ouii skrev 2014-08-06 06:30:26 följande:
Jag minns inte riktigt, men jag anser att det gick snabbt. Körde 3 veckor renkur, sedan en vecka upptrappning (3 påsar + 100g skinka, räkor eller äggvita) la till en frukt sista dagarna. Sen så körde jag vecka 5 med 2 shakes och en vanlig måltid. Fast då valfri mängd kyckling, kött eller fisk och så sallad till det.
Vecka 6 åt jag en shake till frukost och så liknade lunch/middag som vecka 5.
Till mellanmål åt jag exempelvis frukt, mager kesella med bär eller ett ägg.
Vecka 7 åkte vi utomlands så då åt jag inte alls något bra. Gick dock bara upp 0.5 kg. Sen höll jag mig på min vikt tills jag blev gravid igen några månader senare.
Gick någon enstaka promenad under renkuren, men då var jag svimfärdig efteråt. Så jag gick först på riktigt under upptrappningsveckorna. Då började jag med snabba cyklingsturer också.
Mitt tips som iaf har funkat för mig är att köra stenhårt på shakes och härda. Inte fuska med något. Inte ens mjölk i kaffet eller vad man nu kan tillåta sig. Det enda jag hade/har utöver är att dricka funlight & lightläsk ibland under renkur.
Jag har påbörjat kuren 2 ggr mellan min första och den jag kör nu och då har jag varit slappare och småfuskat. Det har varit såå mycket mer hungerskänslor och jag har släppt det direkt efter en vecka :(
Vid korrekt renkur så har iaf hungern släppt vid dag 3,4 och sen har det nästan känns som jobbigt att ta den tredje påsen till middag eftersom att jag inte varit speciellt hungrig. Iofs inget bra det heller, men man måste ansvara för att man faktiskt äter alla tre och upptrappar sen när det är dags..
Vet inte om jag förstod dig rätt, men jag upplever också att det är svårare när man redan kört vlcd, jag har kört en kur för ett tag sen, ett halvår sen kanske, och då visste man liksom inte vad som väntade, så man höll ju ut, nu vet man ju hur det är, så upplever det svårare än det var första gången hehe. Första gången körde jag 5veckor och då kom jag verkligen igång den gången, dock slutade veckorna i fusk, men jag kom ändå igång i början, nu är det svårast för mig i början, vilket det inte var första gången, men det är nog som sagt för att man inte visste vad som väntade, så man skötte sig bra. > Idag ska jag iallafall sköta mig, är redan uppe och fångar dagen ;) med en jordgubbs shake i handen. Hoppas ni får en bra dag ni med!