• Anonym (TS)

Det är allvar nu...

Min bebis är 11 veckor. Har fryst ut pappan helt och vi har inte haft någon kontakt sen jag var gravid i vecka 25 nåt.. och då var det ett hotmail från honom. Nu måste jag skriva på faderskapspapper. Hon jag pratade med från FR säger att hon pratat med pappan, att han ringt till henne, hon sa att han var rädd att jag skulle ange någon annan som pappa (undrar varför tro..?). Han är kortfattat en manipulativ psykopat som misshandlar psykiskt och fysiskt, han har låst in mig och förföljt mig, han har drogat och våldtagit mig, han har plågat en hund när jag tittat på. Han missbrukar alkohol, och kör alltid bil när han druckit. Han är sjuk i huvudet. Och det är bara jag som kan intyga det.. Nu är jag livrädd. Han kommer använda våran dotter för att komma åt mig. Jag hade ett bokat möte med polisen dagen efter jag lades in på sjukhus för HF tyvärr.. jag hade tänkt berätta allting. Hade äntligen tagit mig mod till att göra det, och då blir jag sjuk. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Nu när han snart står som pappa är det bara att vänta på att han slår till... jag vill försöka få igenom ett kontaktförbud. Hur svårt är det? Jag har sparat hotmailet.

Han skriver i mailet att det skulle gynna mig om jag gjorde som han sa nu, och gick tillbaka till honom. Han är inte rädd att starta en vårdnadstvist. Han har alla förmåner för att vinna. Han har kontakter och jag borde vara rädd. Jag kommer ångra mig om jag bestämmer mig för något annat. Den dagen han träffar barnet kommer vara den sista gången jag ser det. Han skriver att han förväntar sig ett svar från mig annars blir han tvungen att få sitt svar på annat sätt, och att jag vet hur det blir när jag inte gör som han säger. Sen slutar han med ''jag hoppas du mår bra, för jag bryr mig faktiskt om dig''. Jaa, det verkar verkligen så... kan jag komma någonstans med detta mail? 

VAD ska jag göra nu? Jag har en kontakt som hjälpte mig med polisen förra gången, ska kontakta henne och be henne hjälpa mig igen. Kan jag få ett kontaktförbud baserat på mailet? I och med att nu blir faderskapspapprena underskrivna och jag är LIVRÄDD för vad som ska hända. 

• Svar på tråden Det är allvar nu...
  • Anonym (flytta bums)
    Anonym (vårdnadstvist) skrev 2014-08-03 22:41:45 följande:

Faderskap ska alltid fastställas på barn som föds i Sverige. Ett svenskt barn kan inte adopteras enligt svenska lagar utan att båda föräldrarnas åsikter har hörts.

Visst kan ts dra i morgon. Tror du hon är beredd att lämna allt här hemma och riskera att bli utlämnad från ett Eu-land i framtiden för att hamna i fängelse?

Sluta skrämma upp Ts!!

Vill gärna se statistik över svenska föräldrar som blivit utlämnade till Sverige och dömda.

Om barnet har fader okänd så kan det visst adopteras, prata inte i nattmössan nu!

För mig och många med mig går det bra men det är inte lätt att vara ensamstående i ny miljö men å andra sida är det tufft oavsett med ryggsäcken man bär på.

Det finns inga garantier i livet och har man gjort ett så grovt misstag att man fått barn med en olämplig förälder får man väga upp för-och nackdelarna för hur man ska orka vara en stark och sund förälder som måste ta allt föräldraansvar själv.

Sverige har inget bra skydd för kvinnor i ts situation än mindre barnen. Med tanke på alla kvinnomord och barn som blir traumatiserade av rent ut sagt skitföräldrar ärdet ett lätt val....

Om man är orolig för att skaka galler i Sverige så kan man ju vara ärlig och säga att man ville börja på ny kula med sitt bar, inget olagligt med det.
  • Anonym (flytta bums)
    Moonis skrev 2014-08-03 19:44:00 följande:

Jag blir jäkligt förbannad när jag läser en del kommentarer här. Ni borde fan skämmas!!

Ts, lyssna inte på dom som försöker trycka ner dig här. Dom har troligen stora problem med sig själva.

Du ska absolut spara det brevet (som uppenbarligen innehåller flera hot) och lämna in som bevis, även få ut journalerna på dom gångerna du fått åka in på sjukhuset. Alla dom som vet om situationen du va i ska du försöka få att stå bakom dig och vittna.

Förhoppningsvis har någon av dom sett skadorna också.

Jag förstår verkligen din oro och skulle aldrig våga lämna mitt barn till en sån man. För mannen handlar det om makt och dom gör nästan vad som helst för att bibehålla den makten, även använda barnet i detta spelet.

Dom som säger att alla barn har rätt till sin pappa förstår inte vad det handlar om för inget barn mår bra av att vara runt en som misshandlar, våldtar och missbrukar.

Jag har själv vuxit upp med en pappa som drack och misshandlade mamma både psykiskt och fysiskt. Detta har ärrat mig för livet på olika sätt och barn ska skyddas från detta.

Jag tycker du är riktigt stark ts som tog dig ur det för jag vet själv att det inte är lätt när man står där nedbruten med självkänslan i botten och någonstans på vägen har man nästan börjat tro på att man inte är värd bättre.

Ta hjälp av så många du kan, samla bevis och vittnen så du är förberedd.

• Brumma
    Anonym (vårdnadstvist) skrev 2014-08-03 22:41:45 följande:
    Faderskap ska alltid fastställas på barn som föds i Sverige. Ett svenskt barn kan inte adopteras enligt svenska lagar utan att båda föräldrarnas åsikter har hörts.

Visst kan ts dra i morgon. Tror du hon är beredd att lämna allt här hemma och riskera att bli utlämnad från ett Eu-land i framtiden för att hamna i fängelse?
    Det gissas och sägs en hel del saker som inte stämmer här nu angående flytt utomlands. Om man är ensam vårdnadshavare så får man flytta utomlands utan den andra förälderns tillstånd. TS kan alltså - i dagsläget - bosätta sig precis vart hon vill i världen.

"En fo?ra?lder som a?r ensam va?rdnadshavare har ra?tt att ta med sig och flytta utomlands med barnet utan den andre fo?ra?lderns medgivande. Det a?r dock, inte minst fo?r barnets skull, alltid ba?st att vara o?verens med den andre fo?ra?ldern och tillsammans fo?rso?ka komma fram till en lo?sning som, sa? la?ngt mo?jligt, passar alla inblandade. Om den andra fo?ra?ldern t.ex. har umga?ngesra?tt med barnet, a?r det la?mpligt att fo?r- so?ka se hur tiderna fo?r umga?nget om no?dva?ndigt kan fo?ra?ndras, sa? att barnet och umga?ngesfo?ra?ldern a?nda? kan fortsa?tta sin kontakt."

www.regeringen.se/content/1/c6/12/28/66/3e84b7a2.pdf
  • Brumma
    Brumma skrev 2014-08-03 23:08:15 följande:
    Det gissas och sägs en hel del saker som inte stämmer här nu angående flytt utomlands. Om man är ensam vårdnadshavare så får man flytta utomlands utan den andra förälderns tillstånd. TS kan alltså - i dagsläget - bosätta sig precis vart hon vill i världen.

"En fo?ra?lder som a?r ensam va?rdnadshavare har ra?tt att ta med sig och flytta utomlands med barnet utan den andre fo?ra?lderns medgivande. Det a?r dock, inte minst fo?r barnets skull, alltid ba?st att vara o?verens med den andre fo?ra?ldern och tillsammans fo?rso?ka komma fram till en lo?sning som, sa? la?ngt mo?jligt, passar alla inblandade. Om den andra fo?ra?ldern t.ex. har umga?ngesra?tt med barnet, a?r det la?mpligt att fo?r- so?ka se hur tiderna fo?r umga?nget om no?dva?ndigt kan fo?ra?ndras, sa? att barnet och umga?ngesfo?ra?ldern a?nda? kan fortsa?tta sin kontakt."

www.regeringen.se/content/1/c6/12/28/66/3e84b7a2.pdf
    Äh vad jobbig texten blev.. Jaja, är det svårt att lösa så klicka på länken ovan istället :)
  • Brumma
    Anonym (flytta bums) skrev 2014-08-03 23:06:37 följande:
    Sluta skrämma upp Ts!!

Vill gärna se statistik över svenska föräldrar som blivit utlämnade till Sverige och dömda.

Om barnet har fader okänd så kan det visst adopteras, prata inte i nattmössan nu!

För mig och många med mig går det bra men det är inte lätt att vara ensamstående i ny miljö men å andra sida är det tufft oavsett med ryggsäcken man bär på.

Det finns inga garantier i livet och har man gjort ett så grovt misstag att man fått barn med en olämplig förälder får man väga upp för-och nackdelarna för hur man ska orka vara en stark och sund förälder som måste ta allt föräldraansvar själv.

Sverige har inget bra skydd för kvinnor i ts situation än mindre barnen. Med tanke på alla kvinnomord och barn som blir traumatiserade av rent ut sagt skitföräldrar ärdet ett lätt val....

Om man är orolig för att skaka galler i Sverige så kan man ju vara ärlig och säga att man ville börja på ny kula med sitt bar, inget olagligt med det.
    Det är svårt att få igenom fader okänd eftersom socialstjänsten är ganska noga med att försöka hitta rätt pappa. Så om ngn ringer (som TS ex) och säger att han är pappa och TS inte anger ngn annan så kollas det garanterat upp. Om TS däremot skulle varit gift med ngn annan eller om hon redan skrivit ngn annan som fader (som också skrivit på) så förs ingen utredning vad jag förstår.
  • Anonym (flytta bums)
    Brumma skrev 2014-08-03 23:14:50 följande:

Det är svårt att få igenom fader okänd eftersom socialstjänsten är ganska noga med att försöka hitta rätt pappa. Så om ngn ringer (som TS ex) och säger att han är pappa och TS inte anger ngn annan så kollas det garanterat upp. Om TS däremot skulle varit gift med ngn annan eller om hon redan skrivit ngn annan som fader (som också skrivit på) så förs ingen utredning vad jag förstår.

Det stämmer så vitt jag vet men det är inte så svårt att få fadern okänd..
  • Anonym (vårdnadstvist)
    Anonym (flytta bums) skrev 2014-08-03 23:06:37 följande:
    Sluta skrämma upp Ts!!

I de fall där Haagkonventionen är tillämplig, finns relativt goda möjligheter
     att få till stånd ett återförande av barnet. I genomsnitt klaras ca 85 % av
    ärendena upp. Det kan t.ex. ske genom att den bortförande  föräldern går
    med på att frivilligt återföra barnet, eller genom att domstol beslutar att
    barnet ska återföras. Men det kan i vissa fall också bli så att domstol ger
    den bortförande föräldern rätt att behålla barnet.

Ett av många exempel.
    En mamma med en 1-åring och ensam vårdnad åkte till ett annat land och stannade borta i 1.5 år. Hon dömdes under förra hösten till 10 månaders fängelse och 25 000 var till pappa och barnet.
  • Anonym (jasso)

Även om jag är övertygad om att TS diktar som en mytoman, dels för en välkänd ramsa i början, Men än mer att hon matar med nya uppgifter. Den ena värre än den andra..

Så oavsett, blir inte pappan fälld för brotten han anklagas för..  Ja då sitter nog inte TS i den säkraste båten.

Så tekniskt sett kan det sluta hur det vill i en vårdnadstvist... Det sista TS ska dra på sig är umgängessabotage!
    Men kortsiktigt finns det ingen domare i detta landet som skulle gå på något annat än. Enskild vårdnad till mamman och ett begränsat umgänge för barnet. Möjligt ett bevakat sådant från någon på socialtjänsten, till början.. sköter pappan det så blir det obevakat.. Sen finns det personal som kan bistå själva överlämnandet..
    när barnet kommer upp i ca 2-3 års åldern och pappan skött barnets umgänge.. Då kommer det säkert en annan sak på tapeten.. Den tiden den sorgen..

Som sagt, TS har ganska grova anklagelser i sitt case. Det gäller för åklagaren att kunna göra bedömningen att det ska leda till allmänt åtal och vinna det i rätten..
    Det värsta är om den här mannen inväntar FP är klart. och då sätter dit TS för sina anklagelser. Om det inte går till åtal.. Då är TS förtroende satt ur spel i en vårdnadstvist..
    Rent tekniskt och rent taktiskt...

Men jag tror inte på dig TS, sorry det är så bara!
    Har jag däremot fel.. se till att du får ett målsägarbiträde.. o ventilera inte detta på ett öppet forum. För hittar mannen dig här.. Lär det straffa sig big time  emot dig...

PS
    Alla historier på ett forum, putsas för att få medhåll och man ska inte förglömma att ett mynt på en historia ALLTID har två sidor
    o ber redan nu om ursäkt för om en eller annan blir upprörd.. Jag tänker inte sitt och ljuga eller klappa rygg för att det ska så vara
    DS

• Anonym (flytta bums)
    Anonym (vårdnadstvist) skrev 2014-08-03 23:21:17 följande:

I de fall där Haagkonventionen är tillämplig, finns relativt goda möjligheter

att få till stånd ett återförande av barnet. I genomsnitt klaras ca 85 % av

ärendena upp. Det kan t.ex. ske genom att den bortförande  föräldern går

med på att frivilligt återföra barnet, eller genom att domstol beslutar att

barnet ska återföras. Men det kan i vissa fall också bli så att domstol ger

den bortförande föräldern rätt att behålla barnet.

Ett av många exempel.

En mamma med en 1-åring och ensam vårdnad åkte till ett annat land och stannade borta i 1.5 år. Hon dömdes under förra hösten till 10 månaders fängelse och 25 000 var till pappa och barnet.

Men i fallet med mamman så fanns det en potentiell fader till barnet som hon själv uppgett och sen åkte hon inte hem till Sverige med barnet.

Som sagt de jag känner till inkl. mig själv har det bra men det är ju upp till var och en hur långt man är beredd att gå. Om jag inte skyddar mig själv kan mina barn inte heller skyddas.

Jag har det ganska bra som har föräldrar som valt att flytta hit och stötta, flyttar snart till ett bättre och större boende med dem och mina barn har det så bra som det bara går.
  • Brumma
    Anonym (flytta bums) skrev 2014-08-03 23:18:28 följande:
    Det stämmer så vitt jag vet men det är inte så svårt att få fadern okänd..
    Även om fadern ifråga "anmäler" sig? Jag har faktiskt mkt svårt ta tro att staten inte jobbar ganska hårt för att slippa betala underhåll när det finns en pappa som är skyldig att betala.
Svar på tråden Det är allvar nu...