Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
[quote=74162086][quote-nick]Kela1981 skrev 2014-10-13 18:47:25 följande:[/quote-nick]Varför skulle man inte ge fast föda förrän dom kan sitta utan stöd? Var fick du den informationen?[/
Här läste jag om det www.blimamma.se/bebisen-ar-4-manader-gammal.html
LovaViola: har ni infört tydlig läggningsrutin? Kanske hon vill somna för natten tidigare? Min tjej somnar fö natten mellan 19 och 20. Det spelar ingen roll nä hennes sista dagsnap var. En konsekvent läggningsrutin vid en viss tidpunkt hjälper kanske din tjej att somna och ni undgår att hon blir övertrött.
Angående fast föda så äter min 4,5 mån nu nästan en halv portion gröt om kvällen, sittandes i babysittern. Hon får också smakportioner på dagen i små mängder, i babysittern eller sittandes i knät. Hon är inte stabil nog till att sitta själv men är på god väg.
Min lilla fick smaka på gröt med katrinplommon imorses och oj vad hon gapa och åt. Det var andra ggn hon fick "smakis" men hon åt som ett proffs redan nu. Efteråt amma jag henne lite och sen sov hon gott i 2 h i sträck!! Herregud hon som bara sover korta stunder i taget annars!
Hon fick en portion till nu på kvällen så nu hoppas vi att det inte blev för mycket av det goda för hennes lilla mage!
Tizi- hoppas lillans mage klarade det bra. Min lilla har bara fått smaka någon tesked potatismos då och då. Är orolig att hon ska få ont i lilla magen.
Någon som har tips på smakisar?
Någon av er som vet var man kam hitta baby jacka i stl 62? Känns som jag letat överallt.
Lindex hade jackor såg jag igår. Kollade inte så noga då jag var på jakt efter annat :)
Extremt stark liten tjej på nyblivna 4 månader :-O 
Extremt stark liten tjej på nyblivna 4 månader :-O 
Lindex hade jackor såg jag igår. Kollade inte så noga då jag var på jakt efter annat :)