Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Vem säger att de inte behöver äta om nätterns från 4 mån? Är det inte från 6 mån och dessutom under förutsättning att de äter mat på dagarna. Eller är jag ute och cyklar? Min son blir snart 5 mån och äter varannan timme även på natten men han helammas ju fortfarande så varför skulle han helt plötsligt vara mätt under natten på bara min bröstmjölk om han inte varit det tidigare heller? Eller??
Nån annan som bytt till sittdel? Vi invigde den idag om 1,5 vecka blir han 5 mån så det kändes helt ok men han får fortsätta vara i helt liggläge :) dock lite ångest vart försvann min lilla lilla bebis?!
Nån annan som bytt till sittdel? Vi invigde den idag om 1,5 vecka blir han 5 mån så det kändes helt ok men han får fortsätta vara i helt liggläge :) dock lite ångest vart försvann min lilla lilla bebis?!
Trodde vi va över det värsta men min lilla prinsessa har vaknat fem gånger inatt, och vart hysterisk in emellan under hela dagen.
Skulle gå en promenad och kom hundra meter innan jag fick bära henne hela rundan..
Nu på kvällen är hon såååå ledsen inget hjälper men nu har hon äntligen lugnat sig lite och hon och hennes pappa ligger i sängen och försöker somna.
Puuuh och vi som försöker göra ett syskon, vad tänker jag på egentligen ????
Läser att många har det jobbigt nu, hoppas det blir bättre snart. <3 här hemma är lillasyster 4 mån en ängel & 4.5 åringen kräver ständig ständig uppmärksamhet, jag är såååå slut hon är så jobbig :( förstår att det är hennes sätt att synas nu när hon inte är ensam, är verkligen svårt att räcka till bägge. Tycker så synd om henne att jag inte kan ge lika mkt som jag kunde innan lillasyster kom, lillasyster äter 3 ggr på nätterna & jag är ständigt trött samt att alarm måste ställas för storasyster ska på dagis. Men man är bara människa, jag gör mitt bästa
Då provar vi något nytt ikväll :) Har precis matat Alice under tiden hon sov och hoppas på att det ska göra att hon inte vill ha mat i natt :) Spännande!
Hon var ganska knölig att lägga ikväll så ett tag trodde jag att natten skulle bli vidrig (kan ju fortfarande hända) men hon verkar inte ha vaknat jättemycket när jag matade henne. Peppar peppar :/ Ska försöka se om jag kan få henne att inte äta i natt utan först på morgonen :)
Oj oj oj! Ingen bra ide att inte ge henne mat :/ Skrik och gråt och sen åt hon full portion och nu håller hon på att domna igen. Hon är nog fortfarande hungrig på natten känns det som så det får nog vänta ett tag till med att inte äta :)
Å andra sidan så är det ingen direkt panik om hon fortsätter på samma sätt som nu. Hon har sovit sen 21 och vaknade nu vid 3 för att äta och sen sover hon (om jag har tur) till klockan 8 så jag får sova ok ändå :)
Ska prata mat med BVC på torsdag så vi får väl se om dom råder oss att vänja av med nattmål redan eller ej :)
God natt på er :D