• Anonym (strings)

String OK på strand och/eller simhall?

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

• Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?
  • Anonym (*****)
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 10:43:40 följande:
    Det är väl iofs lite skillnad med ett omklädningsrum och en mer offentlig plats?
    Ser rumpan annorlunda ut utanför omklädesrummet?
  • sextiotalist
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 12:10:12 följande:
    Rätta mig om jag har fel, men många som säger att string är så fruktansvärt fult säger det för att de själva har fula rumpor som inte passar i string. Och är de själva för fula så vill man få det till att det är ett fult plagg.
    Enligt min sambo så har jag en snygg fast rumpa, så det kan jag inte yttre mig, men om jag ska vara ärlig, så har jag inte sett någon, på de man sett (och även då modeller) där det är snygg. Ett snöre i rumpan kan inte vara snyggt.
    Sedan vet jag de som tycker det är ett praktiskt plagg, men det tycker inte jag.

Jodå, jag har sett string på badstränder (inte ofta) och nej, inte ens de snyggaste kropparna är det snyggt på
  • sextiotalist
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 12:35:07 följande:
    Just det ja, nästa argument. "Om inte jag har en kropp som passar till string ska ingen annan få ha det heller!"
    Nja, det har jag nog aldrig hört, det finns massor av kläder som jag inte passar i, men ser inga problem med att andra har det.
    Jag tycker ingen passar i string, men sedan är det inte min sak om de får använda det eller ej. De får gärna se fula ut för min del, rör mig inte ryggen
  • Anonym (strings)
    Anonym (*****) skrev 2014-07-01 12:35:55 följande:
    Ser rumpan annorlunda ut utanför omklädesrummet?
    Så det som syns i omklädningsrum är OK att visa i alla sammanhang? Fester? Middagar? Konferenser?

Dra inte ned diskussionen på dagisnivå nu med sådana där pinsamt dåliga argument.
    sextiotalist skrev 2014-07-01 13:05:49 följande:
    Enligt min sambo så har jag en snygg fast rumpa, så det kan jag inte yttre mig, men om jag ska vara ärlig, så har jag inte sett någon, på de man sett (och även då modeller) där det är snygg. Ett snöre i rumpan kan inte vara snyggt.
    Sedan vet jag de som tycker det är ett praktiskt plagg, men det tycker inte jag.

Jodå, jag har sett string på badstränder (inte ofta) och nej, inte ens de snyggaste kropparna är det snyggt på
    Låter mer som någon som försöker intala sig själv att string aldrig kan vara snyggt eftersom man själv inte har en särskilt smickrande kropp.

• Anonym (.)

Låt mig gissa. Du är en man som har en stringfetisch.

• Voluptuous Shalimar
    sextiotalist skrev 2014-07-01 11:58:18 följande:

String är nog det fulaste plagget som skapats, det är ytterst få som kan ha det.
    Men skadligt knappast, men fruktansvärt fult
    Jag använder string för att troskanten inte ska synas under en tunt plagg. I det sammanhanget är det ett jättebra påfund. Men håller med dig om att det inte är snyggt utan något över...
  • Anonym (hrmm...)

Bryr mig inte på stranden, känns som att det är ganska stort utrymme där så jag kan flytta mig om jag har barn med mig som jag inte vill ska se. I simhall tycker jag att det är opassande då utrymmet är rätt litet och "in your face" så att säga. Hade själv mindre bikinis som yngre men inte string, fast jag lätt kunnat. Kändes lite för vågat för mig och skickar fel signaler. Jag vet att personligen så tycker jag synd om tjejerna som använder stringbikinis och tänker ofta "- Stackars tjej, dåligt omdöme och när hon är äldre kommer hon att rodna när hon tänker tillbaka och inser vad alla andra vettiga på stranden tänkte ".
    För det är den uppfattningen som jag har, även om tjejen själv skulle förneka allt.

• Dixie
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 12:10:12 följande:
    Rätta mig om jag har fel, men många som säger att string är så fruktansvärt fult säger det för att de själva har fula rumpor som inte passar i string. Och är de själva för fula så vill man få det till att det är ett fult plagg.

Jag kan rätta dig - för du har fel
    string är fult på alla - ja, det kan vara praktiskt om man inte vill visa troskanten under tighta kläder - men att gå runt i string är inte snyggt på någon, hur vältränade de än må vara!
  • aldrigmer
    Anonym (hrmm...) skrev 2014-07-01 13:27:52 följande:

Bryr mig inte på stranden, känns som att det är ganska stort utrymme där så jag kan flytta mig om jag har barn med mig som jag inte vill ska se. I simhall tycker jag att det är opassande då utrymmet är rätt litet och "in your face" så att säga. Hade själv mindre bikinis som yngre men inte string, fast jag lätt kunnat. Kändes lite för vågat för mig och skickar fel signaler. Jag vet att personligen så tycker jag synd om tjejerna som använder stringbikinis och tänker ofta "- Stackars tjej, dåligt omdöme och när hon är äldre kommer hon att rodna när hon tänker tillbaka och inser vad alla andra vettiga på stranden tänkte ".
    För det är den uppfattningen som jag har, även om tjejen själv skulle förneka allt.

Men "alla vettiga" tänker kanske inte som du. Låt folk ha vad de vill. De små oskyldiga barnen överlever säkert en stringrumpa.
  • DeadMexican

String är bäst på badhus! Går så jäkla fort i rutchbanorna då!

Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?