fick en skena utprovad och direktiv att ha den på dygnet runt i tre veckor. Nu har två gått och det har bara blivit värre! Kan knappt använda vänsterhanden längre så i morgon blir det till att ringa dit och få en tid till farbror doktorn med den stora kortisonsprutan :/ Jag som ville undvika det :(
Det är så mysigt när dom babblar :)
Måste berätta om min underbara alla hjärtans dag!!
Fick sova natten i gästrummet så maken tog bebis så jag fick sova till kl nio... :)
När ja kommer upp har han köpt rosor och choklad hjärtan till mig, och isabelle skriker efter mig så fort hon ser mig o vill upp i min famn <3
Sedan går vi på långpromenad och handlar frallor innan vi åker på möte med dom som äger tomten vi vill köpa, till slut pizza och mys... Ahh tänk om alla dagar kunde va så :)
Kortison spruta usch fy fasen ja hade svimmat!!
Gillar inte nålar men vet hur ont du har det, krossade tre fingrar för ett år sedan och fick sedan inflammation i handen av skenorna.
Klarar du att sköta lillan själv nu då?
Tomt mötet gick jättebra och jag ska ringa kommunen och banken imorgon :)
Åh vad roligt med tomten! Hoppas allt går vägen för er nu och att ni snart har ert drömhus :)
Jag har ju inget direkt val än att lösa det själv :/ Denna veckan är dock sambon ledig så nu kan jag få lite avlastning :)