• thefee

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Mrsmikas: usch låter jobbigt men skönt att du inte har så länge kvar! Hoppas du orkar dom sista dagarna!

Är det bars jag som får konstiga meddelanden av personer jag inte känner? Någon har frågat om jag är trött som gravid och ifall mina barn är planerade? En annan undrade vad jag tyckte om nåttnsom hänt i nån toa kö nånstans? Fattar inget. Borde låsa min profil från oinbjudna.

• thefee

Skönt att nån annan fått dom också. Eller liknande.

För mig har det varit olika personer men tycker iaf att det är konstigt när dom skickar sånt åt någon helt random männska.

• thefee

Spelin: grattis till dottern!

Känns som att alla har börjat få sina bebisar men själv får man sitta med sin kula i bra många veckor ännu. Den som väntar på något gott..

• thefee
    sladdmamman skrev 2014-08-24 19:44:28 följande:

Jag kommer nog att bli kvar här länge jag med. Är hjärtligt trött på att vara gravid nu!

Har också fått meddelanden från okända som vill fråga saker. Känns väl sådär :-/

Fattar inte varför man vill skicka konstiga meddelande åt random personer?

Har börjat boa lite idag. Tvättat det mesta åt bebisen och lite andra småsaker men känner inte alls att jag kan slappna av innan hon kommit ut. Med sonen var jag helt lugn och övertygad om att allt skulle gå bra och vi skulle komma hem med en bebis osv. Visst funderade man på förlossningen men det gör ju alla som ska föda barn. Nu känns det som att det skulle vara för bra för att vara sant att komma hem med en frisk bebis. Kommer nog inte kunna slappna av innan hon är ute och jag ser att hon mår bra. Sitter flera gånger om dagen och funderar på om hon rört sig tillräckligt mycket idag och sen har jag börjat nojja mig för att sova på rygg eller höger sida. Man läser ju på flera ställen att det ska vara farligt och att bebisen kan få syrebrist och dåligt blodflöde och dö i magen. Så nu vill jag bara ligga på vänster sida och sova men hamnar ändå att byta ibland när det börjar göra ont för att man legat för länge i samma ställning. Gah kan det inte bara vara över nu? Kan dom inte komma ut så man slipper oroa sig för hur man sover eller om dom sparkat tillräckligt? kommer väl bli en nattuggla i stället och sitta och stirra på bebisen när hon sover så hon inte ska dö av psd.
  • thefee
    E2012smamma skrev 2014-08-24 20:02:37 följande:
    Exakt på pricken så känner jag med.

Har också fått tvångstankar om att bara sova på vänster sida. Samt så har jag svårt att somna om om jag inte känner honom sparka innan.

Var orolig m storebror också.

Tänker på förlossning också. Tänk om bebisen dör eller får syrebrist? Tänk om jag dör?

Hoppas nästan det inte kommer igång så det blir snitt. Känns ändå tryggast konstigt nog.
    Så känner jag med sparkarna på natten också! Särskilt om jag vaknar en tid då jag vet att hon brukar vara vaken och sparka men inte gör det då. Förra helgen trodde jag att hon dött när hon inte sparkade trots att jag buffade och drack kallt vatten och provade alla möjliga ställningar. Hade väckt maken och låg och grät i sängen och strax innan jag skulle ringa förlossningen så vaknade hon och höll på att buffa i 2 timmar. Dom bästa timmarna den natten!
    Hoppas också att det kommer gå fort den sista tiden så man slipper denna oro! man blir ju knäpp av att hela tiden vara på spänn.
  • thefee
    E2012smamma skrev 2014-08-24 20:38:19 följande:
    Skitjobbigt. Därför man e så trött också tror jag.

Min oro har stegrat desto närmre bf jag kommer. Livrädd att snubbla på mållinjen :|
    Tror jag också. Är bara i vecka 37(36+1) och hoppas så innerligt på att den sista tiden ska springa förbi och man helt plötsligt ska åka till bb. Känner också att det blir värre ju närmare man kommer. Försöker att tänka positivt att det bara är att åka in så fort man blir orolig att bebisen inte mår bra och ligga i ctg. Och att sjukvården är så mycket bättre nu än vad den varit tidigare att det är väldigt få barn och mammor som det händer något med under förlossningen. Dom tar det på allvar ifall hjärtljuden sjunker eller nått annat händer som visar att nån av oss inte mår bra. Förra gången så födde jag på ett litet bb här i närheten där dom haft strax innan några fall där barnet dött under förlossningen vilket gjorde att många valde att åka lite längre bort och föda i stället. Dom stängde bb som vi var på förra gången i början av sommaren eftersom det inte föddes tillräckligt många barn där utan alla valde att åka lite längre bort i stället. Så den här gången måste vi åka till det andra bb lite längre bort men som har bättre sjukvård och är större så man borde ju känna sig säkrare då eftersom fler har valt att föda där eftersom sjukvården är lite bättre där.
    oj vad lång text det blev ;)
  • thefee

Måste fråga er när jag inte minns alls själv hur det kändes förra gången när magen åkte ner. Magen ändrade för ca 1-2 veckor sen kanske minns inte exakt. Och nu har det känts som att magen inte finns kvar på samma sätt. Det är lite lättare att röra på sig och brösten vilar inte på magen på samma sätt mera. Men är det så det känns när den åkt ner? Tror hela tiden att något är fel när man inte känner av magen på samma sätt mera. Hoppas ni förstår hur jag menar?

• thefee
    larssonkaa skrev 2014-08-25 08:49:46 följande:

Menar du här på FL? Jag fick ett meddelande fr ngn Magda när jag precis börjat skriva här i tråden. Hon skrev att hon och 30 andra mammor fr hennes villaområde hade varit på utekväll och sen kissat i en gränd och hon frågade vad jag tyckte att hon skulle göra med allt kiss + toapapper dom lämnat i gränden.

Helt stört och jag fattade aldrig vitsen med det..??! Konstiga människor finns det!

Ja exakt ett sånt meddelande fick jag och jag tror det var av henne också! Helt sjuk varför frågar man något sånt av en helt okänd person? Tror hi skre i början att hon tycker jag kommenterat bra i olika inlägg eller nått sånt?
  • thefee

Oj märker att vissa av mina inlägg ser väldigt konstiga ut men dom är skrivna på min mobil som inte alltid hänger med utan gärna lämnar bort lite bokstäver. Så ursäktar ifall det ser konstigt ut när jag skrivit något!

När borde man koka nappar och sånt? Kännas som att jag inte minns nånting från förra graviditeten.
    Har haft värk i underlivet två kvällar i rad typ som ilningar som åker ner i blygdläpparna ( ursäktar den infon ;)). Tror min mage har sjunkit ännu mer fastän jag inte tycker det ser ut så. Men mina bröst har liksom inte kvar "hyllan" mer haha. Skulle gärna se att slemproppen skulle lossna eller nått annat för att visa att det faktiskt börjar närma sig en förlossning. Tror inte att slemproppen lossnade för mig förra gången iaf var det inget som jag lag märke till.

• thefee
    Baktakt skrev 2014-08-25 20:03:55 följande:

Visst bjuder kroppen på en massa mysigheter när man är gravid? ;-D

Förra veckan (gravvecka 31-32) kom det vad som liknade lite slempropp vid två olika tillfällen. Det lär ju inte betyda något, men på onsdag ska jag höra med min BM omutifallatt. Har ilningar i tappen, vilket jag brukar ha just innan mensen kommer, så jag undrar om jag börjat öppna mig. Fast så kan man ju gå flera veckor som omföderska, så det betyder ju inte heller något entydigt, men kan förklara varför slemproppen släppt.

Annars...hård i magen, hemmorojder, ont i buken, blåmärkeskänsla här och var på magen, bitvis heltokig actionbebis, måste planera alla aktiviteter efter toalettillgång, sover illa och har foglossning. Men nu är det bara 60 dagar kvar...eller i värsta fall 80.

Känner så igen mig! Tycker så synd om dig hade hemorrojder förra graviditeten. Tog en evighet innan dom försvann efter förlossningen. Grät hälften av gångerna jag skulle på toa för det gjorde så ont! Den här gången vill jag slippa det och har börjat äta torkade aprikoser och plommon samt dricker mer vatten för att hålla igång magen. Började direkt jag hade fått lite hård mage när jag började med järntillskott. Har fungerat hittills så hoppas det håller tiden ut. Hatar det eviga toaspringandet! Känns som man inte gör annat än pissar vissa dagar. Har ca 25 dagar kvar om hon kommer runt bf men räknar med +7 dagar minst.
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida