• Anonym (Gloria)

Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!

Har märkt en trend bland killar som både jag och andra tjejer i min omgivning dejtat - nämligen att ju mer man släpper in dem desto mindre "på" blir de.

Jag har nu hållit en kille på halster i fyra månader. Var egentligen inte meningen att hålla honom på halster, men har helt enkelt inte varit redo för att släppa in honom. Så nu när jag faktiskt har släppt in honom så hör han av sig mindre och mindre. När jag inte var redo höll han på hela tiden.

Detta är inte första gången som det händer. Jag är så ofantligt trött på beteendet. Är man som tjej bara intressant så länge man är utom räckhåll?

Visst, han hör ju forfarande av sig till mig och så, men väldigt mkt mer sällan än tidigare. När någon gör så mot mig så svarar jag automatiskt med att prioritera annat eftersom han inte verkar särskilt intresserad - och pang, då är han mer på igen! HATAR detta spel och vill inte ha med det att göra. Det idiotiska är att man har ingen aning på förhand vilka killar som kommer att göra såhär heller, för i början märker man det inte alls.

Vill inte ha nån ytlig jävla relation där man måste spela hela tiden, fy fan vad trist!

• Svar på tråden Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!
  • lillekatt

Har du försökt vara dig själv och inte spela något spel? Vad har hänt då?

• Anonym (Leka lite?)
    lillekatt skrev 2014-07-18 10:02:04 följande:

• Anonym (Gloria)
    lillekatt skrev 2014-07-18 10:02:04 följande:

Jag spelar INTE spel utan är mig själv hela tiden. Det är DE som spelar spel verkar det som. Jag drar mig undan när jag inte får den respons jag vill ha eftersom jag då ledsnar och ger upp.
  • Johannes001

Någon som vill ha lek är någon att leka med. Visst kommer du vinna priset som bästa kvinnliga skådis någon gång. Jag tror inte att det är en trend bland killar att bete sig på så vis utan en reaktion av någon tjejs agerande.

• FIame

Finns två problem som jag ser det.

1) Du raggar upp män som inte är intresserade av just dig, utan endast av jakten. Därav när jakten börjar avta så försvinner intresse.

2) Du raggar upp män som vill ha dig fast inte alls gillar någon jakt, du håller de på avstånd så de tappar intresset för dig.

• Anonym (Gloria)
    Johannes001 skrev 2014-07-18 10:18:11 följande:

Någon som vill ha lek är någon att leka med. Visst kommer du vinna priset som bästa kvinnliga skådis någon gång. Jag tror inte att det är en trend bland killar att bete sig på så vis utan en reaktion av någon tjejs agerande.

Jag vill inte ha lek och beter mig inte så heller. Tänker inte jaga nån kille, det är under min värdighet. Så om de inte vill ha kontakt så slipper de, så resonerar jag. Eftersom jag hatar sånt där spel som de håller på med så går jag inte in i det heller utan undviker dem om de håller på.
  • blaze
    Anonym (Gloria) skrev 2014-07-18 10:15:23 följande:
    Jag spelar INTE spel utan är mig själv hela tiden. Det är DE som spelar spel verkar det som. Jag drar mig undan när jag inte får den respons jag vill ha eftersom jag då ledsnar och ger upp.
    Han kanske önska en annan respons än hållas på halster i fyra månader, är det konstigt om han lessna och gav upp?!
  • Anonym (Gloria)
    FIame skrev 2014-07-18 10:21:20 följande:

Finns två problem som jag ser det.

1) Du raggar upp män som inte är intresserade av just dig, utan endast av jakten. Därav när jakten börjar avta så försvinner intresse.

2) Du raggar upp män som vill ha dig fast inte alls gillar någon jakt, du håller de på avstånd så de tappar intresset för dig.

I just det här sista fallet var det killen som raggade upp mig och har varit väldigt ihärdig i fyra månader. Eftersom jag var relativt nydumpad då var jag inte redo för något nytt. Jag har därför legat lite lågt, för min egen skull enbart (inget spel). Sen när jag kände mig redo så gick jag på dejt med honom och han var jättepå efter det och ville ha fler dejter. Jag började känna mer och mer, dvs släppa in honom känslomässigt. Visade allt mer intresse för honom tillbaka och han verkade glad över det. Jag blev förälskad, vilket han märkte. Han sa att han tänkte på mig jämt. Men nu hör han plötsligt av sig mindre, även om han hör av sig dagligen. Men han är inte alls lika på längre.

Jag tänker som sagt inte jaga honom så om han hör av sig sällan så blir det mindre kontakt, men när han hör av sig så svarar jag honom givetvis. Tänker dock inte överösa honom med mess som jag inte får respons på. Blir mindre entusiastisk över att höra av honom när jag vet att jag däremellan ska sitta och vänta på svar. Tycker att det är tråkigt att kontakten går åt fel håll.
  • Anonym (Gloria)
    blaze skrev 2014-07-18 10:26:31 följande:
    Han kanske önska en annan respons än hållas på halster i fyra månader, är det konstigt om han lessna och gav upp?!
    Jag var inte redo då. Hade precis kommit ur en annan relation och behövde tid för mig själv innan jag kunde släppa in honom.
  • OupaOupa

Jag måste hålla med om fenomenet som ts talar om. Det var min exakta upplevelse som singel, om man klev över en osynlig gräns så drog männen sig undan. Var man inte tillgänglig så blev man "het" igen.

Tror det är kulturellt betingat då jag inte upplevt det i andra länder utanför Norden. Kanske är männen där mer självsäkra och vet vad de vill ha? De verkar också ha närmare kontakt med sina känslor och är inte rädda för dem.

Själv orkade jag inte med spelet utan valda en man från ett annat land. Skönt att dela livet med någon som inte behöver spela och hålla på.

Svar på tråden Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!