larssonkaa skrev 2014-08-22 19:18:30 följande:
Tack så mkt, och det är klart att du får fråga ;) vi har väl avhandlat mer intima detaljer än så här tidigare haha.. Ja, jätteskönt att jag slapp skador. Men mitt underliv mår lite sisådär trots det. Har ff svårt att sitta, känner mig väldigt öm och jag kan inte ens ha bindan emot utan att det gör för ont. Men jag antar att det är normalt? Det är idag 4 dgr ganska exakt sen Stella kom till världen.
Ni som fött barn innan, hur lång tid tar det innan man kan sitta normalt igen? Hur länge ömmar det & gör ont liksom?
Jag var 3 dagar på bb och den sista dagen kunde jag stiga upp och börja gå nästan med det samma tidigare fick man vänta lite med att gå iväg så allt hann "sjunka ner" igen när man steg upp. Tror det tog minst en vecka innan jag kunde sitta på en vanlig stol igen utan att det gjorde ont, men då självklart med kudde under iaf. Sprack ganska mycket. Sen fick min svanskota en rejäl smäll plus att jag hade hemorrojder efteråt så att sitta i bilen var hemskt i flera veckor för det gjorde så ont när sätet var så skarpt i bilen.
Så för min del tog det ganska länge innan det gick att sitta normalt igen men jag vet att andra har kunnat göra det redan dagen efter utan att ha minsta problem. Beror nog bara på hur öm man är i underlivet efteråt. Kanske värre också när dom hamnade att skrapa bort det sista av moderkakan?