• thefee

Klago/gnälltråd för oss höggravida

July: haha så tänker jag också! Måste bara se till att hinna lacka naglarna innan förlossningen ;) Fast vem bryr sig i det när man väl ligger där och krystar egentligen?

• thefee
    Irmeline skrev 2014-09-09 20:42:40 följande:
    Jag som precis hört att svullen näsa och läppar är ett tecken på att FL närmar sig... Tungan ute
    Försökte googla det jag med ikväll men det verkar vara lite delade erfarenheter om den saker Tungan ute Men hoppas kan man ju alltid!
  • thefee

Sonen sov bättre i natt efter några dåliga nätter igen men vaknade kl 7 pigg som en mört och det var inte jag. Så han fick kolla lite bamse på min mobil för att jag skulle få dra mig nästan en timme ;) har varit helt utan ork dom senaste dagarna beror väl på för lite sömn. Idag har jag planerat skrua bastun oh rensa min strumplåda haha ;) känns som att det är det viktigaste som måste göras nu innan bebisen kommer. Har också tänkt baka bröd nån dag men inte idag tror jag. Är på bf -9 dagar idag! Hur räknar ni föresten. Räknar ni med bf eller inte? För med bf har jag 10dagar kvar men min bm räknar inte med bf och då har jag 9dagar kvar?

• thefee

Måste ha vaknat i fel säng idag för fel sida räcker inte. Herregud minsta sak som sonen gör så brister mina nerver helt. Hoppas verkligen att mannen ska till skogen ikväll och tar med sonen för jag blir knäpp. Började nästan gråta för att sonen tappade sin yoghurt på golvet. Blev skitarg för att han inte kunde ta av stövlarna själv när jag vet att han kan men han ville inte. Usch vilken dålig mamma jag är idag! Kan inte förlossningen börja nu så jag slipper skiten och har ork att göra något igen.

• thefee
    Patricia Helena skrev 2014-09-10 13:20:28 följande:

Det finns ju nu en frys manick på Apoteket som man kan frysa vårtan med själva hemma, mannens dotter har använt den och funkade bra. Kolla bara så att du får använda den först ;)

Jo vet har en såndär "penna" hemma men dom är så stora så vet inte hur bra det skulle funka att göra det hemma själv.

Vi åkte till mina föräldrar efter lunch som vi gör typ varje dag nu känns det som. Men det ginns så mycket mer att göra på en bondgård och när dom ändå bor bara 2,5km från oss så känns det så lätt att åka dit oh få lite avlastning. Sonen älskar ju traktorer och att se på när dom jobbar på med olika saker. Fick ändå skurat bastun oh renast mina strumpor idag. Ska försöka städa i morgon sp borde torka lite damm ikväll. Har kännt mig riktigt trött hela dagen förstår inte varför när sonen sov nästan hela natten ostört.
  • thefee

Alltså herregud så trött jag är. Minns inget idag typ. Försökte rita med sonen ikväll men det slutade med att jag bara satt och stirrade ut genom fönstret. Hur kan man bli så trött plötsligt? Mitt hb var bra förra veckan så det är nog inte det. Tyckte åt mannen idag när han kom från jobbet att jag är så trött att jag halvsovit genom hela dagen. Att det känns fel att bara gå hemma hela dagarna och inte göra något sålänge han jobbar. I morgon kommer han hem tidigare iaf så det är skönt. Men han verkade förstående över min trötthet och tyckte inte att jag behöver göra något hemma för jag ser ju efter sonen hela dagen och bara det tär väldigt mycket på kroppen och huvudet just nu. Men känns ändå fel att han ska behöva städa och laga mat när han kommer hem fast maten hjälper han nog till med.

• thefee

Så sant men innan så kände jag mig faktiskt lite piggare och orkade göra saker med sonen på dagen men nu är jag som en död säl redan från morgonen. Då är jag bara uppe och kissar en gång på natten men vaknar minst 3 gånger. Vissa nätter är jag vaken 2 timmar minst bara för att sonen vägrar somna om. Hoppas hans sovande blir bättre när han får se sin lillasyster och vet vad det är för något vi pratat om i flera veckor nu annars kommer jag få vara vaken hela natten. Då får nog maken lägga sig i sonens rum för han vaknar ju ändå inte och då ser ju sonen honom med samma och kanske somnar om på en gång utan ropande. Önsketänkande ;)

• thefee

Det är du verkligen värd! Jag dricker inte alls och har aldrig gjort men maken kan dricka ibland. Det konstiga är att jag i början av graviditeten var helt sjukt sugen på cider? Drack bara alkoholfri och det var så gott känner mig riktigt sugen nu igen!

Sonen sov sämre i natt och var vaken någon timme likaså jag som inte kunde somna om pga av hemsk huvudvärk. Hade bara en värktablett kvar hemma som så tur räcktr för att jag skulle få bort huvudvärken måste köpa mera om den kommer igen ikväll. Skulle kunna skicka mannen men tror inte han vet vilken sort jag får använda. Morgonen började skit dåligt med rop och gråt från både sonen oh mig. Men efter en kram oh förlåt så vände det helt och huset är städat och dammet torkat. Nu tänker jag inte torka damm förrän bebisen är ute. Känner mig lite piggare idag men bebisen hade nog värsta övningarna i morse och det ilade jättemycket och gjorde jätte ont när jag steg upp. Tror hon försökte trycka sig ut ;)

• thefee

Känns samma här! Ju närmare man kommer desto längre bort är det typ. Har dessutom börjat få en nerv i kläm när jag går så beroende på vilken sida bebisen trycker med på så bräner det till en gång i jumsken/ låret oh man tror att benet kommer gå av på samma gång.

• thefee

Min bebis verkar ha mycket plats för hon kan nog svänga sig hur som helst. Ena stunden ligger hon på höger sida och nästa på vänstra. Känns som hon försöker komma ut på alla sätt vissa gånger men var ändå 200gr mer på tul än vad sonen var i samma vecka. Gissar att dom kommer ligga runt samma vikt vid förlossningen. Sonen var 3720gr när han föddes i 41+5.

Huggen i ljumsken och låret har jag haft någon vecka redan sedan hon började trycka neråt. Vissa gånger särskillt kvällen värker det riktigt i blygdläpparna också har nån annan så?

Var ute en del med sonen oh hans balans cykel igår första gången var vi kanske 1km likaså andra gången när vi gick in til byn för att kolla en fotbollsmatch. Är inte alls intresserad men sonen har velat kolla en flera gånger när vi åkt förbi. Han cyklade dit och lekte med några andra barn i ca 1,5timme oh sen cyklade hem igen ca 1 km sammanlagt. Kan säga att som två kliometer jag gick igår känns rejält i bäckenet! Oj så ont det har gjort att försöka vända på sig i natt oh nu går jag som en kratta. Men sonen sov bra i natt så på ett sått var det värt smärtan iaf ;)

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida