• thefee

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Fick ingen hinnsvepning heller med första barnet innan det var dags att sätta igång alltihopa då gjorde läkaren det. Men bm pratade aldrig om det. Hoppas den bm jag har nu gör någon undersökning eftersom jag haft så mycket ilande och sammandragningar så skulle hon kunna kolla om det hänt något alls. Nästa besök så är jag i vecka 38+3 men kan hända att dom inte gör sånt innan man är fullgången om ens då.
    Idag fick jag lägga mig på soffan och sova en stund sålänge sonen lekte och maken höll på med nått i källaren för jag var så sur och trött. Tänkte det skulle bli bättre efteråt med det blev det inte. Och herregud ikväll när sonen varit på pottan och gjort nr 2 och när jag skulle tvätta rumpan för att sätta på pyjamas så sprang han iväg ut ur badrummet och in till vårt sovrum utan byxor eller nått alls och in i vår garderob och kröp och gömde sig bakom nån stol! Fattar inte varför han ska bråka så mycket nu när maken jobbar kväll den här veckan. Han brukar vara snällare med mig på kvällarna då pappa är i jobbet när han ska börja sova och jag får sköta allting själv men inte den här veckan..

• thefee

Usch bröt ihop helt igår när sonen vaknade runt 23 och ville ha vatten. Kände mig så hemsk när jag cik iväg efter vatten men skulle hellre ha ropat en lång ramsa. Gick dock med god min tillbaka med vattnet och sen satt jag och grät i soffan en timme tills jag gick i säng utan att ens säga gonatt åt mannen. Jävla hormoner. Hade tänkt städa idag men tror fan inte att jag orkar det så jag slappar kog bara idag. Orkar inte väcka mannen heller idag så han får sova. Hoppas att sonen är snällare idag för jag orkar inte med allt trots och bråk och alla dessa jävla hormoner. Tycker maken skulle kunna köpa en present åt mig för en gångs skull när han vet hur jobbigt jag har det nu. Men han verkar inte fatts nånting trots allt mitt gnäll eller iaf försöker han inte pigga upp mig på något sätt. Skulle bli skitglad om han kom hem med choklad till mig. Är värsta godismonstret nu var samma sak förra graviditeten.

• thefee

Jag är ett nervvrak idag. Bara tanken av att maken sätter sig vid daton och spelar nått jävla spel med nån kompis gör mig gråtfärdig för han försöker fan inte ens göra mig på bättre humör. Fan vad jag hatar att vara gravid nu. Jag orkar inte mer! Minst tre veckor kvar men känns som tre månader.. sonen har varit ganksa snäll hittils idag. Tänker inte göra nått annat idag än tycka synd om mig själv. Vqrje gång jag är på toa så hoopas jag att slemproppen ska lossna och för varje sammandragning hoppas jag att det ska börja göra ont. Hade liiiite mensvärk typ en minut i morse vid frukosten och hann redan då tänka att hoppas det är dags! Första graviditeten var en dans på rosor jämfört med denna..

• thefee

V har inga problem med barnvakt. Mna föräldrar bor 3 minuter från oss påvägen till bb. Sen bor mannens ena bror 1 min från oss och en annan bror ca 10 min från oss men vi kör förbi alla på vägen till bb. Sonen ska vara hos mina föräldrar eftersom han sovit förr där. Måste vi åka in på natten får min mamma komma till oss.

• thefee

Oj vad avundsjuk jag är på er som sitter med förvärkar och redan är på övertid /har bf snart. I morgon är det vecka 37+6 gör att det snart är vecka 38 och två veckor kvar till bf.
    Idag är en av dom sämsta dagarna när jag lipat för typ allt. Var till mina föräldrar med sonen en stund ikväll när maken åkt till jobb och där går det bättre för att det finns andra som han kan vara med och mer saker att göra nu när det är skördetid. Mannen undrade vad det var som var fel när han åkte till jobbet. Det är typ fjärde gången han frågade det då och jag sa att det fortfarande är samma sak som sist han frågade.. jag är less på allt med graviditeten, orkar inte bråka med sonen hela tiden varje dag när han inte får som han vill. Jag är less på allt och alla som hela tiden säger att "oj så stor du är snart är det nog dags!" Jag vet att jag är stor och det känns förjävligt att inga kläder passar mera och dom kläder som passar så vågar man nästan inte gå ut ur huset med för jag ser ut som ett stort hus med dom på.. Längtar efter att få en lite mer normal kropp så jag kan använda mer av mina egna kläder igen.

• thefee

Någon annan än jag som stör mig något vansinnigt på all reklam som pluppar upp när man ska kolla vad som skrivits i tråden eller läsa en förlossningsberättelse eller nått annat?

• thefee

Sitter och lipar i soffan för att sonen vägrar plocka upp sina leksaker då vi ska städa. Nu får det väl äcka.. fattar inte hur jag ska orka ända till slutet. Har haft riktigt onda ilningar idag så nått gör ju bebisen iaf men skulle hellre ha onda sammandragningar som man vet är till nån nytta tror inte ilningarna gör annat än ont bara för att hon trycker sig neråt.

• thefee

Exakt så är vår granne också. Hon gör inget på dagarna vad jag vet man ser henne typ aldrig. Tror att hon sitter och spanar på oss när vi är ute. Tog tils sommar inna hon vågade säga något åt min man eler ens titta på honom. Vi har bott här i 2 år och hon har bara pratat med mig.

Har fått lite hopp om att det kanske kommer att börja av sig själv den här gången. Har onda sammandragningar nu efter städandet. Hoppas det fortsätter i samma stil så kanske hon vill komma ut lite tidigare :) *önsketänkande*

• thefee

Grattis sladdmamman! Skönt att han äntligen kom och han verkade ha bråttom när han väl kom på att komma ut ;)

• thefee

Grattis till dig också 10barn!

Ikväll har jag badat bastu. Vet inte när jag gjorde det senast faktiskt. Tror inte jag badat bastu alls under hela sommaren isåfall är det nog 1-2 gånger som jag inte minns. Tänkte bada bastu nu varje helg fram tills hon kommer ut och se om det skulle hjälpa lite på traven ;) kom även på när jag satt i bastun att jag måste skura den nån dag nästa vecka.
    Maken hade morgonen i stället för kvällsskiftet idag så fick hjälp med nattningen och badandet ikväll, skönt! Känner mig faktiskt på lite bättre humör ikväll än tidigare. Hoppas han inte har kvällsskifte flera gånger innan bebisen är ute.

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida