• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Amalian83

LovaViola: har ni infört tydlig läggningsrutin? Kanske hon vill somna för natten tidigare? Min tjej somnar fö natten mellan 19 och 20. Det spelar ingen roll nä hennes sista dagsnap var. En konsekvent läggningsrutin vid en viss tidpunkt hjälper kanske din tjej att somna och ni undgår att hon blir övertrött.

Angående fast föda så äter min 4,5 mån nu nästan en halv portion gröt om kvällen, sittandes i babysittern. Hon får också smakportioner på dagen i små mängder, i babysittern eller sittandes i knät. Hon är inte stabil nog till att sitta själv men är på god väg.

• Tizi

Min lilla fick smaka på gröt med katrinplommon imorses och oj vad hon gapa och åt. Det var andra ggn hon fick "smakis" men hon åt som ett proffs redan nu. Efteråt amma jag henne lite och sen sov hon gott i 2 h i sträck!! Herregud hon som bara sover korta stunder i taget annars!

Hon fick en portion till nu på kvällen så nu hoppas vi att det inte blev för mycket av det goda för hennes lilla mage!

• nica

Tizi- hoppas lillans mage klarade det bra. Min lilla har bara fått smaka någon tesked potatismos då och då. Är orolig att hon ska få ont i lilla magen.

Någon som har tips på smakisar?

Någon av er som vet var man kam hitta baby jacka i stl 62? Känns som jag letat överallt.

• hundtok

Lindex hade jackor såg jag igår. Kollade inte så noga då jag var på jakt efter annat :)

• soffipropp1987
    smalljey skrev 2014-10-14 14:41:06 följande:

Extremt stark liten tjej på nyblivna 4 månader :-O phpi2zxH474405.jpg

Oj ja det va starkt!! Min L står korta stunder när vi har bytt blöja :)
  • nica
    hundtok skrev 2014-10-14 07:21:09 följande:

Lindex hade jackor såg jag igår. Kollade inte så noga då jag var på jakt efter annat :)

Minsta stl jag hittat är 68 och de är alldeles för stort för min lilla tjej:-/
  • hundtok
    nica skrev 2014-10-14 19:45:38 följande:
    Ok. Har aldrig haft jackor till mina när de varit så små så har lite dålig koll :)
  • ellami
    nica skrev 2014-10-14 19:45:38 följande:
    Måste det vara en tjock jacka? H&m har fleecejackor.

Jag helammar än.. Sonen är 4,5 mån. Inte provat att ens ge något från fingret än (alltså av min mat, doppa fingret och låta honom smaka som bvc tipsat om). Har inte haft något bråttom men snart vill jag börja introducera smakisar och gröt.. Men hur gör man?? Haha jag menar vad börjar man med och hur mycket åt gången?
Svar på tråden Junibebisar 2014