• Anonym (Gloria)

Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!

Har märkt en trend bland killar som både jag och andra tjejer i min omgivning dejtat - nämligen att ju mer man släpper in dem desto mindre "på" blir de.

Jag har nu hållit en kille på halster i fyra månader. Var egentligen inte meningen att hålla honom på halster, men har helt enkelt inte varit redo för att släppa in honom. Så nu när jag faktiskt har släppt in honom så hör han av sig mindre och mindre. När jag inte var redo höll han på hela tiden.

Detta är inte första gången som det händer. Jag är så ofantligt trött på beteendet. Är man som tjej bara intressant så länge man är utom räckhåll?

Visst, han hör ju forfarande av sig till mig och så, men väldigt mkt mer sällan än tidigare. När någon gör så mot mig så svarar jag automatiskt med att prioritera annat eftersom han inte verkar särskilt intresserad - och pang, då är han mer på igen! HATAR detta spel och vill inte ha med det att göra. Det idiotiska är att man har ingen aning på förhand vilka killar som kommer att göra såhär heller, för i början märker man det inte alls.

Vill inte ha nån ytlig jävla relation där man måste spela hela tiden, fy fan vad trist!

• Svar på tråden Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!
  • mr me
    Solidaritet skrev 2014-07-18 22:28:18 följande:
    Det här var ditt inlägg. 
    Så vitt jag vet är inte Einstein skyldig till det fetstilade. Det är nog helt och hållet dina egna ord. 

Jag hoppas att det klarnade lite nu. Det måste vara tråkigt att tappa bort sig mitt i argumentationen. 
    Ja, precis, jag vet väl vad jag skrev? Det är väl bara att läsa?

Att DU sedan inte förstod innebörden av det är väl mest pinsamt för dig. Som sagt:

"Insanity is repeating the same mistakes and expecting different results"

Det är ganska så exakt vad mycket av denna tråd handlar om...
  • Solidaritet
    mr me skrev 2014-07-18 22:30:59 följande:
    Ja, precis, jag vet väl vad jag skrev? Det är väl bara att läsa?

Att DU sedan inte förstod innebörden av det är väl mest pinsamt för dig. Som sagt:

"Insanity is repeating the same mistakes and expecting different results"

Det är ganska så exakt vad mycket av denna tråd handlar om...
    Intressant argumentationsteknik. 

Faktum kvarstår ändå att om du upplever att människor är dumma runt omkring dig, vilket du uppenbarligen gör eftersom du tar upp brist på intelligens som ett argument för varför kvinnor kan uppleva det här fenomenet, så kan man undra om det egentligen är någonting hos dig som gör att du upplever dumma människor runt omkring dig. 

Som sagt. Majoriteten är inom samma intelligenskvot som dig. 
  • Anonym (Gloria)

Mr me och Solidaritet:

måste ni bråka?

• Anonym (Gloria)

Vill ni inte höra vad jag fick för svar på messet istället?

• Solidaritet
    Anonym (Gloria) skrev 2014-07-18 22:42:42 följande:

Mr me och Solidaritet:

måste ni bråka?

Vi diskuterar. Flört

Men naturligtvis måste vi inte diskutera. 
  • Anonym (Gloria)
    Solidaritet skrev 2014-07-18 22:52:31 följande:
    Vi diskuterar. Flört

Men naturligtvis måste vi inte diskutera. 
    Ok, men lite för hård ton ändå tycker jag. :-/

Iallafall! Han svarade på mitt sms o försökte skämta bort det lite, men det kom ändå fram att han använt det där som "metod" för att själv slippa sitta o vänta på mess ifrån mig. Men han uppskattade att jag var ärlig och rakt på sak och skrev "vi hörs imorgon, finaste, nu ska jag drömma om dig". Så nu känns allting bra igen!!
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Gloria) skrev 2014-07-18 23:04:15 följande:
    Ok, men lite för hård ton ändå tycker jag. :-/

Iallafall! Han svarade på mitt sms o försökte skämta bort det lite, men det kom ändå fram att han använt det där som "metod" för att själv slippa sitta o vänta på mess ifrån mig. Men han uppskattade att jag var ärlig och rakt på sak och skrev "vi hörs imorgon, finaste, nu ska jag drömma om dig". Så nu känns allting bra igen!!

Snälla ts!
    Ropa inte hej ännu och glöm inte bort att han är man.
    Killar kan säga rätt saker men agera motsatsen.
    Hoppas i alla fall att han tillhör undantagen.

Uppdatera oss gärna :)
  • Anonym (tack!!)

Så jävla klockrent! VARFÖR ska det behöva vara så?? Kan man inte bara vara och ha kul ihop?

Killar brukar klaga på att tjejer bara vill ha "bad boys" men killar är exakt likadana själva, ju mer svinigt man behandlar dom, ju mer vill dom ha en!

Bara så jäkla trött på det där spelet... Kan män (och kvinnor) inte växa upp, herregud så leds man blir!

• Sansa Snark

Min teori är att om den ena (eller båda) parterna velar och/eller spelar spel ("håller på halster") så blir den andra väldigt fokuserad på att "vinna" den första. Detta leder till att den jagande parten fokuserar på just jagandet istället  för att utvärdera om han/hon verkligen är intresserad av den jagade. Och när han/hon till slut "vinner" inser hon/han att personen hon/han försökte vinna kanske inte var så intressant eller en dålig matchning och blir ointresserad igen. 

Så har det i alla fall varit för mig, har varit på båda sidorna i scenariot.

• Anonym (Sofia)

Att jaga är manligt och män älskar jakten till de fått bytet.
    Tror att det helt enkelt är inbyggt biologiskt hos dem.
    Just därför skall ju aldrig en kvinna ta initiativ utan låta mannen göra det för att han inte skall dra sig tillbaka.

Jag hade en svensk kille efter mig ett några månader.
    Kände mig bränd av tidigare dåliga relationer och ville ta det lugnt och inte kasta mig in i något direkt. Jag var väldigt avvaktande och då körde han all in.
    När jag efter några månader fick känslor och vill ses och göra något ihop drog han sig tillbaka och blev sval (jag blev åter igen sårad).
    Orkade inte gå igenom detta igen så att vi gjorde slut och efter det så jagar han mig som aldrig förr. Han är alltså på igen...

Svar på tråden Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!