• thefee

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Livets under skrev 2014-08-26 08:15:48 följande:

Dags för duschen nu innan snittet. Shit va nervös jag är! O nyfiken på bebisen! :D

Kl 10 är jag på sjukhuset..

Ha en bra dag alla! Hör av mig!

Lycka till! :D hoppas allt går bra!
  • thefee

Rå potstis och mandel sägs ska vara bra mot halsbränna. Hade bara nån enstaka gång halsbränna med sonen och hittills har jag inte haft det alls den här gången.

• thefee

Har haft mycket sammandragningar ikväll men fortfarande inga som gör ont man bara känner att magen blir hård. Ganska regelbundna har dom dock varit.
    Har haft lite mer energi dom senaste dagarna tycker jag konstigt nog. Undrar om det beror på råjuicen på morot och äpple som min mamma börjat med och jag hängt på lite.

• thefee
    Livets under skrev 2014-08-26 19:22:14 följande:

Det blev en Elin!â¤ï¸
    3530g o 52cm lång.
    Allt har gått bra. :)

Åh vad roligt grattis till familjen! :)
  • thefee
    Baktakt skrev 2014-08-26 20:00:56 följande:

Grattis till lilla Elin!

Thefee: när har du BF?

Jag har BF 20.9 men räknar med att ha minst 1 månad kvar. Är alltså i vecka 37 (36+3) idag.
  • thefee

Baktakt: ja det kan hända men man vet ju aldrig ;)

Alltså usch jag hatar lin egna andedräkt på morgonen efter frukost. Måste ta ett tuggummi efteråt trots att jag borstat tänderna annars sitter jag och äcklas av min egna andedräkt tills lunch. Någon annan som är så? Borde köpa nytt munskölj då det gamla tagit slut kanske det skulle hjälpa lite mer. Måstr städa lite idag för sonens gudmor ska komma på besök. I natt regnade det så hårt att jag vajnade oh inte kunde somna om innan det slutat och då började mannen snarka i stället.

• thefee
    E2012smamma skrev 2014-08-27 08:36:28 följande:

Jag smakar illa i munnen också. Blöder du när du borstar? Jag gör det å det smakar typ inflammerat.

Borstar å borstar...

Jepp blöder också men inte varje gång plus att jag har ny tandborste. Tycker inte att det smakar inflamerat heller. Fick dra ut en tand förra graviditeten som var rotfylld men var fullt av var under den när den blivit så inflamerad. Inget sånt den här gången som tur är (ännu iaf). Men man får ju känsligare tandkött som gravid. Hört att om man blöder mycket när man borstar är det en flicka annars en pojke och för min del har det stämt ;)
  • thefee

Tycker synd om mi kompis som kom på besök idag och sonen har en sämre dag med trots och vill ha mycket uppmärksamhet. Annars brukar han vara snäll när nån kommer på besök och ganska lugn. Men det har regnat hela dagen så antar att han är rätt så rastlös när vi inte varit ute nästan alls idag. Tur att hon har syskonbarn och ska bli hälsovårdare så hon har väl sett en del hoppas jag ;)

• thefee

Jag har gått upp ca 15kg nu och gick upp 19-20kg med sonen. Hade bmi på 24 den här gången men 21 förra gången. Ingen av mina bm har klagat på min vikt nån av gångerna. Går kn i vecka 38 på lördag och ska till bm på måndag igen.

Såg stt det var nån som varit till förlossningen när inte bebisen rörde så mycket på sig. Så har jag med. Är så nojjig så fort hon inte rör på sig på några timmar särskillt på natten om jag legat på rygg eller höger sida längre. Kan hon inte bara komma ut nu så man iaf kan se själv om hon andas eller inte om man blir orolig.

• thefee

Har konstaterat att min bebis är en "periodare" vissa dagar är hon jätteaktiv hela dagen och man behöver inte fundera det minsta på rörelser eller liknande. Så kan hon nästa dag vara riktigt lugn nästan hela dagen för att sen vakna upp till kvällen och börjar böka på inne i magen. Skönt att man inte behöver fundera på kvällen om hon lever eller inte men lite jobbigt dom dagar hon är lugnare på dagen och man försöker buffa och dricka kallt för att få några buffar tillbaka för att kunna lugna sig lite.
    Tycker att min foglossning blivit värre igen den här veckan. Förra veckan var det mycket bättre och kändes nästan inte alls men den här veckan har det varit flera gånger som om någon skulle trycka en kniv i benet/ryggen när jag går och att ta sig upp från liggande kan vara riktigt jobbigt! Fattar inte varför det ändrat så igen? Tänkte att det blivit bättre när hon åkt längre ner och stabiliserat bäckenet lite.

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida