• Anonym (Gloria)

Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!

Har märkt en trend bland killar som både jag och andra tjejer i min omgivning dejtat - nämligen att ju mer man släpper in dem desto mindre "på" blir de.

Jag har nu hållit en kille på halster i fyra månader. Var egentligen inte meningen att hålla honom på halster, men har helt enkelt inte varit redo för att släppa in honom. Så nu när jag faktiskt har släppt in honom så hör han av sig mindre och mindre. När jag inte var redo höll han på hela tiden.

Detta är inte första gången som det händer. Jag är så ofantligt trött på beteendet. Är man som tjej bara intressant så länge man är utom räckhåll?

Visst, han hör ju forfarande av sig till mig och så, men väldigt mkt mer sällan än tidigare. När någon gör så mot mig så svarar jag automatiskt med att prioritera annat eftersom han inte verkar särskilt intresserad - och pang, då är han mer på igen! HATAR detta spel och vill inte ha med det att göra. Det idiotiska är att man har ingen aning på förhand vilka killar som kommer att göra såhär heller, för i början märker man det inte alls.

Vill inte ha nån ytlig jävla relation där man måste spela hela tiden, fy fan vad trist!

• Svar på tråden Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!
  • mr me
    Solidaritet skrev 2014-07-18 22:41:37 följande:
    Intressant argumentationsteknik. 

Faktum kvarstår ändå att om du upplever att människor är dumma runt omkring dig, vilket du uppenbarligen gör eftersom du tar upp brist på intelligens som ett argument för varför kvinnor kan uppleva det här fenomenet, så kan man undra om det egentligen är någonting hos dig som gör att du upplever dumma människor runt omkring dig. 

Som sagt. Majoriteten är inom samma intelligenskvot som dig. 
    Men det är en ovidkommande debatt som inte har med vare sig trådens ämne eller ens det inlägg jag skrev att göra.

Poängen, fortfarande, är den som så många andra redan konstaterat. Felet ligger förmodligen med större sannolikhet hos TS än hos jordens 3,5 miljarder män. Hon dras till fel typ av killar helt enkelt. Hon har en typ av kille som hon springer efter och blir gång på gång besviken när den killtypen inte fungerar för henne.

Eller som Einstein lär ha sagt:

"Stupidity is doing the same thing over and over again and expecting different results"

Funkar det inte första, andra eller tredje gången så gränsar det till idioti att göra likadant en fjärde, femte och sjätte gång. Det vettiga är att TS frågar sig själv vad hon gör för fel istället för att skuldbelägga alla män för hennes dåliga kärleksliv.

Dina tre-fyra senaste repliker till mig har helt missat poängen med det jag skrev...
  • mr me
    Anonym (Sofia) skrev 2014-07-19 23:43:59 följande:

Alltså skall man ta en pojkvän man inte alls tänder eller har känslor för?
    Tja, det kan nog vara en vettig strategi ibland, för många kvinnor. Det ligger mer i det än du anar...
  • Anonym (Gloria)
    mr me skrev 2014-07-20 10:53:45 följande:
    Tja, det kan nog vara en vettig strategi ibland, för många kvinnor. Det ligger mer i det än du anar...
    Knäppaste jag har hört! Så man ska va ihop med nån man inte känner känslor för (man är alltid otillfredsställd själv), inte känner attraktion till (man vill inte ha nåt fysiskt med honom) och sen ska man lura killen oxå?! Vilken kille mår bra av att va ihop med en tjej som inte ens gillar honom? Urk... Inte smart nej. Elakt som fan!

Om man tar en person man varken har känslor för eller tänder på har man stora problem själv! Då måste man nog gå i terapi för sin ångest över att vara ensam.
  • Anonym (Gloria)
    Sarakechi skrev 2014-07-20 10:42:52 följande:

Att "hålla någon på halster" ser då jag som en lek, antingen är man intresserad, eller så är man det inte..

Fel ordval. Förklarade detta senare.
  • Anonym (Gloria)
    mr me skrev 2014-07-20 10:52:17 följande:
    Men det är en ovidkommande debatt som inte har med vare sig trådens ämne eller ens det inlägg jag skrev att göra.

Poängen, fortfarande, är den som så många andra redan konstaterat. Felet ligger förmodligen med större sannolikhet hos TS än hos jordens 3,5 miljarder män. Hon dras till fel typ av killar helt enkelt. Hon har en typ av kille som hon springer efter och blir gång på gång besviken när den killtypen inte fungerar för henne.

"Stupidity is doing the same thing over and over again and expecting different results"

Funkar det inte första, andra eller tredje gången så gränsar det till idioti att göra likadant en fjärde, femte och sjätte gång. Det vettiga är att TS frågar sig själv vad hon gör för fel istället för att skuldbelägga alla män för hennes dåliga kärleksliv.

Dina tre-fyra senaste repliker till mig har helt missat poängen med det jag skrev...
    Du kanske missade att det löste sig? Han medgav att HAN spelade spel. Så. Nu är det löst.
  • Anonym (Sofia)
    mr me skrev 2014-07-20 10:53:45 följande:

Har provat att bli ihop med killar som anses vara just bra killar.
    Kändes inte rätt vilket gjorde att jag aldrig ville vara intim med dem, saknade dem inte speciellt mycket, hade rent av tråkigt i deras sällskap och var allmänt olycklig.
    Behöver jag säga att de relationerna inte höll?
    Sedan var de så tillbakadragna och blyga att jag ändå inte kom dem i n på livet.
    Är ju omöjligt att bygga upp en relation med dessa killar.

Liksom det som ts beskriver är det KILLARNA som raggat upp mig och legat på i sitt ihärdiga uppvaktande till jag fått känslor. Då har de dragit sig undan.
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Gloria) skrev 2014-07-20 11:01:10 följande:
    Du kanske missade att det löste sig? Han medgav att HAN spelade spel. Så. Nu är det löst.

Hoppas det håller ts och att han tillhör undantagen.
    Risken finns att han drar sig tillbaka igen eftersom han redan verkar ha dessa tendenser. Men nu håller jag tummarna för dig!
  • Anonym (Knoll.)
    Anonym (Gloria) skrev 2014-07-20 11:01:10 följande:
    Du höll honom på halster och han spelade spel. Ni förtjänar varandra.
  • Jan Banan01
    Anonym (svammel) skrev 2014-07-19 16:29:05 följande:

Gick genom flra sådana här pojkar som blir som skrämda harar av kvinnor som inte IDS LÅTSAS VARA ASKUNGEN
    gILLAR JAG NÅGON SÄGER JAG DET . vILL JAG HA NÅGON SÄGER JAG DET. kÄNNER DU SAMMA SÅ FÖRVÄNTAR JAG MIG ATT FÅ HÖRA DET. iNGET SPEL, INGA REGLER, INGET SVAMMEL.

tRÄFFADE MIN MAN OCH HAN VAR HELT ORÄDD !!
    Han stod stadigt som en klippa tog emot all kärlek jag hade i mig, och gav tillbaka samma med råge. Han älskade mitt rättframma sätt och min sexualitet.

Han är vad man kallar en riktig karl Det ni... 15 år still going strong.

Han är från Belfast på nordirland så jag vet inte om det har med saken att göra ,men det är ont om "män" i Sverige .

Ont om "kvinnor" också för den delen.
  • Anonym (Gloria)
    Anonym (Knoll.) skrev 2014-07-20 12:24:18 följande:
    Du höll honom på halster och han spelade spel. Ni förtjänar varandra.
    Äh, nu trollar du. Jag har skrivit det flera gånger att "hålla på halster" var fel ordval. Läs inläggen innan du uttalar dig.
  • Tom Araya
    Anonym (Gloria) skrev 2014-07-20 13:12:20 följande:
    Äh, nu trollar du. Jag har skrivit det flera gånger att "hålla på halster" var fel ordval. Läs inläggen innan du uttalar dig.
    Har du några tillägg eller ändringar viktiga för tråden så lägg dem till trådstarten.

Du kan hänvisa till dina inlägg hur mycket du vill, men trådstarten ska ju ändå syfta till att representera ämne, inledning och bakgrund för vad som ska diskuteras i tråden.
  • Anonym (Gloria)
    Tom Araya skrev 2014-07-20 13:55:01 följande:
    Har du några tillägg eller ändringar viktiga för tråden så lägg dem till trådstarten.

Du kan hänvisa till dina inlägg hur mycket du vill, men trådstarten ska ju ändå syfta till att representera ämne, inledning och bakgrund för vad som ska diskuteras i tråden.
    Det går inte eftersom jag skriver på mobilen
  • Anonym (Knoll.)
    Tom Araya skrev 2014-07-20 13:55:01 följande:

Du tog orden ur munnen på migSkrattandeSkål
  • Tom Araya

TS, oavsett hur du upplever situationen så är det ju så att den har ändrats, du ville inte då, men vill nu. Det kan vara förvirrande för andra.
    Du upplever att han är mindre på nu...kan det vara så att du har velat ha förändring utefter hur du känner, medan han inte har velat/känt för eller förstått det.
    Objektivt sett kan jag inte riktigt se hans fel som du uppfattar det och han kanske uppfattar dig likadant.

• Anonym (Leka lite?)
    Tom Araya skrev 2014-07-20 14:08:07 följande:

TS, oavsett hur du upplever situationen så är det ju så att den har ändrats, du ville inte då, men vill nu. Det kan vara förvirrande för andra.
    Du upplever att han är mindre på nu...kan det vara så att du har velat ha förändring utefter hur du känner, medan han inte har velat/känt för eller förstått det.
    Objektivt sett kan jag inte riktigt se hans fel som du uppfattar det och han kanske uppfattar dig likadant.

• Solidaritet
    mr me skrev 2014-07-20 10:52:17 följande:

Om din poäng är oklar bör du antagligen fråga dig om det kan bero på hur du framför den. Glad
Svar på tråden Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!