• Anonym (strings)

String OK på strand och/eller simhall?

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

• Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?
  • aldrigmer
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 13:37:43 följande:
    Beror ju på hur människor klär sig också. En del klär sig ju så uppseendeväckande som möjligt med flit för att de VILL att folk ska kommentera och reagera, men nåde den som säger något negativt... allt måste vara positivt.

Jag tycker det är en galen inställning. Man måste kunna ta kritik, särskilt om man via sin klädsel ber om det.
    Fast du sa att "om någon var FUL" så skulle den kunna räkna med att få detta påtalat. "Folk klagar på att du är ful" var det uttryck du använde. Om jag, i dina ögon är ful ska du alltså kunna säga det åt mig. Du tar dig rätten att vara smakdomare, att kunna såra och de facto göra folk ledsna......vem har gett dig den rätten!?
  • aldrigmer
    puss skrev 2014-07-03 14:37:00 följande:

nej, man måste inte få säga vad man tycker. hur andra änniskor klär sig i det offentliga rummet har du ingen som helst rättighet att uttrycka dig om.
    Fullständigt korrekt. Om jag tycker att en gul bikini är det fulaste som finns så ger det mig inte rätt att säga det till bäraren. Jag kan se bort, tänka vad jag vill men också knipa käft.
  • aldrigmer
    ölburk2 skrev 2014-07-03 15:05:38 följande:

De ska bli skönt när opinionen svänger å folk börjar bli heligt förbannade över att lite bar hud ska gnällas på i tid å otid.., minns med sorg det nakna fria 70-talet.., suck.

Men det lär dröja tills extremfeministerna förpassats till historieböckerna, å vi på allvar kan börja skapa ett vänligare å mer avslappnat förhållande till varandra å våra kroppar, nåt som vi var på god väg att klara av på 70-talet, innan HIV/AIDS å moralpaniken tog över..

Fast jag tror faktiskt att det var just de du kallar extremfeministerna som kastade behån, ja även bikinibehån på det glada, nakna 70-talet.....
  • EnAnonumius
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:36:01 följande:
    Bra att du försöker jobba på dina problem. Man måste själv kunna hantera både kritik och beröm, och det är bara du själv som kan bli bättre på det så att säga.
    Det är skillnad mellan kritik och beröm.

En skillnad du vägra att hantera och använder dig av invektiv och påhopp.

Ja jag återkommer IGEN till inlägg #17 för att bevisa att du vägra att hantera förmågan att kritiserar och vill förväxla personpåhopp med kritik.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ölburk2
    aldrigmer skrev 2014-07-03 15:17:47 följande:
    Fast jag tror faktiskt att det var just de du kallar extremfeministerna som kastade behån, ja även bikinibehån på det glada, nakna 70-talet.....
    Inte en chans.., tror f.ö inte det var nån direkt feminism av det slag som ventileras idag som gjorde att BH:n slängdes, utan "alla" var less, även män, på inte kunna få vara sig själv., det var helt enkelt ett slags uppror mot överheten som skulle lägga sig i allt vad folk gjorde.

Idag ser vi samma sak, det ska petas i precis allt som vanligt folk företar sig, å alltid börjar nån eller nån gruppering genast gnälla om nån kliver ur ledet å hävdar sin rätt att leva som dom själv önskar.., värst på det gnällandet är extremfeministerna som ser allt som dom inte själva kokat ihop som förtryck, ojämlikhet eller sexifiering.., självklart kommer det att slå tillbaka, det är bara en tidsfråga.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Voluptuous Shalimar
    ölburk2 skrev 2014-07-03 15:49:37 följande:
    Inte en chans.., tror f.ö inte det var nån direkt feminism av det slag som ventileras idag som gjorde att BH:n slängdes, utan "alla" var less, även män, på inte kunna få vara sig själv., det var helt enkelt ett slags uppror mot överheten som skulle lägga sig i allt vad folk gjorde.

Idag ser vi samma sak, det ska petas i precis allt som vanligt folk företar sig, å alltid börjar nån eller nån gruppering genast gnälla om nån kliver ur ledet å hävdar sin rätt att leva som dom själv önskar.., värst på det gnällandet är extremfeministerna som ser allt som dom inte själva kokat ihop som förtryck, ojämlikhet eller sexifiering.., självklart kommer det att slå tillbaka, det är bara en tidsfråga.
    Så du tror på riktigt att det var det konservativa borgarskapet som brände BH:n och förordade topless? OK. 

Vet du vad feminism är och vad det står för?
  • EnAnonumius
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 12:10:12 följande:
    Rätta mig om jag har fel, men många som säger att string är så fruktansvärt fult säger det för att de själva har fula rumpor som inte passar i string. Och är de själva för fula så vill man få det till att det är ett fult plagg.
    Rätta mig INTE för jag har rätt.. Cool

Men många som säger att skinkorna dallrar i string och det beror på att de har otränade skinkor, har oftast stora feta otränade hängrövar som dallra när det går. Det ser ut som vandrade jordbävningar.
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 13:21:23 följande:
    Dra inte ned diskussionen på dagisnivå nu med sådana där pinsamt dåliga argument.Låter mer som någon som försöker intala sig själv att string aldrig kan vara snyggt eftersom man själv inte har en särskilt smickrande kropp.

Diskussionen är redan på dagisnivå  då TS drog ned den dit själv..

Det är pinsamt att någon försöker intala sig sjäv att alla har dallrande skinkor i string, då det syns hur dallrig hängröv denne har i dem och fått det påtalat av andra.  Och då försöker påtvinga omgivningen att tycka lika dant som denne.
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 17:44:19 följande:
    Vad är det som är så snyggt med ett par dallrande skinkor som hennes? Om röven tom dallrar då hon går är det nog dags för lite träning för stjärten...

Ja vad är det som hindra dig att träna din dallrande rumpa?
    Du kan ju göra som dessa tjejer..

http://i.imgur.com/Y317UyL.gif

Det syns ju tydligt att de spänner till lskinkan på den sidan de belastar när det går. Seså ut och träna din dallrande skinkor nu.
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 19:06:13 följande:
    Klart att alla har underhudsfett, men jag anser att det är för mycket när stjärten dallrar från löpsteg, och garanterat för mycket när den dallrar från gång.

Ja jag vet därför skall du sluta att jogga inför allmänheten. 
    Jag fattar inte varför du har behovet av att exponera dina dallrande skinkor. 
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 12:22:23 följande:
    Bra att du skiter i det, för då innebär ju det att du heller inte bryr dig om folk klagar på att du är ful.
    Ja jag är hellre ful och fet, med intelligens, och sociala skills.

Än att ha en rutten personlighet som anser att ytan är allt och anser att omgivningen skall vara till för att vara ögongodis.
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 12:58:53 följande:
    Med rättigheter att klä sig hur man vill kommer också skyldigheter att lyssna på och ta hänsyn till andra.
    Stämmer bra detta att man skall lyssna på andra och ta hänsyn till andra.
    Så när hade du tänkt att börja ta hänsyn tiill andra och lyssna på andra.
    Det är något du skall lära dig först innan du påtalar till andra om detta, 

Du kan börja med att lära dig innebörden av; "Så som du själv vill bli behandlad så skall du behandla andra", OCH "Så man ropar får man svar".

Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:36:01 följande:
    Bra att du försöker jobba på dina problem. Man måste själv kunna hantera både kritik och beröm, och det är bara du själv som kan bli bättre på det så att säga.
    Ja du kan stava till kritik. Men när har du planer på att lära dug att ge kritik på rätt sätt? Det är något du skall lära dig först inna du säger att andra skall kunna lära sig att ta kritik. Du kritiserar inte, du hånar och nedvärderar folk.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ölburk2
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-07-03 15:54:52 följande:
    Så du tror på riktigt att det var det konservativa borgarskapet som brände BH:n och förordade topless? OK. 

Vet du vad feminism är och vad det står för?
    Om du som jag vuxit upp på 70-talet så hade du förstått.., men om du tror att det bara var hos Vänsterns anhängare som det gjordes uppror så tror du fel, det var en företeelse över hela Västvärlden som "alla" deltog i.., mer eller mindre, utom de mest borgerliga förstås..

Ja vad fan står feminism för idag, inte är det då detsamma som då det begav sig, idag är det enbart ett jäkla tjat om hur djävliga vi män är å hur fel vi gör.., från det lilla till det stora..
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • aldrigmer
    ölburk2 skrev 2014-07-03 15:49:37 följande:

Jodu, jag var med......minns du Grupp 8......och överheten bestod av....män.
  • aldrigmer
    ölburk2 skrev 2014-07-03 16:11:28 följande:
    Om du som jag vuxit upp på 70-talet så hade du förstått.., men om du tror att det bara var hos Vänsterns anhängare som det gjordes uppror så tror du fel, det var en företeelse över hela Västvärlden som "alla" deltog i.., mer eller mindre, utom de mest borgerliga förstås..

Ja vad fan står feminism för idag, inte är det då detsamma som då det begav sig, idag är det enbart ett jäkla tjat om hur djävliga vi män är å hur fel vi gör.., från det lilla till det stora..
    Du är lixom inte riktigt uppdaterad, du Solig men det kan ju bero på överkonsumtion av innehållet i ditt nick...... Cool
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?