Inlägg från: Jossevk |Visa alla inlägg
  • Jossevk

VLCD DIET

Illusion skrev 2014-07-16 14:43:42 följande:

Kämpa kämpa! :)

Inget minus här idag. Trist och omotiverande. Men tänker hålla god min. Finns inte en chans att man inte går ned i vikt på 500-600 kcal per dag i slutändan. Det tar den tid det tar, fast att man önskar att det kunde gå så mycket fortare. 

Jo men precis. Kan stå still ibland, men bara för att du inte går ner på vågen så går du fortfarande ner om du mäter. Så det är ingen fara. Fast man vill ju gärna att det ska stå målvikten redan dagen efter man börjat haha ;)
  • Jossevk

Haha känner mig faktiskt som en liten unge med dessa shakes haha, känns ju lite som välling. Brukar skämta till det med folk och säga att jag ska gå och dricka min välling. Haha fattar inte hur man kunde dricka välling som liten, kommer dock inte ihåg hur det smakade, men känns ju som att det skulle kunna vara samma stuk, och då fattar jag inte hur det kunde vara gott o.O

• Jossevk
    Illusion skrev 2014-07-16 15:51:23 följande:

Så var det för mig i början också. Höll mig mätt i nån minut, sen kom hungern. Drick vatten då är mitt tips, eller cola zero. 

Var tredje timme tycker jag är bra. Kan jag hålla ut längre, så gör jag det. :)

Längtar verkligen till mina slankapåsar, undra vad dem håller hus.. Känns som att dem verkar godare och smaka mindre kemikaligt, sen längtar jag för att få smaka lite varmt, beställde som sagt hem lite varma soppor. Hoppas dem kommer snart. Behöver lite variation. Funderade också på var tredje timme. Ska planera lite tider nu :)
  • Jossevk

Är grymt sugen på en kaviar macka just nu. ^^ känns som att blanda varma och kalla soppor sen kommer hjälpa mig från att äta mat. Keso är något jag är svag för nu under dieten. Annars också i för sig. Super gott hehe.

• Jossevk

Tider jag ska köra nu är

Vardagar

06:00 shake + 50cl vatten

09:00 shake + 50cl vatten

12:00 shake + 50cl vatten

15:00 shake + 50cl vatten

18:00 shake + 50cl vatten

Samt 50cl vid min träning

Då har jag kommit upp i 3L vatten

Helger

09:00 shake + 50cl vatten

12:00 shake + 50cl vatten

15:00 shake + 50cl vatten

18:00 shake + 50cl vatten

21:00 shake + 50cl vatten

Samt 50cl vid träning igen.

Tycker detta verkar som ett bra upplägg, gäller bara att följa det nu. Så tänker köra detta med nutrilett tills jag i sånt fall byter till slanka ifall det är godare, och då är det ju bara tre påsar så då ändras ju schemat, men detta kommer jag följa nu iallafall. :)

• Jossevk
    Anonym (..) skrev 2014-07-16 17:29:25 följande:

Man kan dela upp slankapåsarna så man tar en halv per mål, det rekommenderar de på hemsidan om man tycker det är svårt att bara göra tre gånger om dagen. Jag måste ha en väldig tur, för hunger har jag verkligen inget problem med. Håller mig mätt hela dagarna på tre shaker. Konstigt, för i vanliga fall äter jag ju mängder...

Kör med nutrilett just nu, bestämt hem provpåsar från slanka för att smaka, men dem har inte kommit ännu. Hehe blir hungrig för att jag typ äter en shake per dag, tycker det är så tråkigt haha. Men nu har jag gjort ett fast schema när jag ska dricka dem, så nu blir det säkert bättre. :)
  • Jossevk
    Anonym (..) skrev 2014-07-16 22:26:53 följande:

Känner igen det där! Jag brukade bara ta två om dagen förut, på nåt sätt var det lite "skönt" att bli hungrig, och att klara av det.

Ville dock ta fler shakes, men dem var så äckliga så var inget jag direkt längtade efter så sköt upp när jag skulle äta den hela tiden tills det slutade med att jag inte tog någon och mådde dåligt istället. Hehe. |

Nu är en veckas blandkur klar, kallar min fuskvecka för det för att inte tycka jag är så dålig haha. Men nu blir det bara shakesen, på dem tiderna jag skrev ovan, ska även försöka trycka in lite träningsövningar och kanske lite spring i trappor. Då vi har många vid huset. :) nu ska jag iallafall ta och sova. Hoppas på en lyckad 8ndedag imorgon.
  • Jossevk
    kullan87 skrev 2014-07-16 22:05:46 följande:

Å hej och hå vad motivationen och viljan prövas just nu i huvudet för mig då vågen står still :/ men rätt som det är så släpper det nog och sen blev jag nog lite bortskämd första veckan då man alltid går mer mkt :) som en skrev i ett inlägg så finns de inget annat än att gå ner i vikt om man håller sig till planen :) får försöka tänka långsiktigt :D

Kämpa på alla fighters :D

Du är duktig, bara att kämpa på. Även fast vågen står still. Kan flera cm försvunnit från kroppen. Snart börjar vågen ticka ner igen ska du se! Det här klarar du :)
  • Jossevk

Uppe tidigt, precis som jag lovat mig själv. Ska dra mig neråt mot köket och fixa en shake nu då. Sjukt trött men det får bli så när man ska ställa om dygnet. Kanske dock hade vart ännu bättre om man inte hade gått och lagt sig 3 igår, pågrund av att jag kom hem sent haha. Men äsch vadfan. Idag blir det shakes. :) lycka till idag alla! Pepp pepp

Svar på tråden VLCD DIET