• thefee

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Usch låg vaken i natt i två timmar och var helt säker på att bebisen dött i magen för hon sparkade ont eller rörde sig det minsta hur mycket jag än buffade på magen, drack kallt vatten, var uppe på toa och gick omkring och bytte sida till och från. Väckte till ich med maken och låg och grät i sängen och tänkte ringa förlossningen för att få åka oh kolla men just då så vaknade hon och sparkade mer eller mindre i 2 timmar! Tror jag aldrig varit så lättad i hela mitt liv över att hon sparkade.

• thefee

Grattis till alla som fått sina bebisar eller har nån bebis på gång under helgen :) Så roligt när man får läsa om att någon äntligen fått sin bebis!

Min bebis har rört på sig precis som vanligt idag så jag känner mig betydligt lugnare än jag gjorde i natt. Hoppas att den här natten blir bättre än den innan. Ska nog ta och gräva fram godispåsen nu och njuta av att känna massa sparkar och rörelser i magen. För idag njuter jag av allt som har med bebisen att göra om det så är ilningar eller sparkar.

• thefee
    Livets under skrev 2014-08-16 20:31:31 följande:

Ingen bebis än.. Liiite mensvärk bara, men det lilla.. Dock blev jag lite ledsen.. Fick så jäkla mycket bristningar med pojken. Men har klarat mig från nya hittills. Men ikväll började det klia på magen- o då såg jag det kommit lite nya! :( verkligen onödigt nu i sista skedet!

Känner samma sak. Fick jätte mycket bristningar med sonen. Har bristningar överallt mellan bröst och ända ner till vaderna. Värst är det på magen och rumpan/bakre låren. Jag smörjde med olja och vanlig body lotion förra gången från v.16 enda tills han kom ut men fick ändå jättemycket bristningar så den här gången har jag inte smörjt alls. Har inte sett att jag skulle fått några nya än men magen kliar från och till. Är inte alls förvånad om det kommer några nya men ärligt så bryr jag mig inte. Gjorde inte det förra gången heller. Visste att jag skulle få men kanske itne såå mycket som jag fick och min dåvarande bm påpekade väldigt många gånger att " oj vad mycket bristningar du fick" varje gång hon såg min mage.
  • thefee

Larssonkaa: hoppas du har öppnat dig lite så igångsättningen fungerar och din bebis kommer ut snart! Hoppas jag slipper igångsättning den här gången.

• thefee

Tror jag eenna gång ocksp ska satsa på att städa och sånt nu fram till typ vecka 39 och sen ligga och svälla den sista veckan så kanske jag inte går över så mycket. Skule gärna vilja att hon kommer ut tidigare men inte 18-19 .9 för nån av dom dagarna fyller svågerns fru år och jag vilk att bebisen ska ha en "egen" födelsedag. Sonen fyller på samma dag som deras 2a men det är 4år i mellan dom. Skulle vara surt om den här bebisen också fyller på samma dag som nån ur deras familj.

Är det bara jag eller tänker nån annan så också?

• thefee
    spelin skrev 2014-08-17 18:24:48 följande:
    Det är lätt att fastna i datumtänkandet... Hade bf 10/8, då var man ju först väldigt inställd På det datumet. Sen tänkte jag att det kanske skulle bli 12e = samma som min pappa. Men icke. 13 e kunde hon hoppa över, det är ju otursnummer :p Men 14e passar bra, det vore ju snyggt med personnummer 140814... Men nej...

Läst igenom hela tråden nu och det var nån som hade en teori att barnet kommer nära sitt eget födelsedatum. Stämmer på mig och syster (21 och 23, mamma 23)! Då borde min bebbe komma på torsdag 21a! Blir bf+11 visserligen lite jobbigt men så länge jag slipper igångsättning!

*så man håller på* ...
    Jo det är ju så. Man borde inte hänga upp sig på datumet och sen när man väl går där med värkar eller att vattnet har gått så ger man nog fan i vilket datum det är om någon annan fyller år eller inte ;)

Dock skulle jag absolut inte vilja få barn på julafton eller nyår. Tycker så synd om barn som är födda så sent på året. Inget illa menat om nån har barn eller fyller år själv i december!
    Det där med datumen har inte fungerat för min mamma hon har nog siktat på min pappas familj isåfall :P min farbror fyller år 5:te och jag 7:de. Min farmor fyller år 10onde och min bror 11te. Min mamma själv fyller år 22 så kanske jag går efter den trenden då när min son fyller år den 22? ;)
  • thefee

Larssonkaa: nej men skit! Kan dom inte göra det på nått bättre sätt i stället för att plåga dig flera dagar? Ingen vill ju ligga med värkar som inte gör någon nytta alls annat än plågar en.

• thefee

Alltså jag fattar inte! Ända sen det började bli mörkare på kvällarna så har sonen börjat vakna oh vara vaken 2timmar minst, varje natt! Han är hur pigg som helst och ligger och vrider sig och håller på så jag inte kan sova. Han sover annars i eget rum i egen säng men när han vaknar så är det bara att ta honom till vår säng annars börjar han ropa och är vaken ännu längre för att han vägrar somna om. Han sver inte på dagen alls om vi inte råkar vara borta med bilen och han somnar i den. Fattar inte varför han är vaken så länge mitt i natten?? Jag orkar inte vara vaken med honom varje natt!

• thefee

Pratade med bm idag när jag var på kontroll och hon sa att det äe vanligt att barn vaknar och sånt på natten när det blir mörkare. Det är som en övergångsperiod så det är väl bara att vänta ut och hoppas att det går över snart. Dom kan tydligen börja kissa ner sig igen på natten om dom varit torra tidigare under den här perioden.

Har så ont i ryggen idag och värk i benen. Mitt sf mått är lika stort nu som det var när jag fick sonen så det betyder att med ca en månad kvar till bf så kommer jag bli ännu större. Inte konstigt att alla frågar om det inte börjar bli dags snart. Alla ilningar och sånt jag haft är också ett tecken på att bebisen rört sig neråt och bm försökte rukka väldigt mycket vid huvudet på bebisen men konstaterade att hon nog ligger bra stadigt där hon ligger nu så hon är nog helt fixerad.

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida