• Anonym (strings)

String OK på strand och/eller simhall?

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

• Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?
  • Anonym (strings)
    puss skrev 2014-07-03 14:32:56 följande:

jaha, du tolkar det så. det är din tolkning. och jaha, om nån nu skulle tycka att den har ett killer ass? vad spelar det dig för roll?
    För om jag måste se denna rumpa dallra omkring så påverkar det min upplevelse i simhallen negativt.

Vad jag vet finns det inga regler mot string, men man måste få säga vad man tycker, om vi inte ska leva i åsiktsförtryck bara för att vissa suger åt sig kritik som en tvättsvamp suger åt sig vatten.
  • Anonym (strings)
    sextiotalist skrev 2014-07-03 14:34:51 följande:

Jga kan ta negativ kritik, men har väldigt svårt att ta beröm, jag är uppvuxen med en mamma som resonerar som du gör och det har lett till att jag är så van vid negativ kritik, "man måste tåla sanningen".
    Så det jag arbetatar med är att lära mig att ta emot beröm och komplimanger. Just idag så började morgonen med svidande kritik (jag fick vara den som fick ta skiten fast det inte var mitt fel), men sedan har jag en underbar chef som berömde mig, fortfarande är det kritiken som sitter kvar hårdast, berömet var mer korrekt
    Bra att du försöker jobba på dina problem. Man måste själv kunna hantera både kritik och beröm, och det är bara du själv som kan bli bättre på det så att säga.
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:34:56 följande:
    För om jag måste se denna rumpa dallra omkring så påverkar det min upplevelse i simhallen negativt.

Vad jag vet finns det inga regler mot string, men man måste få säga vad man tycker, om vi inte ska leva i åsiktsförtryck bara för att vissa suger åt sig kritik som en tvättsvamp suger åt sig vatten.

nej, man måste inte få säga vad man tycker. hur andra änniskor klär sig i det offentliga rummet har du ingen som helst rättighet att uttrycka dig om.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Hypnotica

Jag trodde inte vuxna människor utan funktionsnedsättning kunde ha ett så jädra theory of mind att de på allvar tror att deras tolkning av andras klädstil är den objektiva korrekta.

Å andra sidan skiljer sig inte resonerandet från vissa här ifrån vissa män som hävdar att en kort kjol eller en generös urringning som en invit för sexuella övergrepp.

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Hypnotica

Det är inte åsiktsförtryck att inte uttala varje åsikt högt eller att anse att man ofta borde hålla klaffen med vad man tycker om andra människors utseenden.

Har hela Sverige blivit SD-skadat??
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • puss
    Hypnotica skrev 2014-07-03 14:43:23 följande:
    Jag trodde inte vuxna människor utan funktionsnedsättning kunde ha ett så jädra theory of mind att de på allvar tror att deras tolkning av andras klädstil är den objektiva korrekta.

Å andra sidan skiljer sig inte resonerandet från vissa här ifrån vissa män som hävdar att en kort kjol eller en generös urringning som en invit för sexuella övergrepp.

Hypnotica skrev 2014-07-03 14:48:52 följande:

Det är inte åsiktsförtryck att inte uttala varje åsikt högt eller att anse att man ofta borde hålla klaffen med vad man tycker om andra människors utseenden.

Har hela Sverige blivit SD-skadat??
    Skål
  • ölburk2

Helt OK med string...

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Jag tycker du verkar vara väldigt omogen, alt dum i huvudet?

Påhopp? ÅSIKTSFÖRTRYCK!
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • puss
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-03 14:53:31 följande:
    Jag tycker du verkar vara väldigt omogen, alt dum i huvudet?

Påhopp? ÅSIKTSFÖRTRYCK!

rumpförtryck om inte annat.
  • ölburk2

De ska bli skönt när opinionen svänger å folk börjar bli heligt förbannade över att lite bar hud ska gnällas på i tid å otid.., minns med sorg det nakna fria 70-talet.., suck.

Men det lär dröja tills extremfeministerna förpassats till historieböckerna, å vi på allvar kan börja skapa ett vänligare å mer avslappnat förhållande till varandra å våra kroppar, nåt som vi var på god väg att klara av på 70-talet, innan HIV/AIDS å moralpaniken tog över..

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?