• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981

I dag är Alice 100 dagar och till helgen så är det ett år sedan hon blev till. Helt galet ju! När jag var gravid tyckte jag tiden gick så himla långsamt men nu har den ju sprungit iväg känns det som :)

• Juronjaure
    Kela1981 skrev 2014-09-24 16:35:45 följande:

I dag är Alice 100 dagar och till helgen så är det ett år sedan hon blev till. Helt galet ju! När jag var gravid tyckte jag tiden gick så himla långsamt men nu har den ju sprungit iväg känns det som :)

Och när man försökte bli gravid gick tiden hemskt långsamt... Iaf mellan äl och bim varje månad! Och känns som om man låg på BB IGÅÅÅÅR... och som om hon alltid funnits. Det här med TID har jag aldrig förstått mig på....
  • soffipropp1987

Så underbart! Vi har blivit lovade en tomt! Så om ett år ca så är vi med hus :) Ska bli så himla kul att ha något eget och att inreda alla rum. Där bor även två barn som vi blir grannar med som är födda iår :) Ser äntligen ljuset i tunneln... Vi har det alldeles för litet nu och bebis har inte ens eget rum här (vilket inte behövs just nu, men inom kort).

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-09-25 13:35:31 följande:

Så underbart! Vi har blivit lovade en tomt! Så om ett år ca så är vi med hus :) Ska bli så himla kul att ha något eget och att inreda alla rum. Där bor även två barn som vi blir grannar med som är födda iår :) Ser äntligen ljuset i tunneln... Vi har det alldeles för litet nu och bebis har inte ens eget rum här (vilket inte behövs just nu, men inom kort).

Grattis! Gud vad skönt för er att veta att ni snart har bättre plats. Bara det gör det säkert lättare att "stå ut" med att ni har för litet nu :)

Ska ni bygga nytt? Vilka är det som bygger huset? Om man får vara nyfiken ;)
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-09-25 15:39:36 följande:
    Grattis! Gud vad skönt för er att veta att ni snart har bättre plats. Bara det gör det säkert lättare att "stå ut" med att ni har för litet nu :)

Ska ni bygga nytt? Vilka är det som bygger huset? Om man får vara nyfiken ;)
    Tack!

Ja det blir att bygga nytt. Vi har kollat på lite olika men har fastnat mest för Hjältevadshus. Vi ska på möte med dom nästa fredag :)

Sen får vi väl kolla runt lite mer o se vart man får bäst pris.
  • Axo

Vad gör ni när ni är hemma på dagarna? Tiden bara springer iväg, snart är lillen 4 månader och jag vet knappt vad jag gör på dagarna.

• Juronjaure
    Axo skrev 2014-09-25 21:09:25 följande:

Vad gör ni när ni är hemma på dagarna? Tiden bara springer iväg, snart är lillen 4 månader och jag vet knappt vad jag gör på dagarna.

Försöker att inte vara hemma, för blir så uttråkad... När öppna förskolan har öppet är jag där. (3 dar i veckan) Annars det gamla vanliga... leker lite med ungen, underhåller, underhåller, bär, matar, byter, bär, bär, bär, leker, tar kanske en promenad ned på centrum och slänger i mig en kopp kaffe innan barnet bryter ihop, och rusar hem. Ja, du vet, det vanliga ;) Vissa dagar går ganska fort, andra går fruktansvärt långsamt...
  • smalljey
    Juronjaure skrev 2014-09-25 21:25:28 följande:
    Försöker att inte vara hemma, för blir så uttråkad... När öppna förskolan har öppet är jag där. (3 dar i veckan) Annars det gamla vanliga... leker lite med ungen, underhåller, underhåller, bär, matar, byter, bär, bär, bär, leker, tar kanske en promenad ned på centrum och slänger i mig en kopp kaffe innan barnet bryter ihop, och rusar hem. Ja, du vet, det vanliga ;) Vissa dagar går ganska fort, andra går fruktansvärt långsamt...
    Haha, ja usch ja! Samma här...jag blir långsamt deprimerad för varje dag jag måste vara hemma. Fantastisk liten skapelse har man, men man känner sig så sjukt ensam!! Och det är så tråkigt!! Första timmarna av dagen är mysiga när det ska småbusas och ätas och mysas men dagarna går så extremt långsamt när man bara är hemma, uscha! Jag försöker gå förbi jobbet eller träffa vänner så mkt jag kan
  • smalljey

Alltså min lilla turbotjej <3 för en vecka sen började hon trycka ifrån med benen när hon låg på rygg så hon har farit runt hela lägenheten nu. Men nu har hon insett att man ska kunna ta sig fram på mage också, så hon vänder sig till mage och trycker och böjer benen och kämpar för kung och fosterland för att röra sig framåt nu. Hon kommer framåt sakta men säkert, men med ansiktet i matten och rumpan uppåt. Hennes stackars armar orkar liksom inte bära henne än. Hon blir skitsur när det inte händer nåt och hon blir skitsur om jag försöker flytta, bära eller hjälpa henne. Så, jag har nog en krypande bebis om några dar :-O alldeles för toktidigt känns det som!

• rosii

Ska byta vagn.. någon som har en brio smile-14? Läste att sittdelen är lite liten men vet inte om det var en 13 eller 14 jag läste om.

Svar på tråden Junibebisar 2014