• Anonym (strings)

String OK på strand och/eller simhall?

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

• Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?
  • sextiotalist
    Anonym (String) skrev 2014-07-02 13:21:34 följande:
    Gå inte dit om du stör dig på ett par string !
    Klart som korvspad att alla får ha va dom vill på sig.

Vad är det för fel att visa hur man ser ut.
    Rumpan hålls inte i fast av ett par stora kläder.

Kan nämna att i ett badhus av normalstorlek , där ungdomen badade med sina vanliga underkläder, släppte dessa smutsiga kläder ut ca 2-3 liter kiss och ca 0,5 l bajs.
    Det var vad som mättes upp en dag av miljöinspektören i kommunen.

Sedan kan vi nämna att det är ett par kg hår som släpper varje vecka från badande.
    Hade alla som badar i en simhall, duschat och tvättat håret FÖRE doppet hade denna mängd hår reducerats till nästan 0 kg hår.

Tvätta sig före badet är mkt viktigt för alla som badar.

Själv badar jag endast de två första timmarna i ett badhus, tycker sedan det blir snuskigt i vattnet.
    Håret tvättar jag aldrig inför bad, men sätter upp det. Det gör jag oavsett om jag badar i av, sjö eller bassäng. Jag har hellre på mig en badmössa än tvättar håret om jag ska bada i en bassäng.

• Hypnotica
    Anonym (strings) skrev 2014-07-02 13:12:07 följande:
    Man är inte naken i en simhall, och det finns anledningar till det - precis som att det finns anledningar till att det finns särskilda nudiststränder dit endast de som är intresserade kan gå.

Det handlar kanske inte så mycket om rätten, utan om insikten att folk kommer reagera.
    Du ska vara naken i duschen innan du går ut i hallen och att string på sig är inte heller att vara naken.

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • ÄngDal
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 16:39:08 följande:
    Jag vet inte om alla förstår hur mycket en stjärt dallrar:

thechive.files.wordpress.com/2012/03/polka-bikini-booty-jiggle.gif&h=240

Inte string, men man ser tydligt hur skinkorna liksom studsar på henne. Och ingen kan säga att hon är tjock - men rumpan hennes är ej vältränad. Och det syns direkt.
    Hennes stjärt är ju mycket fin. Personligen gillar jag stjärtar och rumpor i alla möjliga storlekar och utseenden och skinkdaller kan vara mycket upphetsande för en man att beskåda. Stringtrosor (snygga) på rätt stjärt är mycket sexigt och vackert, tycker jag.
    Möjligen skulle jag tycka att string var lite för mycket i en simhall men på en strand är det fritt fram anser jag. Om en sexig kvinna kom med string i badhuset skulle jag dock inte komma på tanken att klaga...
    ...och det gäller förstås även dem som skulle gå topless ;) 
  • Anonym (hujedanamej)

String är vidrigt fult! Fattar inte att folk kan ha det på sig.

• PrinsessanLeia

Tycker det är helt irrelevant huruvida det finns barn för de kommer förmodligen inte reagera mer än "mamma, man ser hennes rumpa". Däremot förstår jag inte att man vill ha string.

• PrinsessanLeia

Bör personer med icke vältränad mage också dölja den?

Anonym (Fult) skrev 2014-07-01 10:47:04 följande:

Jag fattar inte varför man ska ha string när man ska bada. Var 2 tjejer för ett tag sen som hade det här på stranden.. De hade inte ens speciellt fasta rumpor så det ens såg bra ut. Inte speciellt trevligt för andra heller kanske att behöva ha mitt framför nyllet på en om det är en fullbelagd strand.....

• PrinsessanLeia

Naken i duschen-regeln är det dock rätt många som ignorerar. Men många verkar gilla extra klorering ich smuts.

Hypnotica skrev 2014-07-02 15:31:18 följande:

Du ska vara naken i duschen innan du går ut i hallen och att string på sig är inte heller att vara naken.

• jvs
    Anonym (strings) skrev 2014-07-02 07:52:36 följande:
    Vad spelar det för roll? Precis som folk får klä sig hur de vill så får folk reagera hur de vill. Du kan inte ha kvar kakan och äta den samtidigt.
    Anonym (S) skrev 2014-07-01 22:42:55 följande:
    Ändan dallrar inte mindre i bikinibyxor eller baddräkt om du trodde det.

Varför är en rumpa så "skamligt" att du lär dina barn skämmas över sina kroppar?

Jo det gör den. En stringrumpa har liksom ingenting som håller den på plats. Jag lär inte mina barn skämmas över sina kroppar, jag lär dem respektera människor runtomkring dem.
    Men gudars skymning du kan val inte tro att en bikiniunderdel haller fast rumpan..fatta hur hart atsittande och tajt material det maste vara for att halla fast? Det skulle liksom skara in pa alla andra stallen da. Du maste antingen vara 12 ar eller aldrig sjalv agt nagra badklader.
  • EnGladPingvin

String är fult och osmakligt, men upp till den som vill ha det. Mest pinsamt för dem. Jag tittar åt ett annat håll på något mer smakfullt. Precis som jag gör när det kommer kvinnor med topplessbröst som hänger till naveln eller män med enorma ölmagar.

• puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 22:15:38 följande:
    Men då får de också räkna med olika reaktioner istället för att tro att alla ska reagera precis som de tänkt sig.
    Folk får bete sig som de har vett till. Att bete sig märkligt för att man inte gillar andras kläder blir ju väldigt skumt.
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?