• Anonym (strings)

String OK på strand och/eller simhall?

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

• Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-02 20:45:21 följande:
    Att klä sig märkligt är lika skumt det.
    puss skrev 2014-07-02 19:52:28 följande:Varför är det pinsamt? Man ser ut som man gör och sen är det inte mer med det. Hängbröst och ölmagar gillar också solsken och frisk luft.
    Det där är att göra det lätt för sig. "Äh, jag orkar inte träna, jag nöjer mig med mitt fläsk! Respektera min lathet! Säg att jag är vacker!"Alla människor är inte lika vackra. Alla ser olika ut, och en del är snyggare än andra.

Acceptera eller lev i förnekelse.

Jaha. Det inom citattecken vet jag inget om. Är det din åsikt?
  • puss
    EnGladPingvin skrev 2014-07-02 20:44:15 följande:
    String eller inte är inte ett utseende man har, det är något man har valt. Man kan sätta på sig något som är snyggare och mer smakfult.
    Man kan, om man vill. Vill man inte så behöver man inte.
  • puss
    puss skrev 2014-07-02 19:52:28 följande:Varför är det pinsamt? Man ser ut som man gör och sen är det inte mer med det. Hängbröst och ölmagar gillar också solsken och frisk luft.
    Det där är att göra det lätt för sig. "Äh, jag orkar inte träna, jag nöjer mig med mitt fläsk! Respektera min lathet! Säg att jag är vacker!"Alla människor är inte lika vackra. Alla ser olika ut, och en del är snyggare än andra.

Jag har inte sagt nåt om fläsk, träning, lathet, skönhet eller respekt. Ditt inlägg är en underlig replik på nåt som inte existerar.
  • EnGladPingvin
    puss skrev 2014-07-02 20:48:17 följande:
    Man kan, om man vill. Vill man inte så behöver man inte.
    Precis. Vi är helt överens. Som jag skrev, det är bara att titta bort om man tycker det är osmakligt. Jag väljer att titta bort.
  • puss
    EnGladPingvin skrev 2014-07-02 20:50:47 följande:
    Precis. Vi är helt överens. Som jag skrev, det är bara att titta bort om man tycker det är osmakligt. Jag väljer att titta bort.
  • Anonym (anonym)

Nja kan inte tycka det är ok att visa halva rumpan bland barnfamiljer. Om man nu verkligen måste ha string kan man väl iaf lägga sig en bra bit bort..

• Anonym (Woooo)
    Anonym (anonym) skrev 2014-07-02 20:52:07 följande:

Nja kan inte tycka det är ok att visa halva rumpan bland barnfamiljer. Om man nu verkligen måste ha string kan man väl iaf lägga sig en bra bit bort..

Halva rumpan syns i en vanlig bikini. I string syns hela.
  • Ess

Jag tycker det är fruktansvärt fult. Men jag har uppfattningen att mina barn inte tar skada av att se en kvinnoröv.

• sextiotalist
    puss skrev 2014-07-02 19:52:28 följande:
    Varför är det pinsamt? Man ser ut som man gör och sen är det inte mer med det. Hängbröst och ölmagar gillar också solsken och frisk luft.

och skönheten sitter i betraktarens ögon
    Ja, alla är inte modellvackra, men alla har rätt att existera.
    Jag är glad att alla inte klär sig enligt en mall, jag accepterar att anda har olika smak och olika preferenser än vad jag har.
    Ja, jag tycker det är helt OK att en person har övervikt, det bekommer inte mig det minsta. Det är inget som stör mig.

Inse att alla har rätt att vistas i badhus och badstrand, alla har rätt att visa sin ärriga mage, sin dallriga rumpa, sina gropiga lår med åderbråck, sitt gäddhäng, sin muffinsmidja, ingen har skyldighet att fixa till sig för att du ska må bra.
    Jag bryr mig inte heller om hur folk klär sig, ja, jag tycker byxor halvvägs ner på skinkan är fult, ja, jag tycker att string är fult, ja, jag tycker piercingar i ansiktet, töjningar och tatueringar är jättefult.
    Men jag är ganska säker på att jag kan tycka personen bakom detta är supertrevlig och intressant och skulle inte ens i min vildaste fantasi kräva eller förvänta sig att de ändrar sig för att jag inte delar deras smak på vad som är snyggt.
    Ja, jag skulle utan att skämmas, kunna gå bredvid en lönnfet väninna i string, med töjningar, piercing i ansiktet, tatueringar på en badstrand så länge hon har en trevlig personlighet.
    Däremot undviker jag folk med dömande och otrevlig personlighet (något som inte alltför sällan hänger ihop av någon konstig anledning)
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (anonym) skrev 2014-07-02 20:52:07 följande:

Wohoo, jag har varit på FKK-bad i Tyskland massor av gånger. Där är ALLA nakna. Högs omärkligt och oavancerat och väldigt avslappnat. Det skulle flera här i tråden må bra av att prova på tror jag. 

Barnen i barnfamiljen har ju för fanken kommit ut ur en f***a! Hur barnvänligt är det, va?
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?