Inlägg från: Jossevk |Visa alla inlägg
  • Jossevk

VLCD DIET

Måste säga att jag känner mig som en riktig fitness person som går upp tidigt tidigt och dricker sitt proteinpulver typ. Haha. Måste säga att det faktiskt är ganska skönt såhär på morgonkvisten, sitter ute med fågelkvitter och solen i ansiktet. Härligt.

Http://thevlcdlife.devote.se

• Jossevk
    Illusion skrev 2014-07-17 12:55:54 följande:

Vågen ned! :) Det går dock sakta. Vikten är nu på 63,8 från 66,6. Hoppas på 63,4 på måndag.

Istället för tre veckor kommer jag nog få köra 6 veckor sammanlagt. Tänkte dock göra LCD sen efter 4 veckor. 

Jätte duktigt.

Jag har slutat med att tänka att jag måste vara klar ett visst datum, blev jätte stressad, så jag tänker bara att jag ska köra tills jag kommer till 60, det får ta vilken tid det tar, men kommer köra renkur, så länge det behövs. Men det lär ju bli några veckor eftersom det är 20kg jag ska ner. Blev jätte irriterad igår, för har börjat fundera på om jag blivit lurad på mina slanka påsar, har ju betalt in med internetbank, men inte fått mina saker än, gått 8dagar, står på sajten att det tar 1-2dagar, så är grymt irriterad och tror inte jag kommer få mina produkter från sidan, har tagit kontakt via telefon och mejl också och hon svarar inte. Men låter det gå några dagar till, men tappar suget när man inte får varorna man beställt liksom, dem har ju redan fått pengarna också. Aja. Dricker pulver här. Ska väga mig på måndag. Får se vad som händer. Har varit dålig med både vatten och shakes. Men på måndag ska jag iallafall åka till en slanka butik och köpa påsar, hoppas dem jag beställt kommer innan, så man inte slösar 300kr i onödan liksom. Men ja, så ser du ut? Hur går det för er andra, vilken vecka är ni på och hur mycket har ni gått ner?
  • Jossevk
    Illusion skrev 2014-07-18 13:37:35 följande:

Det är inte semestertider som spökar?

Låter vettigt med att låta ta den tid det tar. Det går ju liksom inte att göra mer, kan ju inte äta mindre än 500 kcal. 

Idag visade vågen 63,7? minus 100 gram SEGT!

Jo funderar också på om hon har semester och så, men känns ju som att man ska säga det då, så det inte blir att man måste sitta och vänta flera veckor liksom hehe. Aja det löser sig nog, ska ändå på måndag åka och köpa slanka i butik istället. Får se vad vågen säger på måndag. Har inte kört helt rent. Ätit makaroner + köttbullar tex igår, när vi hade min syster dotter här, så aa förväntar mig ingenting. Har dock i första hand tänkt på att stoppa i mig proteiner. Men ska sluta nu och köra rent, så man kommer in i ketos, blir ju lättare då, så måste stå ut i några dagar så den kommer. Suget efter en annan smak på shakesen är inte liten :/ tradigt med samma smak hela tiden, därför det vart bra om slankan hade kommit, men icke. Får stå ut til måndag, då ska jag åka och köpa nya smaker. Så länge får jag köra med min vanilj shake :) har dock fryst in lite nutrilett vaniljshake nu, få se om det blir gott hehe, mest för att prova. Kanske blir konstigt men yes. Så ser det ut. Försöker för övrigt följa mitt schema så gott det går.
  • Jossevk
    kullan87 skrev 2014-07-18 15:43:19 följande:

Hejsan :) här går det sakta men säkert :) lika bra så kanske, har dessutom slutat att ha så höga krav på mig själv och låter de oxå ta den tid de tar, men ska gå ner 20 kg så får ha tålamod :) jag vet ju att det är fysiskt omöjligt att INTE gå ner om man håller sig till planen :D

Men fredag idag och för mig personligen är det en extra tung dag psykiskt då jag är van att "fira" helgen med lite extra gott :) hur känner ni inför helgerna??:)

Har ju helg hela tiden just nu liksom i och med ledighet, så tycker det är väldigt tråkigt hela tiden. Livet utan mat är ju väldigt tråkigt, mat har ju typ vart min höjdpunkt. Särskilt när man har tråkigt, då tar man lätt lite mat och har något och göra. Därför har jag just nu under kur väldigt tråkigt, speciellt eftersom jag inte gör så mycket på ledigheten. Tar det lugnt liksom. Så är ju ganska uttråkad till och från och då blir det extra jobbigt. Bästa sättet egentligen att lyckas med sån här tid är ju att bo själv och bara behöva ha pulver i skafferiet liksom och sen ha massa och göra. :) men inget är ju just nu. Hehe men det är bara att kämpa på. Har också 20kg. Så lär ju som sagt ta ett tag. :)
  • Jossevk

Idag ska jag ta en rejäl spa kväll för mig själv, lägga ansiktsmask, peela, smörja och mysa till det lite. Liten omstart, ny fräschning hehe. Skönt :)

• Jossevk

Idag är ingen rolig dag. Vägde mig imorse. 83,1kg så gått upp från 80kg. Fast egentligen ska jag inte klaga, har ju ätit mat, så inte så konstigt att jag gått upp. Nä nu räcker det alltså. Ren kur stenhårt. Pinsamt det här ju, att det ska vara så svårt, nä nu jävlar ska jag gå upp och ta en shake. Hoppas det blir lite mysigt väder idag så man kan sola lite och få lite färg, gör mig på bra humör hehe. :) kämpa idag alla från lördagens gottigheter!

• Jossevk
    Anonym (Dee) skrev 2014-07-19 10:58:50 följande:

Ja du har så rätt det är riktigt tråkigt att inte kunna äta någon mat. Jag är hemma ensam med en liten bebis, har inte många att umgås med där jag bor och förutom mina dagliga promenader är jag mest hemma själv. Bad sambon att bara köpa bröd och pålägg som jag inte gillar/äter, det är svårt att ha oemotståndlig mat tillgängligt om man absolut inte ska äta den.. :P Bäst vore att bo helt själv med ett tomt skafferi! 

För min del så är det iaf två stora middagar de kommande två veckorna som jag måste gå på. Men jag funderar mer och mer på att testa pulver i 3-4 veckor. Var kan man få tag på pulver i butik? Vill gärna testa några smaker innan jag köper på mig ett lass från nätet. Ogillade allevo choklad iaf. 

Jag har också 20 kg att gå ned, till att börja med. Då väger jag 56. Sedan ska jag nog ned en 4 kg till iaf, får se hur jag känner när jag har nått 56 kg.. :P Lär ju ta sin tid.  

Finns massa olika sorters pulver och vlcd kurer. I vanliga affärer finns det ju tex, allevo som du sa, nutrilett och naturdiet. Sen på apoteket finns det något som heter modifast, sen finns det ju cambridge (men tror inte du orkar med att ha en konsult du måste kontakta och så?) och sen finns det slanka som man kan köpa i olika slanka butiker runt om landet, vet inte vart du befinner dig :) sen finns det ju saker på nätet också, typ som den där sophiakuren och sånt. Det ända jag smakat är naturdiet & nutrilett. Naturdiet har jag bara smakat chockladen, och i och med att jag inte gillar chocklad, i varken glass osv. Så tipsar jag inte om chockladen, ofc ;) men dem har ju även andra, som päron, hallon och banan tror jag? Och så. Har dock inte smakat så jag vet inte hur dem är tyvärr. Det jag dricker nu är nutrilett, deras vanilj är den ända jag tycker är god i deras sortiment, och har smakat alla deras smaker förutom kaffen. Men om du vill ha något som finns tillgängligt i tex ica, coop osv så tipsar jag om nutrilett vanilj, med isbitar i. Då smakar det faktiskt helt okej :) så nutrilett vanilj dricker jag just nu, dock tar lådan slut om ett par dagar, och då ska jag åka iväg till en slanka butik och köpa lite påsar där ifrån och prova, då jag hört massa bra om dem och dem ser dessutom väldigt goda ut hehe, + dem har varma soppor i vlcd också, så dem ska jag åka och köpa på måndag. Om du vill prova slanka så finns det på nätet, men även i slanka butiker, finns säkert någon vid dig:) men aa nutrilett vanilj finns på coop, ica osv. Dock tror jag den minsta lådan innehålle 15 påsar eller någonting? Så inga provgrejer tyvärr, slanka har dock styckpris och portionspåsar man köper löst (finns även lådor) men då kan man blanda smaker lite hur som, och inte behöva vara bunden till en smak, vet dock inte hur slankan smakar än, men som sagt så verkar den god. Slanka är bara den jag vet som säljer per portion, tror inte, allevo,modifast osv gör de, kanske på nätet?
  • Jossevk
    kullan87 skrev 2014-07-19 12:17:39 följande:

Tyvär har jag ju ledigt varannan helg och då brukar jag lyxa till det lite extra :) men är väl just det beteendet som ska bort :) lite extra tufft nu när dottern gottar i dig lördags godis och en annan vatten men tur jag vet hur godis smakar brukar jag tänka :) tur jag har killen på besök som avlastar med lite matlagning osv :p

men snart dax för "roliga" veckan och vad är inte bättre medicin en choklad då :) har bestämt att inte väga mig då iaf då jag oftast brukar gå upp lite grann :)

kämpa på alla fighters ;)

Du får ta och dricka lite konstgjord chocklad och låtsas att det är en marabou chocklad kaka ;) haha Du klarar det ;) tänk på att du får äta godis sen. När du druckit klart din "medicin" ! :))
  • Jossevk
    kullan87 skrev 2014-07-19 12:47:45 följande:

Haha ja precis ;) min last just nu är light läsk, tar ett halvt glas på kvällarna och njuter av varje klunk :p

Som tur är så smakar Cambridge kakao som marabou mjökkchoklad :p

Har inget sug under dieten efter annat än protein, haha sugen på skinka och kyckling osv. Men jag ska hålla mig ifrån det nu. :) Blev ingen sol idag för mig, får sitta inne och kolla repriser på tvn haha. :) mår illa av light och zero saker, så har lätt från att hålla mig borta från det.
  • Jossevk

Så himla trött. Ingen ork i kroppen alls haha. Första dagen idag på rent, och jag känns som en zombie :( haha

Svar på tråden VLCD DIET