Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Måste det vara en tjock jacka? H&m har fleecejackor.
Jag helammar än.. Sonen är 4,5 mån. Inte provat att ens ge något från fingret än (alltså av min mat, doppa fingret och låta honom smaka som bvc tipsat om). Har inte haft något bråttom men snart vill jag börja introducera smakisar och gröt.. Men hur gör man?? Haha jag menar vad börjar man med och hur mycket åt gången?
Blir galen! Nu kan jag inte ens åka bil ensam med barnet. Han sitter i baksätet och bara skriker! Han skriker så han sätter i halsen, måste stanna och lyfta ur honom ur stolen. Slutade med att vi fick lämna min bil och sambon hämta oss. Suck....
Blir galen! Nu kan jag inte ens åka bil ensam med barnet. Han sitter i baksätet och bara skriker! Han skriker så han sätter i halsen, måste stanna och lyfta ur honom ur stolen. Slutade med att vi fick lämna min bil och sambon hämta oss. Suck....
Så skönt att läsa om er andra och era "förändrade" bebisar.. Inte för att jag tycker att nån ska ha det jobbigt eller så! Men bara för att få känna att man inte är ensam i detta nya trassel!
Hoppas detta utvecklingssprång inte varar allt för länge för jag orkar knappt vara ensam med henne på dagarna längre :( får inte i mig tillräckligt med mat ens.. Hon går ju såklart först med sina behov så vad ska man göra.
Enligt wonder weeks är detta en låååång fas. Min tjej närmar sig sista veckan nu (puh!). Vi är ute och går hela dagarna för jag blir knäpp på hennes skrik. Hon gråter inte, men skriker gladtjut, gnälltjut och allmänna jag-kan-skrika-tjut. Aj aj mina öron! Just nu mördar hon en kanin i babygymmet.
Blir ett intressant dop på lördag :)
Hehehe jag märker inte av nått särskilt alls med utvecklingssprång på min bebis. Fast jag läser inget om det heller. Det enda jag har att anmärka på är att hon inte alls kan koncentrera sig vid amningen längre. Hon äter på två minuter ungefär och släpper ofta och smilar upp sig, äter lite till, släpper-smilar o sen är det upp o se sig om igen, eller gnäll. Dock äter hon längre stunder på nätterna utan att krångla.
Men men, så länge hon växer så är det väl okej!
Hehehe jag märker inte av nått särskilt alls med utvecklingssprång på min bebis. Fast jag läser inget om det heller. Det enda jag har att anmärka på är att hon inte alls kan koncentrera sig vid amningen längre. Hon äter på två minuter ungefär och släpper ofta och smilar upp sig, äter lite till, släpper-smilar o sen är det upp o se sig om igen, eller gnäll. Dock äter hon längre stunder på nätterna utan att krångla.
Men men, så länge hon växer så är det väl okej!