• Anonym (Gloria)

Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!

Har märkt en trend bland killar som både jag och andra tjejer i min omgivning dejtat - nämligen att ju mer man släpper in dem desto mindre "på" blir de.

Jag har nu hållit en kille på halster i fyra månader. Var egentligen inte meningen att hålla honom på halster, men har helt enkelt inte varit redo för att släppa in honom. Så nu när jag faktiskt har släppt in honom så hör han av sig mindre och mindre. När jag inte var redo höll han på hela tiden.

Detta är inte första gången som det händer. Jag är så ofantligt trött på beteendet. Är man som tjej bara intressant så länge man är utom räckhåll?

Visst, han hör ju forfarande av sig till mig och så, men väldigt mkt mer sällan än tidigare. När någon gör så mot mig så svarar jag automatiskt med att prioritera annat eftersom han inte verkar särskilt intresserad - och pang, då är han mer på igen! HATAR detta spel och vill inte ha med det att göra. Det idiotiska är att man har ingen aning på förhand vilka killar som kommer att göra såhär heller, för i början märker man det inte alls.

Vill inte ha nån ytlig jävla relation där man måste spela hela tiden, fy fan vad trist!

• Svar på tråden Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!
  • Anonym (Gloria)

När vi träffas nästa gång tänker jag säga till honom precis som det är jag känner, att jag har känslor för honom och inte är intresserad av att spela spel. Om han fortfarande är intresserad och vill ge det en ordentlig chans så är jag med på noterna, men annars tänker jag avlägsna mig eftersom jag inte vill bli sårad.

• Binary

Om någon spelar "hard to get" för att sedan visa sig vara en helt annan människa än den ger sken av, så hade jag också vänt på klacken och gått. Är man däremot öppen om vem man är, vad man vill och vågar kommunicera det, så kan jag försöka bra mycket längre än fyra månader.

Att "hålla på halster" som du säger.. det skulle få mig galen på mindre än 2 veckor och det är bara att glömma något mer därifrån. Antingen är man intresserad, eller inte. Om någon ger signalen "inte" så går man därifrån helt enkelt.

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Anonym (Leka lite?)
    Anonym (Gloria) skrev 2014-07-18 10:32:57 följande:
    I just det här sista fallet var det killen som raggade upp mig och har varit väldigt ihärdig i fyra månader. Eftersom jag var relativt nydumpad då var jag inte redo för något nytt. Jag har därför legat lite lågt, för min egen skull enbart (inget spel). Sen när jag kände mig redo så gick jag på dejt med honom och han var jättepå efter det och ville ha fler dejter. Jag började känna mer och mer, dvs släppa in honom känslomässigt. Visade allt mer intresse för honom tillbaka och han verkade glad över det. Jag blev förälskad, vilket han märkte. Han sa att han tänkte på mig jämt. Men nu hör han plötsligt av sig mindre, även om han hör av sig dagligen. Men han är inte alls lika på längre.

Jag tänker som sagt inte jaga honom så om han hör av sig sällan så blir det mindre kontakt, men när han hör av sig så svarar jag honom givetvis. Tänker dock inte överösa honom med mess som jag inte får respons på. Blir mindre entusiastisk över att höra av honom när jag vet att jag däremellan ska sitta och vänta på svar. Tycker att det är tråkigt att kontakten går åt fel håll.
    Nästan aldrig att jag tycker synd om någon kille, men den här killen tycker jag allvarligt synd om. Han borde nog plugga psykologi först för att på något sätt får tillgång till dina tankegånger. 
  • mr me

Nej, de flesta killar funkar verkligen inte sådär. Det är nog snarare så att "kaka söker maka". Vissa tjejer (inte alla) söker medvetet eller omedvetet upp killar som de själva upplever vara lite lite för bra för dem själva. Därmed sätter de sig, många gånger omedvetet, i någon slags katt och råtta-lek där de ska försöka jaga killens uppmärksamhet för att, när de väl fått den, försöka spela svårfångade.

Sådana tjejer är det bara att ignorera som kille och den tjejtypen kan man ganska snabbt urskilja från mängden. Därför kan jag tänka mig att man, om man är en sådan tjej, upplever det som att "alla" killar är sådana. Alla andra killar, som inte är sådana, håller sig nämligen på behörigt avstånd...

• Anonym (Gloria)
    Binary skrev 2014-07-18 10:44:42 följande:

Om någon spelar "hard to get" för att sedan visa sig vara en helt annan människa än den ger sken av, så hade jag också vänt på klacken och gått. Är man däremot öppen om vem man är, vad man vill och vågar kommunicera det, så kan jag försöka bra mycket längre än fyra månader.

Att "hålla på halster" som du säger.. det skulle få mig galen på mindre än 2 veckor och det är bara att glömma något mer därifrån. Antingen är man intresserad, eller inte. Om någon ger signalen "inte" så går man därifrån helt enkelt.

Läs vad jag skrev. "Hålla på halster" var nog fel uttryck, för jag var verkligen inte redo för nåt förhållande eller dejting när han började ta kontakt med mig. Men jag är nu. Ville varken utsätta honom eller mig själv för att dejta när jag inte var redo.
  • Binary
    Anonym (Gloria) skrev 2014-07-18 10:51:32 följande:
    Läs vad jag skrev. "Hålla på halster" var nog fel uttryck, för jag var verkligen inte redo för nåt förhållande eller dejting när han började ta kontakt med mig. Men jag är nu. Ville varken utsätta honom eller mig själv för att dejta när jag inte var redo.
    Ok. var du tydlig med att förklara det för den andra parten? Eller lät du honom fortsätta i tron om att "det kanske blir något"?
  • Anonym (Gloria)
    Anonym (Leka lite?) skrev 2014-07-18 10:48:21 följande:
    Nästan aldrig att jag tycker synd om någon kille, men den här killen tycker jag allvarligt synd om. Han borde nog plugga psykologi först för att på något sätt får tillgång till dina tankegånger. 
    Varför, menar du? Är genuint intresserad vad det är du syftar på så att jag vet hur jag tänker fel isf. Har även tänkt tanken att det kanske bara är min rädsla som gör att jag tror att han är ointresserad fast han fortfarande är det? Ja jag vet inte...
  • Anonym (Gloria)
    Binary skrev 2014-07-18 10:53:43 följande:
    Ok. var du tydlig med att förklara det för den andra parten? Eller lät du honom fortsätta i tron om att "det kanske blir något"?
    Jag sa att vi kunde lära känna varann först eftersom jag trodde att jag skulle ta tid på mig innan jag var redo.
  • Mila76

Om en man är för intresserad för fort drar jag öronen åt mig och inbillar mig ganska snabbt att han har en massa negativa sidor så som att han inte är självständig, osäker osv. Alternativt tänker jag att han om han är så mot mig är han kanske väldigt flirtig gentemot kvinnor överhuvudtaget, och då kanske han är oseriös och bara ute efter att leka lite. 

Om mannen däremot är sval kan mitt intresse öka en aning, då jag ser en individ med integritet som antagligen inte försöker hamna i säng omedelbart med varenda människa han möter. Dock får detta ej gå till överdrift. Nonchalans är osexigt och osympatiskt och ingenting jag kan tänka mig att acceptera. 

Jag är själv reserverad och släpper inte gärna någon inpå mig meddetsamma. Det påverkar såklart hur jag tolkar männens beteende. 

Efter 13 år i ett förhållande är singellivet minst sagt förvirrande. Obestämd

• Mila76
    mr me skrev 2014-07-18 10:49:59 följande:

Nej, de flesta killar funkar verkligen inte sådär. Det är nog snarare så att "kaka söker maka". Vissa tjejer (inte alla) söker medvetet eller omedvetet upp killar som de själva upplever vara lite lite för bra för dem själva. Därmed sätter de sig, många gånger omedvetet, i någon slags katt och råtta-lek där de ska försöka jaga killens uppmärksamhet för att, när de väl fått den, försöka spela svårfångade.

Sådana tjejer är det bara att ignorera som kille och den tjejtypen kan man ganska snabbt urskilja från mängden. Därför kan jag tänka mig att man, om man är en sådan tjej, upplever det som att "alla" killar är sådana. Alla andra killar, som inte är sådana, håller sig nämligen på behörigt avstånd...

Fast jag undrar om det inte är så att tjejer och killar uppmuntrar varandra till att bete sig så här. Alla är jätterädda för att verka för "på", och då kanske det uppfattas som om man spelar lite svårfångad? Egentligen kanske det inte alltid är det tjejen gör, men om killens intresse verkar dippa då hon är tillgänglig så blir hon svårtillgänglig. Om han då reagerar med att lägga märke till henne igen förstärker han ju det beteendet. 

Det är ju inte helt okänt att män också ägnar sig åt diverse "spel" där det går ut på att vara lite nonchalant och otillgänglig för att öka tjejens intresse. 
Svar på tråden Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!