• Anonym (strings)

String OK på strand och/eller simhall?

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

• Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?
  • Nape

Det är väl ingen katastrof om mina barn ser någon i string. Jag avlider inte själv heller.

Det värsta som händer är att de fnittrar till, och så badar vi vidare.

• Anonym (strings)
    CarinaL26 skrev 2014-07-01 20:38:34 följande:

Den behöver träning för att inte störa dig. Inte av någon annan anledning. Det ät inte det minsta konstigt om rn kvinnas bak dallrar lite.
    Tror inte bara det är jag som störs av en dallrande bakdel i simhallen.

Beror på vad hon gör. Skakar rumpan? Då dallrar det alltid lite. Springer? Om det dallrar då behöver rumpan träning.
  • sextiotalist
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 20:41:10 följande:

Beror på vad hon gör. Skakar rumpan? Då dallrar det alltid lite. Springer? Om det dallrar då behöver rumpan träning.

jag lägger inte ens märke till sådant. Inte på någon strand, inget badhus och inte i motionspåret. Det finns ingen anledning att lägga energi på att reta sig på andras kroppar. Varken om de är smala, tjocka korta eller långa
  • CarinaL26

Min bakdel rör sig lika mycket. Minst! Och jag bryr mig inte det minsta om du eller någon annan kille störs av det när jag är på stranden eller i simhallen. Inte det minsta!
  • Anonym (*****)
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 13:21:23 följande:
    Så det som syns i omklädningsrum är OK att visa i alla sammanhang? Fester? Middagar? Konferenser?

Dra inte ned diskussionen på dagisnivå nu med sådana där pinsamt dåliga argument.
    sextiotalist skrev 2014-07-01 13:05:49 följande:
    Enligt min sambo så har jag en snygg fast rumpa, så det kan jag inte yttre mig, men om jag ska vara ärlig, så har jag inte sett någon, på de man sett (och även då modeller) där det är snygg. Ett snöre i rumpan kan inte vara snyggt.
    Sedan vet jag de som tycker det är ett praktiskt plagg, men det tycker inte jag.

Jodå, jag har sett string på badstränder (inte ofta) och nej, inte ens de snyggaste kropparna är det snyggt på
    Låter mer som någon som försöker intala sig själv att string aldrig kan vara snyggt eftersom man själv inte har en särskilt smickrande kropp.

Nu begick du precis självmål med din jämförelse. Fast du brukar kanske ha badkläder på dig på middagar?
  • Anonym (E)
    DeadMexican skrev 2014-07-01 14:04:38 följande:

String är bäst på badhus! Går så jäkla fort i rutchbanorna då!

Haha, ja. Inte för att jag har stringbikini, men jag brukar ha rätt små bikinitrosor som är lätta att dra in mellan skinkorna då det är dags för rutchbana! Går fort som Satan!
  • Sarakechi

Jag vill inte behöva se andras fula rövar eller bröst, så nä.

• Anonym (Z)
    Sarakechi skrev 2014-07-01 22:08:45 följande:

Stanna hemma.
  • Anonym (Tibus)
    Men kolla bort då? 
  • puss
    Sarakechi skrev 2014-07-01 22:08:45 följande:

Ha en badpåse över huvet då.

Folk får klä sig som de vill.
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?