Anonym (Dee) skrev 2014-07-19 10:58:50 följande:
Ja du har så rätt det är riktigt tråkigt att inte kunna äta någon mat. Jag är hemma ensam med en liten bebis, har inte många att umgås med där jag bor och förutom mina dagliga promenader är jag mest hemma själv. Bad sambon att bara köpa bröd och pålägg som jag inte gillar/äter, det är svårt att ha oemotståndlig mat tillgängligt om man absolut inte ska äta den.. :P Bäst vore att bo helt själv med ett tomt skafferi!
För min del så är det iaf två stora middagar de kommande två veckorna som jag måste gå på. Men jag funderar mer och mer på att testa pulver i 3-4 veckor. Var kan man få tag på pulver i butik? Vill gärna testa några smaker innan jag köper på mig ett lass från nätet. Ogillade allevo choklad iaf.
Jag har också 20 kg att gå ned, till att börja med. Då väger jag 56. Sedan ska jag nog ned en 4 kg till iaf, får se hur jag känner när jag har nått 56 kg.. :P Lär ju ta sin tid.
Finns massa olika sorters pulver och vlcd kurer. I vanliga affärer finns det ju tex, allevo som du sa, nutrilett och naturdiet. Sen på apoteket finns det något som heter modifast, sen finns det ju cambridge (men tror inte du orkar med att ha en konsult du måste kontakta och så?) och sen finns det slanka som man kan köpa i olika slanka butiker runt om landet, vet inte vart du befinner dig :) sen finns det ju saker på nätet också, typ som den där sophiakuren och sånt. Det ända jag smakat är naturdiet & nutrilett. Naturdiet har jag bara smakat chockladen, och i och med att jag inte gillar chocklad, i varken glass osv. Så tipsar jag inte om chockladen, ofc ;) men dem har ju även andra, som päron, hallon och banan tror jag? Och så. Har dock inte smakat så jag vet inte hur dem är tyvärr. Det jag dricker nu är nutrilett, deras vanilj är den ända jag tycker är god i deras sortiment, och har smakat alla deras smaker förutom kaffen. Men om du vill ha något som finns tillgängligt i tex ica, coop osv så tipsar jag om nutrilett vanilj, med isbitar i. Då smakar det faktiskt helt okej :) så nutrilett vanilj dricker jag just nu, dock tar lådan slut om ett par dagar, och då ska jag åka iväg till en slanka butik och köpa lite påsar där ifrån och prova, då jag hört massa bra om dem och dem ser dessutom väldigt goda ut hehe, + dem har varma soppor i vlcd också, så dem ska jag åka och köpa på måndag. Om du vill prova slanka så finns det på nätet, men även i slanka butiker, finns säkert någon vid dig:) men aa nutrilett vanilj finns på coop, ica osv. Dock tror jag den minsta lådan innehålle 15 påsar eller någonting? Så inga provgrejer tyvärr, slanka har dock styckpris och portionspåsar man köper löst (finns även lådor) men då kan man blanda smaker lite hur som, och inte behöva vara bunden till en smak, vet dock inte hur slankan smakar än, men som sagt så verkar den god. Slanka är bara den jag vet som säljer per portion, tror inte, allevo,modifast osv gör de, kanske på nätet?