Inlägg från: Jossevk |Visa alla inlägg
  • Jossevk

VLCD DIET

Jag börjar om och börjar om och börjar om.

Blir galen på mig själv, hur svårt ska det vara? Jag vet ju vad jag vill och vad jag vill uppnå men ändå så kan jag inte ta det där klivet mot att gå in 100% för det. Känns som jag tappat all motivation efter alla försök. Nu tänker jag ladda stenhårt till att riktigt ge gärnet, imorgon är det jag som håller mig borta från all frestande mat och tar tag i shakesen påriktigt, måste bara intala mig själv att stå ut en vecka så blir det ju så mycket lättare sen, jag vet ju det. Nu jävlar alltså! Inget fuskande och skit nu. Ni andra är sjukt duktiga, ska börja imorgon och riktigt gå in för det 100%! Tänker börja med att bara dricka shakesen, sen får träningen komma när den kommer, ska inte göra det till något stress moment. Kämpa på ni alla duktiga! :)

• Jossevk

Självklart får alla vara med i tråden som dricker vlcd, även fast ni började för ett halvår sen, igår eller imorgon osv :) bara roligt att kunna peppa varandra till att må bättre. Jätte duktigt att gå ner 20kg OUII , hur lång tid tog det för dig att gå ner dem kg, tränade du under tiden?:)

VIVO duktigt att gå ner så mycket, du klarar det även denna gång, det är kämpigt i början men när man väl får in rutiner i livet, går det så mycket lättare. Jag själv ska köra vlcd tills jag nått min målvikt, det får ta den tid det tar, blir bara stressad av att sätta upp datum, men ska iallafall försöka gå renkur hela tiden. Jag har rätt mycket att gå ner och eftersom jag börjat om 180ggr så lär jag vara kvar ett tag, så du får gärna vara med! :)

• Jossevk
    ouii skrev 2014-08-06 06:30:26 följande:

Jag minns inte riktigt, men jag anser att det gick snabbt. Körde 3 veckor renkur, sedan en vecka upptrappning (3 påsar + 100g skinka, räkor eller äggvita) la till en frukt sista dagarna. Sen så körde jag vecka 5 med 2 shakes och en vanlig måltid. Fast då valfri mängd kyckling, kött eller fisk och så sallad till det.

Vecka 6 åt jag en shake till frukost och så liknade lunch/middag som vecka 5.

Till mellanmål åt jag exempelvis frukt, mager kesella med bär eller ett ägg.

Vecka 7 åkte vi utomlands så då åt jag inte alls något bra. Gick dock bara upp 0.5 kg. Sen höll jag mig på min vikt tills jag blev gravid igen några månader senare.

Gick någon enstaka promenad under renkuren, men då var jag svimfärdig efteråt. Så jag gick först på riktigt under upptrappningsveckorna. Då började jag med snabba cyklingsturer också.

Mitt tips som iaf har funkat för mig är att köra stenhårt på shakes och härda. Inte fuska med något. Inte ens mjölk i kaffet eller vad man nu kan tillåta sig. Det enda jag hade/har utöver är att dricka funlight & lightläsk ibland under renkur.

Jag har påbörjat kuren 2 ggr mellan min första och den jag kör nu och då har jag varit slappare och småfuskat. Det har varit såå mycket mer hungerskänslor och jag har släppt det direkt efter en vecka :(

Vid korrekt renkur så har iaf hungern släppt vid dag 3,4 och sen har det nästan känns som jobbigt att ta den tredje påsen till middag eftersom att jag inte varit speciellt hungrig. Iofs inget bra det heller, men man måste ansvara för att man faktiskt äter alla tre och upptrappar sen när det är dags..

Vet inte om jag förstod dig rätt, men jag upplever också att det är svårare när man redan kört vlcd, jag har kört en kur för ett tag sen, ett halvår sen kanske, och då visste man liksom inte vad som väntade, så man höll ju ut, nu vet man ju hur det är, så upplever det svårare än det var första gången hehe. Första gången körde jag 5veckor och då kom jag verkligen igång den gången, dock slutade veckorna i fusk, men jag kom ändå igång i början, nu är det svårast för mig i början, vilket det inte var första gången, men det är nog som sagt för att man inte visste vad som väntade, så man skötte sig bra. > Idag ska jag iallafall sköta mig, är redan uppe och fångar dagen ;) med en jordgubbs shake i handen. Hoppas ni får en bra dag ni med!
  • Jossevk

Min plan är iallafall att köra vlcd till min målvikt som sagt, sen tänkte jag gå över till dukandieten som upptrappning till mat igen, vet inte om ni vet vad det är, men det är iallafall en diet där man första veckan bara äter protein, sen efter första veckan, så varvar man mellan att äta protein och sen nästa dag protein + grönsaker och varann dag så tills man nått sin målvikt, (mer upptrappning för mig som sagt, inte så mycket för att gå ner) sen när man känner sig klar med det, går man över till protein + grönsaker + lite kolhydrater (såsom ris,potatis,bulgur osv) så basically bygger man sakta upp till en normal tallriksmodell, under tiden ska man även gå olika långa promenader beroende på vilken fas man är i. Så det tycker jag verkar vara en väldigt bra diet att gå över till efter kur, om någon tyckte detta lät intressant, så tipsar jag om att läsa denna sida, då jag kanske inte är bäst på att förklara mig hehe, mabra.com/dukan-dieten/ dock tror jag många av er vet vad det är, så vill inte skämma ut mig, som om jag kommit på en världsnyhet, så jag säger att jag redan tror att ni vet, så slipper jag göra bort mig haha ;) iallafall så verkar det vara en perfekt diet att bygga upp till normal mat efter. :)

• Jossevk
    ouii skrev 2014-08-06 07:57:31 följande:

Ja, varför jag hade så mycket hungerskänslor var nog för att jag hade mjölk i kaffet, tuggade tuggummin osv. Har läst runt på nätet och det verkar ju vara väldigt lätt att hamna ur ketosfasen bara på några få kolhydrater extra. Jag som gillar mitt beiga kaffe fick nog i mig någon dl mjölk per dag. Hamnade jag då ur ketosen så blev jag säkert hungrigare därför.

Hittade inga sockerfria tuggummin utan kolhydrater i. Har någon av er hittat några?

Sen så har jag mycket lättare att motstå frestelser under kuren om jag är stenhård mot allt! För mig blir lätt en gurkbit en inkörsport till något lite större och sen vips äter jag en vanlig portion mat när jag eg hade lovat mig själv att köra klart kuren. :)

Så är jag också, om jag äter något litet, så känns det som jag förstört allt och då frossar jag istället och säger imorgon kör jag stenhårt, så nu måste jag unna mig allt vad jag kan, men så säger jag varje dag, så om jag skulle fortsätta skulle jag snarare gå upp i stället, nu har jag dock tagit tag i mig själv och än så länge är det lugnt, ska kämpa på hela dagen, jag äter slanka shakes och vet att slanka säljer mint tabletter och kapslar, man får käka under kur som inte stör ketosen, kapslarna som finns har även en kula man ska svälja, så man känner sig mer mätt + man får en ren mint känsla i hela kroppen. :) har provat dem själv och man kände sig mer "full i magen" finns i både slanka butiker och slanka sidor på nätet, det är dem jag vet, har dock inte kollat på något annat, så kanske finns andra. :)
  • Jossevk
    JuniSol78 skrev 2014-08-06 12:35:12 följande:

Kul att det är liv i tråden

Startade min tredje dag med en timmes promenad, 300 kalorier försvann.Igår gick jag jättemycket, kom upp i 20 400 steg och många kalorier

Taggad nu då jag även börjar komma in i ketos enligt stickorna!!

Sitter o klurar på hur jag ska lyckas stå emot då vi ska på grillkväll med barnen.Sist vi var på det så gick det väldigt bra,men då hade jag lite fruktsallad med istället.Nu vet jag inte om jag törs ta frukt,vill ju inte trilla ur ketosen

Vågen pekade neråt med 600 gr sen igår iaf...nu SKA jag fixa detta

Hur gör ni andra för att stå emot när ni grillar el är på resturang tex?Några bra tips?

Jag försöker undvika i bästa mån, kalas osv, men om jag är på ett, så sitter jag där med min shake och vatten och bara tycker livet är allmänt tråkigt, haha nej men brukar tänka att jag kan unna mig sånt sen.
  • Jossevk

Första dagen utan fusk avklarad, skönt!

Nu är det bara att fortsätta, taggad till 1000. Har även fått i mig riklig mängd vatten, har lite kvar att dricka. Så det känns super! :) Hoppas ni haft en lyckad dag med!

• Jossevk

Här går det bra, andra dagen med shakes, ibland lite protein av något slag, ifall jag mår illa, men inga större mängder så det är säkert ingen fara. Väger mig lite hur som, har ingen speciell dag, försöker bara fokusera på att köra på, när jag har massa planerat och massa och tänka på, brukar det bara sluta i skit, så bara tar dagarna som dem kommer. Sen så ska man ju helst väga sig på morgon efter man gått på toa och innan man ätit något, för det är den riktiga vikten, utan vätska och mat (dricka) i magen, så om du väger tex (siffrorna har ingenting med nått och göra) men om du väger 71 på morgonen och sen senare på kvällen väger 73,4 är det inget konstigt alls eftersom det är din vätska som väger så om du istället för att väga dig på kvällen väger dig på morgonen ska du se att du väger 71kg på nästa morgon med, kanske ännu mindre. Det är iallafall vad som händer mig. Eller du kanske menar att du går upp nästa dag eller vadå?

• Jossevk
    JuniSol78 skrev 2014-08-07 12:46:17 följande:

Duktig du är Kommer gå jättebra!!

Ang vikten och vägning så väger jag mig aldrig nånsin på kvällen...utan det var i morse jag hade gått upp.Men det är väl bara vätska hoppas jag.Åt en bar igår och det var nog den som gjorde att jag föll ur ketosen...så får låta bli dem nu!

Konstigt, man ska ju inte gå upp så jätte märkbart på en bar tex, din våg kanske spökar? Vad menar du att det är. Några gram hit och dit eller flera kilo? Kan inte minnas att jag gått upp något när jag ätit bar, men det kanske man gör? Dricker du tillräckligt med vatten? :)
  • Jossevk

Brukade ha måndagar som vägningsdag, men nu har ju skuttat runt haha med dagarna så mycket, så äsch. Väger mig när jag känner för det. :) men de är ju bra att ha en vägningsdag i veckan, måndagar är ju bra, får då har det ju hunnit gått en vecka mellan invägningarna :)

Svar på tråden VLCD DIET