Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Alltså, alla får göra som de vill, men hur hög barnadödlighet skulle vi inte ha i sverige om dessa massvaccinationer INTE hade införts? Anledningen till att många sjukdomar som förr dödade barnen har utrotats i landet är ju just att staten rekommenderat och lyckats få nästan alla föräldrar att låta vaccinera sina ungar. Om folk i större utsträckning struntar i att vaccinera sina barn lär ju dessa sjukdomar komma tillbaks, och hur många ungar kommer inte dö då? Så tänker jag...
Ni vet att man fortfarande kan få sjukdomarna trots att man vaccinerat sig va? Det är absolut ingen garanti. Står till och med i bipacksedlarna, men det är ingen som läser dem. Konstigt egentligen när man lusläser alla andra bipacksedlar om man ska ge sitt barn läkemedel. BVC höll med om det också när jag ifrågasatte just det, att vaccinet KAN skydda. Av de 2 spädbarnen som dog av kikhosta nyligen så blev den ena smittad av sitt vaccinerade syskon - som alltså fått det också. Och Anna Wahlgren skriver en blogg där hon och hennes familj åkte till Egypten. Hennes minsting som var vaccinerad mot difteri var den enda som fick difteri och dog. Så, jag tycker man ska läsa på om risker åt båda hållen innan man bara bestämmer sig för att alla som inte vaccinerar är puckon, för vi kanske vill skydda våra barn från allt det andra som kan följa med vaccinet istället. Det finns för och nackdelar och risker med allt.
Hade en pojke med feber igår. Så det fick bli lite alvedon sen va han bra igen.
Hur ställer ni som valt att inte vaccinera er till tex alvedon, Ipren mm? Man vill ju inte att de små barnen ska ha feber eller ha ont.
Hade en pojke med feber igår. Så det fick bli lite alvedon sen va han bra igen.
Hur ställer ni som valt att inte vaccinera er till tex alvedon, Ipren mm? Man vill ju inte att de små barnen ska ha feber eller ha ont.
Är det inte viktrestriktioner på Alvedon också? Har för mig att dom ska väga över 5 kg innan dom får lov att få det. Vår sessa var precis över 5kg när hon vaccinerades så det var på håret att jag kunde ge henne där på kvällen.
I övrigt kan jag meddela att jag gärna ser att dottern får alla vaccinationer men annars är jag ganska sparsam med värktabletter både till henne och mig själv. Vill inte proppa i henne för mycket kemikalier om jag inte måste. Kanske låter rubbat att jag tillåter vaccinationer men håller igen på värktabletterna men det står jag för ;) Oavsett så är det bra att man får välja huruvida man vill att ongen vaccineras eller ej, ingen ska behöva göra det mot sin vilja :)
Är det inte viktrestriktioner på Alvedon också? Har för mig att dom ska väga över 5 kg innan dom får lov att få det. Vår sessa var precis över 5kg när hon vaccinerades så det var på håret att jag kunde ge henne där på kvällen.
I övrigt kan jag meddela att jag gärna ser att dottern får alla vaccinationer men annars är jag ganska sparsam med värktabletter både till henne och mig själv. Vill inte proppa i henne för mycket kemikalier om jag inte måste. Kanske låter rubbat att jag tillåter vaccinationer men håller igen på värktabletterna men det står jag för ;) Oavsett så är det bra att man får välja huruvida man vill att ongen vaccineras eller ej, ingen ska behöva göra det mot sin vilja :)