• Anonym (strings)

String OK på strand och/eller simhall?

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

• Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?
  • Anonym (strings)
    puss skrev 2014-07-03 14:26:32 följande:

är det så att du i det offentliga rummet yttrycker dion åsikt om hur folk går klädda är du ute i ogjort ärende.
    "Ute i ogjort ärende?" Vad menar du?
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:27:24 följande:
    Haha, du verkar ha problem att ta kritik. Det viktigaste med kritik är inte att den framförs "med ett stort hjärta", utan att den framförs sakligt.

Folk som inte kan ta kritik borde inte ens vistas utanför sitt eget hem. Ingen tvingar någon att bry sig. Men precis som att man måste få klä sig hur man vill måste man få säga vad man tycker. Kläder är kommunikation lika mycket som vanliga ord.

kläder är kommunikation? sant, men det blir roligt i sammanhanget. hur tolkar du andras stringraller? som en personlig förolämpning?
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:28:10 följande:
    "Ute i ogjort ärende?" Vad menar du?

vad uttrycket betyder.
  • Anonym (strings)
    puss skrev 2014-07-03 14:29:30 följande:

vad uttrycket betyder.
    Och vad betyder det?
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:30:36 följande:
    Och vad betyder det?

din intention går i stöpet.
  • Anonym (strings)
    puss skrev 2014-07-03 14:29:11 följande:

kläder är kommunikation? sant, men det blir roligt i sammanhanget. hur tolkar du andras stringraller? som en personlig förolämpning?
    jag tolkar string som att någon tror att sin rumpa ser grymt snygg ut. Om den då håller på att dallra så är det på plats med en kommentar, särskilt då rumpan är en sexuell del av kroppen (går inte att jämföra med barn mage eller bara armar exempelvis).
  • Anonym (strings)
    puss skrev 2014-07-03 14:31:16 följande:

Och du kan inte förklara vad det betyder?
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:31:49 följande:
    jag tolkar string som att någon tror att sin rumpa ser grymt snygg ut. Om den då håller på att dallra så är det på plats med en kommentar, särskilt då rumpan är en sexuell del av kroppen (går inte att jämföra med barn mage eller bara armar exempelvis).

jaha, du tolkar det så. det är din tolkning. och jaha, om nån nu skulle tycka att den har ett killer ass? vad spelar det dig för roll?
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:32:36 följande:
    Och du kan inte förklara vad det betyder?

det betyder detta som jag skrev.
    puss skrev 2014-07-03 14:31:16 följande:

• sextiotalist
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:27:24 följande:
    Haha, du verkar ha problem att ta kritik. Det viktigaste med kritik är inte att den framförs "med ett stort hjärta", utan att den framförs sakligt.

Folk som inte kan ta kritik borde inte ens vistas utanför sitt eget hem. Ingen tvingar någon att bry sig. Men precis som att man måste få klä sig hur man vill måste man få säga vad man tycker. Kläder är kommunikation lika mycket som vanliga ord.

Jga kan ta negativ kritik, men har väldigt svårt att ta beröm, jag är uppvuxen med en mamma som resonerar som du gör och det har lett till att jag är så van vid negativ kritik, "man måste tåla sanningen".
    Så det jag arbetatar med är att lära mig att ta emot beröm och komplimanger. Just idag så började morgonen med svidande kritik (jag fick vara den som fick ta skiten fast det inte var mitt fel), men sedan har jag en underbar chef som berömde mig, fortfarande är det kritiken som sitter kvar hårdast, berömet var mer korrekt
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?