• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • Baktakt

Jag! Jag visste inte om vattnet gick, eller om jag kissade på mig. Tre minuter senare kom första värken och strax därefter började vattnet forsa. 66 minuter efter första vattnet kom lilla M.

• Missimissi
    fridashage skrev 2014-10-26 20:18:52 följande:

Här händer ju inget, BF+4 idag! Letar efter minsta lilla tecken men inget. Någon som har erfarenhet av att det bara sätter igång helt utan vidare? Har lite molvärk och några sammandragningar men sen är det lugnt! Blir galen snart!!

BF 22 Okt
    Har ingen erfarenhet själv men flera av mina vänner har haft så typ inga känningar och sen pang bom bebis senare den dagen... Det är ju det som är det luriga -man kan aldrig veta hoppas det snart sätter igång för dig, varje Dag efter bf är ju en pina.
  • Anceka m D

Och jag: fick starka värkar på en gång, hade inte känt något särskilt under dagen. 2 timmar och 20 min efter första värken var vår lilltjej ute.

• fridashage

Va skönt att ni berättar! Går bara och väntar på att riktiga värkar skall komma. Än så länge bara sammandragningar.

I natt gar jag iallafall sovit en hel natt för första gången på 9 månader :D

• Limone83

Hua blir ju nervös på alla som berättar hur fort det gått. Förra gången gick slemproppen på morgonen och värkarna började lite sådär enl boken. Hade gott om tid att åka in och bada i lugn och ro och allt sånt. Tänk om det blir en racerförlossning, vi har ju en timmes bilfärd till sjukhuset

• Anceka m D
    Limone83 skrev 2014-10-27 14:15:04 följande:

Hua blir ju nervös på alla som berättar hur fort det gått. Förra gången gick slemproppen på morgonen och värkarna började lite sådär enl boken. Hade gott om tid att åka in och bada i lugn och ro och allt sånt. Tänk om det blir en racerförlossning, vi har ju en timmes bilfärd till sjukhuset

Nu blir det inga fler barn för mig men skulle vi haft så långt till förlossningen hade jag åkt på första värken nästa gång.
  • Missimissi

Jag är inte superstressad över att det kommer gå raketfort eftersom de ju tog ett par dagar sist. Vi bor dock i Stockholm och där kan ju trafiken ställa till det. Tar oss kanske 15 min med taxi till förlossningen om det är lite trafik men är det i rusningstid kan det i värsta fall ta en timme eller mer om man har otur då vi ska igenom två kö-stråk...

Vad gör man om man fastnar i köer och det är panik panik ? Ringer polisen (eskort) om det ens går eller ambulans om man är på väg att föda i bilen? (Nu ska det ju mycket till men jag gillar att ha en back-up-plan ..)

• Anceka m D

Missimissi: jag trodde ju också att det skulle ta lite längre tid men vår tjej hade definitivt kommit i bilen om det hade varit kö

• Baktakt

Ring förlossningen så skickar de ambulans. De ville skicka till mig, men jag tackade nej, för jag trodde vi hade flera timmar på oss (det var 40 min innan Frida kom).

Följande anges av Region Skåne som anledningar till ambulanstransport:

Tilltagande intensiva värkar

Värkar + Vattenavgång

Blödning

Smärta

Trauma

Krystvärkar

Rädsla-ensamhet ?Taxitur?

• Glinda

Får man vara med här? Är i v 36 och kommer snittas om 4 veckor. Är heltidssjukskriven och vill göra så mycket men orkar verkligen inte. Försöker göra något litet varje dag men vissa dagar ligger jag bara och glor på tv.

Har en treåring som hämtas vid 15 så den lilla energi jag har lägger jag på honom.

Trodde jag skulle kunna pyssla och fixa och boa men får ingenting gjort, så surt!

Fler som är extremt trötta och orkeslösa?

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida