• Anonym (Gloria)

Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!

Har märkt en trend bland killar som både jag och andra tjejer i min omgivning dejtat - nämligen att ju mer man släpper in dem desto mindre "på" blir de.

Jag har nu hållit en kille på halster i fyra månader. Var egentligen inte meningen att hålla honom på halster, men har helt enkelt inte varit redo för att släppa in honom. Så nu när jag faktiskt har släppt in honom så hör han av sig mindre och mindre. När jag inte var redo höll han på hela tiden.

Detta är inte första gången som det händer. Jag är så ofantligt trött på beteendet. Är man som tjej bara intressant så länge man är utom räckhåll?

Visst, han hör ju forfarande av sig till mig och så, men väldigt mkt mer sällan än tidigare. När någon gör så mot mig så svarar jag automatiskt med att prioritera annat eftersom han inte verkar särskilt intresserad - och pang, då är han mer på igen! HATAR detta spel och vill inte ha med det att göra. Det idiotiska är att man har ingen aning på förhand vilka killar som kommer att göra såhär heller, för i början märker man det inte alls.

Vill inte ha nån ytlig jävla relation där man måste spela hela tiden, fy fan vad trist!

• Svar på tråden Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!
  • Vapor
    Insatt skrev 2014-07-18 17:32:32 följande:

INTE ALLA MÄN!!!

Nej det finns många varianter av män. Jag har själv har aldrig jagat tjejer, jag hade inte den stressen. Ligga kunde man göra med KK

Min fru fastnade jag lite extra för eftersom hon var speciell och fick mig att känna mig speciell, jag tror vi båda spelade svåra omedvetet, sådär lagom att intresset att" jaga" eller vi kan säga träffas ändå fanns kvar. Jag kan tycka att det blev en extra krydda i början för har du byggt upp något under lite längre tid så vill du njuta av fisken när du väl fått upp den. Sedan måste det ju klicka oavsett, det är ju det d handlar om i slutändan. Men spelet köpte oss lite tid att göra detta. Ligger man första natten så har man t.ex. tagit bort lite av spänningsmomentet och man kanske tröttnar innan man lärt känna varandra och gett varandra chansen att bli kära på riktigt.
  • Vapor
    Anonym (Gloria) skrev 2014-07-18 17:47:28 följande:

Vad krävs för att han ska uppfatta mig som en guldfisk i såfall?

Du kan reta honom under en längre tid, släpp inte till i sängen för tidigt men ge honom något på vägen så att han inte tröttnar. Ge honom en chans att lära känna dig och vem du är. Är du kvinnan som får honom att skratta och må bra så kommer han att höra av sig för då blir det kul, då blir du hans guldfisk och när du väl är det kommer han att bli lycklig istället för besviken och vilja kasta i dig i vattnet igen. Få inte killen att känna krav att han måste sms:a o.s.v. Det blir bara något negativt, krav är aldrig bra tidigt i förhållande, då ska bara allt vara roligt och är det så kommer ni att höra av er till varandra för att ni vill och enbart därför.
  • Anonym (Gloria)
    Vapor skrev 2014-07-18 18:12:52 följande:
    Du kan reta honom under en längre tid, släpp inte till i sängen för tidigt men ge honom något på vägen så att han inte tröttnar. Ge honom en chans att lära känna dig och vem du är. Är du kvinnan som får honom att skratta och må bra så kommer han att höra av sig för då blir det kul, då blir du hans guldfisk och när du väl är det kommer han att bli lycklig istället för besviken och vilja kasta i dig i vattnet igen. Få inte killen att känna krav att han måste sms:a o.s.v. Det blir bara något negativt, krav är aldrig bra tidigt i förhållande, då ska bara allt vara roligt och är det så kommer ni att höra av er till varandra för att ni vill och enbart därför.
    Har inte haft sex med honom än. Han mår

bra i mitt sällskap, jag får honom att skratta, han lär sig nya saker av mig och så vidare. Har inte ställt ett enda krav på honom heller. När han stack till NY med en kompis sa jag att vi kunde höras när han kom hem men då hörde han av sig varannan dag därifrån på eget initiativ... Så jag tycker inte att jag gjort nånting fel.
  • Vapor
    Anonym (Gloria) skrev 2014-07-18 18:42:33 följande:

Har inte haft sex med honom än. Han mår

bra i mitt sällskap, jag får honom att skratta, han lär sig nya saker av mig och så vidare. Har inte ställt ett enda krav på honom heller. När han stack till NY med en kompis sa jag att vi kunde höras när han kom hem men då hörde han av sig varannan dag därifrån på eget initiativ... Så jag tycker inte att jag gjort nånting fel.

Nej verkligen inte, men om han hör av sig från New York varannan dag, vad är då problemet? Tycker allt verkar bra
  • Anonym (Gloria)
    Vapor skrev 2014-07-18 18:45:40 följande:
    Nej verkligen inte, men om han hör av sig från New York varannan dag, vad är då problemet? Tycker allt verkar bra smile1.gif
    Kanske är det att jag jämför med exet som skickade ca 15-20 mess om dagen... Denna skickar typ mellan 1-4 per dag. Så jag tycker det är lite.
  • Vapor
    Anonym (Gloria) skrev 2014-07-18 19:08:35 följande:

Kanske är det att jag jämför med exet som skickade ca 15-20 mess om dagen... Denna skickar typ mellan 1-4 per dag. Så jag tycker det är lite.

Haha 15-20 mess om dagen?!! Nej 1-4 låter mer sunt och är killen i New York så är det riktigt bra. Då ligger du på plus för där lär ju finnas lite roligare saker än att hänga med telefonen.
  • Anonym (Gloria)
    Vapor skrev 2014-07-18 19:16:03 följande:
    Haha 15-20 mess om dagen?!! Nej 1-4 låter mer sunt och är killen i New York så är det riktigt bra. Då ligger du på plus för där lär ju finnas lite roligare saker än att hänga med telefonen.
    Okay... Hm. Jag är van vid att man typ chattar via mobilen o då blir det lätt en massa, massa mess. Kunde få uppåt 30 mess ibland av exet men då tyckte jag att det var för mycket. Hade fått för mig att man skickar hela tiden om man är nyförälskad? Men jag kanske har fel?
  • Anonym (tanten)
    Vapor skrev 2014-07-18 19:16:03 följande:
    Verkligen! Och på min tid fick man nöja sig med ett vykort, som kom fram en vecka efter det skickades.
  • Anonym (Gloria)

Ahahahahaha! Jag har just kommit på vad det är han gör den jäääääveln!

Han låter alltid MIG skicka sista messet för dagen, sen svarar han på det nästa dag. Smart kille! Undra på att jag blir störd. Ska testa samma sak tillbax nu, vänta bara

• Anonym (tanten)
    Anonym (Gloria) skrev 2014-07-18 19:47:28 följande:

Ahahahahaha! Jag har just kommit på vad det är han gör den jäääääveln!

Han låter alltid MIG skicka sista messet för dagen, sen svarar han på det nästa dag. Smart kille! Undra på att jag blir störd. Ska testa samma sak tillbax nu, vänta bara

Han är i New York alltså? Vad är klockan i New York när han skickar sista messet? Tänk på tidsskillnaden! Eller tänk inte så himla mycket.
Svar på tråden Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!