• Anonym (TS)

Det är allvar nu...

Min bebis är 11 veckor. Har fryst ut pappan helt och vi har inte haft någon kontakt sen jag var gravid i vecka 25 nåt.. och då var det ett hotmail från honom. Nu måste jag skriva på faderskapspapper. Hon jag pratade med från FR säger att hon pratat med pappan, att han ringt till henne, hon sa att han var rädd att jag skulle ange någon annan som pappa (undrar varför tro..?). Han är kortfattat en manipulativ psykopat som misshandlar psykiskt och fysiskt, han har låst in mig och förföljt mig, han har drogat och våldtagit mig, han har plågat en hund när jag tittat på. Han missbrukar alkohol, och kör alltid bil när han druckit. Han är sjuk i huvudet. Och det är bara jag som kan intyga det.. Nu är jag livrädd. Han kommer använda våran dotter för att komma åt mig. Jag hade ett bokat möte med polisen dagen efter jag lades in på sjukhus för HF tyvärr.. jag hade tänkt berätta allting. Hade äntligen tagit mig mod till att göra det, och då blir jag sjuk. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Nu när han snart står som pappa är det bara att vänta på att han slår till... jag vill försöka få igenom ett kontaktförbud. Hur svårt är det? Jag har sparat hotmailet.

Han skriver i mailet att det skulle gynna mig om jag gjorde som han sa nu, och gick tillbaka till honom. Han är inte rädd att starta en vårdnadstvist. Han har alla förmåner för att vinna. Han har kontakter och jag borde vara rädd. Jag kommer ångra mig om jag bestämmer mig för något annat. Den dagen han träffar barnet kommer vara den sista gången jag ser det. Han skriver att han förväntar sig ett svar från mig annars blir han tvungen att få sitt svar på annat sätt, och att jag vet hur det blir när jag inte gör som han säger. Sen slutar han med ''jag hoppas du mår bra, för jag bryr mig faktiskt om dig''. Jaa, det verkar verkligen så... kan jag komma någonstans med detta mail? 

VAD ska jag göra nu? Jag har en kontakt som hjälpte mig med polisen förra gången, ska kontakta henne och be henne hjälpa mig igen. Kan jag få ett kontaktförbud baserat på mailet? I och med att nu blir faderskapspapprena underskrivna och jag är LIVRÄDD för vad som ska hända. 

• Svar på tråden Det är allvar nu...
  • Tow2Mater

Vårdnadstvist kommer det ju antagligen bli. Skriv inte på papper om att du frivilligt ger pappan gemensam vårdnad, och kontakta en bra advokat, det lär du behova. Har du inte pengar är det läge att borja spara.

Och ja, kontakta polisen, precis som du skulle gjort tidigare.

• Anonym (siri)

Nu är det svårt att bedöma då vi enbart har din sida av konflikten.

• puss
    Anonym (anna-lena) skrev 2014-07-30 18:21:55 följande:
    Pappa våldtäktsmannen som kör på fyllan och plågar hundar?
    Japp, just den pappan. Inte ungens fel att ts gjorde ett märkligt val.
  • Anonym (y)
    puss skrev 2014-07-30 18:40:13 följande:
    Japp, just den pappan. Inte ungens fel att ts gjorde ett märkligt val.
    Men vadå? Det är ju syyyyyynd om TS.
  • Brumma
    Anonym (y) skrev 2014-07-30 19:03:36 följande:
    Men vadå? Det är ju syyyyyynd om TS.
    Har du någonsin levt med ngn som misshandlar dig psykiskt eller fysiskt?

Man blir mentalt nedbruten - och det du håller på med just nu är att fortsätta med den skiten.

Fy fasen för människor som du! Jäkla mobbarfasoner!
  • Anonym (y)
    Brumma skrev 2014-07-30 19:56:06 följande:

Man blir mentalt nedbruten - och det du håller på med just nu är att fortsätta med den skiten.

Jasså.
  • Anonym (Hemförsäkring)

Ang vårdnadstvisten så kan du får hjälp från din hemförsäkring! Ring och kolla vad som gäller i ditt bolag, hoppas verkligen du får hjälp och att de löser sig!

• Anonym (anna-lena)
    Brumma skrev 2014-07-30 19:56:06 följande:

• Anonym (insatt)

Faderskapet måste fastställas ovsett omständighterna ..... och kontaktförbud kan du inte få genom familjerätten (om du med det menar att han inte skall få kontakta barnet). Umgänget kommer att bedömas utifrån vad som är bäst för barnet och när det gäller det skall du inte låta dig skrämmas av allt du läser på FL.
    Ta en sak i taget dvs fokusera på faderskapet nu och låt sedan pappa ta ev nästa steg avseende vårdnad och umgänge - men där är ni ju inte än?

• Anonym (hm)

Har TS något belägg för att han är en misshandlande våldtäktsman eller är det enbart egen utsaga. Vid en separation kan det ju uppstå en hel hårda ord parterna emellan. Har du belägg likt en polisanmälan och rättsmedicinsk undersökning på detta. Var det TS själv som utsattes för övergreppen. Likväl djurplågeriet finns det något belägg där också?
    Likväl belägg likt polisingripande efter rattfylla etc etc. Har du haft någon kvinnojour eller andra inkopplade vilka kan styrka det TS lägger fram. Pågår det vidare någon utredning mot mannen eller väntan att det skall upp i rätten.

Om detta finns och du adderar ditt mail till polisen så tror jag att ett besöksförbud borde kunna utverkas. Därtill kan mannen anses så olämplig att vara kring barn att socialtjänsten får ha övervakat umgänge. Men du kan nog inte undgå umgängesrätten hur som helst. Dottern har rätt till sin pappa också även hur hemsk han än är.

Om denne man har så här många brister hur kommer det sig att TS inte insåg detta tidigare, det låter ju i mina öron inte som en man man ens funderar över att skaffa barn med även om man är emot abort. Ni måste ju ha någon form av kontakt genom livet nu tyvärr...

Svar på tråden Det är allvar nu...