• thefee

Klago/gnälltråd för oss höggravida

E2012smamma:Känner precis likadant! Är så trött på allt och alla och mannen frågade idag, igen varför jag är så sur och konstig. Men hallå! jag har sagt flera gånger att jag är less på allt. På sonens trots, på graviditeten och den enorma magen, på allt och alla. Har 14 dagar kvar till bf. Fattar inte hur jag ska orka och kommer garanterat gå över tiden med minst en vecka om inte mer. Vissa gånger skulle jag helst gå och gömma mig eller gräva ner mig i en grop tills det är dags att åka till bb.

• thefee

Var på lite bättre humör i morse men nu är det lika skit igen. Sonen har tydligen börjat matvägra och säger att han inte tycker om något alls som jag lagat. Ingen skillnad vad det är. Vecka 39 idag så minst 3 veckor kvar skulle jag gissa. Hoppas verkligen att min bm erbjuder hinnsvepning eller att allt tryckande på magen för att kolla om huvudet är helt fixerat eller rörligt på undersökningarna skulle hjälpa det hela på traven lite. Kom ut nu bebis! Vissa gånger gör det ont vid bäckenet när jag sitter lutad framåt antar att bebisen ligger och trycker så långt nere.

• thefee

Lilla my88: Lovar att du inte kommer somna efter förlossningen för då är man så hög på adrenalin och kan inget annat än ligga och titta på sin bebis och det sista man tänker på är att sova ;) Jag sov inte mycket första natten med sonen för man gjorde inget annat än låg och tittade på sin bebis :) Maken var likadan fast han var hemma och skulle på jobb dagen efter som vi planerat ;)

Idag har bebisen gett järnet i magen och buffat på mer eller mindre hela dagen medans hon igår var betydligt lugnare nästan så jag ville ringa förlossningen på kvällen för att kolla läget. Har börjat känna mig tröttare nu igen och sover gärna en lite stund på dagen om jag får. Är flera veckor sen jag gjorde det sist, typ när jag jobbade än. Mycket hicka har hon också, stackarn :(

• thefee

Bökigt värre i magen. Förstår inte hur hon kan böka runt så mycket ännu trots att jag är i vecka 38+1 fast vissa gånger gör det riktigt ont när hon håller på och trycker neråt eller drar med en hand eller fot så hela magen spänns åt ett håll. Skönt ändå att hon håller igång så man vet att hon mår bra där inne. Men jag längtar till dagen då hon vill komma ut.

• thefee

Grattis till bebisen!

Jag blev igångsatt med cytotec ca.kl 10 och strax innan klockan 19 på kvällen är han född. från att värkarna började så tog det 4,5 timme. Tror det beror mycket på om man är mogen eller inte när dom sätter igång förlossningen hur lång tid det tar med igångsättning.

Har rakat benen ikväll i duschen. Tog en ny rakhyvel för att det skulle bli riktigt bra men slutade med att jag hade hälften av skummet från benen, på magen i stället och skar mig typ 3-4 gånger per ben.. Så nu svider dom som sjutton.. har tänkt försöka "lura" mannen på lite sex ikväll om det skulle hjälpa lite på traven. Vet dock inte om jag vill åka till bb sen eftersom jag pratade med en bm som jobbar där idag och hon sa att det är fullt. Att vi ska ringa först (behöver man annars inte göra här) för att se till så vi får en svensk bm och inte enbart dom som pratar finska. Varken mannen eller jag är spec. bra på finska så jag vill verkligen inte föda på finska. Vet att det är många som har bf runt samma datum som vi och eftersom dom stängde ett bb i somras så är det många fler som kommer vara på bb nu på samma gång som vi. Hoppas det inte är fullt när vi kommer dit. Är inte bättre på det andra bb som ligger ca 1 timme härifrån eftersom det lär vara fullt där också under samma tid.

• thefee

Bara mitt familjeliv som ser jättekonstigt ut i mobilen eller har dom fixat nytt nu igen?

Hade lite mysigt med mannen igår och hoppades så innerligt att slemproppen skulle lossna idag men inget. Inte ens lite mera flytningar snarare mindre! I morgon är det dags för bm igen. Skönt att få höra hjärtljuden igen iaf och få kolla så att allt är bra.

• thefee

Välkommen India! Jag har hängt här i flera veckor redan men nu äntligen börjar slutet närma sig för mig.
    Känner igen mig i det du skriver. Det är nästan så att man letar fel i allt folk gör bara för att få gnälla och klaga på dom. Har varit riktigt less på sonen idag trots att han ändå varit ganska snäll idag (2,5år) men såklart mycket trots iaf.

• thefee

Har varit hos bm och kollat. Allt var bra men det tog tid innan hon hittade hjärtljuden riktigt bra idag. Troligen låg hon på ett annat sätt än tidigare idag för hon verkar ha mycket plats i magen att röra sig på än. Nästa besök blir på torsdag nästa vecka två dagar innan bf.

Grattis till bebisen!

Minns att jag var riktigt sex sugen efter förra förlossningen jag också. Tror vi hade sex första gången efter fem veckor. Kändes lite konstigt tyckte båda men ändå skönt att kunna ha lite mer normalt sex eftersom vi båda ser/såg fram emot att komma närmare varandra under sexet. Är ju inte det lättaste att ha sex med en mega stor mage och foglossning. Längtar verkligen efter närheten man känner vid sex och att kunna använda lite andra ställningar.

• thefee

Har kännt mig riktigt svullen idag. Fötter och händer är värst känns som skorna blir lindre när man går och det riktigt hettar i både händer och fötter. Går utan strumpor här inne för annars är dom brännheta och gör nästan lite ont när jag går. Idag sa min bm även att hon tyckte att mitt ansikte började se svullet ut vid näsan och munnen :( min mamma höll med när jag åkte dit efteråt men maken tycker inte det. Usch min största fasa under graviditeten är att bli riktigt svullen i ansiktet typ! Trodde dessutom när jag var på toa att slemproppen gått när det kändes som något "hängde" ner var dock falskt alarm bara lite papper som tydligen klamrat sig fast i mitt hår... vilken besvikelse...

• thefee

Bm som jag går till så tar man alltid urinprov som första sak. Har alltid varit bra, likaså blodtrycket.

Har fått fotvårtor konstaterade jag idag.. Skit kul när jag hela tiden trott att det varit vanliga förhårdnader.. Sitter nu med nån hemmakur jag hittade på nätet med nagellack på vårtan och silvertejp. Känner mig smått desperat faktiskt att jag inte ens kan vänta till nästa vecka när jag ska till bm igen och fråga vad jag ska göra åt dom. Kan liksom inte se mig själv ligga där på förlossningen med en vårta under foten som att det är något man tänker på just då ;)

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida